Inlägg från: MissKaos |Visa alla inlägg
  • MissKaos

Träningsnördar - här samlas vi!

Mollly skrev 2012-02-09 20:48:33 följande:
    Ikväll blev det ett skivstångspass igen. Körde 15 min rodd innan. Jäklar vad jobbigt det var. Trodde inte man fick upp flåset så pass mkt som man fick faktiskt. kollade upp när dom hade spinning på gymmet. Tyvärr var det bara 2 dagar i veckan. Så får se om jag lyckas komma iväg på dom två.
    Jag gillar skarpt dessa skivstångspassSkrattande
    Min favvis med!
    Rodd är det som bränneri särklass mest. Mer än tom löpning!
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos
    Busfröt skrev 2012-02-10 11:31:39 följande:
    Efter 4 dagar med gym och långpromenader blev det 2 km simning igår, underbart att få känna sig smidig för en gång skull.. Drygt 1 v kvar till BF nu, så sälen passar nog bättre i bassängen än på gymmet ;)
    Härligt!

skönt att träna i vatten när man är preggo, men jag vill minnas att man kände sig TUNG när man klev upp igen!
    Tessou skrev 2012-02-11 16:52:19 följande:
    Körde 50 minuters träning på Wii Fit Plus idag... träning som träning!
    Gött!

Vi har haft födelsedagskalas så här har det varit trevligt släktfirande med god mat och ingen träning alls! Imorgon ska jag ge mig i kast med skivstångspinning, har int ekört skivstång på nästan 4veckor eftersom vi har varit bortresta. Undrar om det finns ngn muskel kvar i kroppen..
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos
    Velociped skrev 2012-02-12 08:43:33 följande:
    Vill ni ge mig lite tips? För knappt ett år sedan var jag vältränad och körde många och hårda pass i veckan. Sen blev jag sjuk och samtidigt gravid. Träningen hann inte igång igen innan foglossningar slog till så pass att jag knappt kunde gå.

För snart fyra veckor sedan kom min lilla dotter. Foglossningssmärtan försvann nästan direkt men kvar har funnits en stelhet/svaghet och lätt ömhet. Sedan tre veckor tillbaka promenerar jag varje dag. Nu mellan 2-4km om dagen. Jag känner fortfarande av ömhet över fogarna och lätt värk i nedre delen av magen men nu VILL jag verkligen börja med träningen igen. Men hur?

Jag förstår att jag ska vara försiktig med magen och kanske inte köra träning med mycket hopp. Men visst borde styrketräning funka? Om man börjar med 2*30 min/vecka och tar det varligt med mage/bäcken så borde det väl vara ok? Eller tror ni man kan börja hårdare?
    Efter efterkontrollen skulle jag ta kontakt med ett gym och be om en instruktion, alt gå på pass riktade till nyblivna mammor. Och ha inte för bråttom! Jag är i rätt ok form nu, 3 år efter sonen men det tog sin tid!
  • MissKaos
    Velociped skrev 2012-02-12 21:03:23 följande:
    MissKaos - oj, tre år? Det var lite deprimerande tidsram. Jag skulle vilja vara i form till sommaren. ;)
    Jag var i form tidigare, men i mitt livs form då.. IAf konditionsmässigt!
  • MissKaos

PLanerat att springa i em... MEN det har ju snöat en hel massa. Hoppas det har smält bort hemma i min förort så jag inte behöver pulsa i snön.. Funderar på att pröva friskis nya grejj "HIT" imorgon (högintensiv träning) Någon som har prövat detta?

• MissKaos

6km löpning + skivstång. Lite besviken, skulle varit skivstång intervall. Hade inte åkt till den anläggningen om ajg hade vetat det, då hade jag tagit närmsta istället... Nåja. Fått tränat iaf! ONT gjorde det, har mer träningsvärk än jag trodde efter söndagens pass. Imorgn ska jag testa att transportlöpa, dvs springa hem från jobbet hade jag tänkt.

• MissKaos

9,5km löpning. Med ryggsäck. Testat att springa hem från jobbet det var en mycket bra idé! Det är ljust, jag ska ändå åka hem och det tar ca 30-45 min med vagnen och drygt 1h att springa. Mao: Jag spar en masas tid mot att åka hem och sen springa + att jag springer mitt på dagen när det är ljust. KÄnns som om ryggan sänker farten, den lär ju väga ett par kg med vinterkängorna i. Imorgno får jag åka spårvagn hem, måste ju transportera hem varma jackan jag hade idag den gick ju inte i väskan. TUR jag har två vinterjackor för detta blir det mera av! 9,5 km löpt idag då. Känns inte som om jag har tränat bara..

• MissKaos
    Beckaa skrev 2012-02-15 20:19:41 följande:
    Bra jobbat! Läste dock lite för fort först och trodde att du sprungit i vinterkängor :))
    Ska testa det nästa gång Blir en utmaning ala militärträning Nej, i mina icebreakers..
  • MissKaos

Och jag är trött!

ICEBUGS! Och jag är lite kär i dom

• MissKaos
    Machapuchare skrev 2012-02-16 13:43:48 följande:
    Har skummat lite i tråden och blev galet träningssugen
    Det får bli styrketräning när jag kommit hem från jobbet!
    Cool Kör så det ryker!

Vilar idag, lite trött och seg. BORDE springa, kommer inte göra mina 40km denna veckan -åh andra sidan har jag varit på semester och vilat från löpningen i 3 veckor så det kanske är bra..
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!