Inlägg från: MissKaos |Visa alla inlägg
  • MissKaos

Träningsnördar - här samlas vi!

Mollly skrev 2012-03-10 18:07:01 följande:
    Räknade ut mitt dagliga kaloribehov beräknades vara 2574 kcal. Då skrev jag att jag tränade mkt. 4 dagar i veckan är väl rätt mkt iafSkrattande Så om jag vill går ner i vikt nu då, så ska jag inte äta mer än detta och hellre mindre eller?
    Beror väl på hur man ser det. MInst 1,2gr protein/kg kroppsvikt. JAg brukar lägga mig runt 2g om man sak försöka deffa. MINST!
    Om man läser i skolan (nutrition på högskolan) så brukar man räkna med 10% mindre kcal än vad man gör av med i snitt. Man ska ALLDRIG ligga under 1500. 
    Om det är mkt träning, beror på hur man ser det. För mig är det lite. Jag tränar 5-6 dagar/vecka + att jag cyklar till/från jobbet (10km enkel) och mina pass är sällan under 90 min.
    Tillskott av proteindryck brukar man säga går vid 4ggr/vecka.
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos
    Tessou skrev 2012-03-10 19:32:32 följande:
    Det där skulle jag aldrig klara... jag är jämt hungrig (äter frukost - frukt - lunch - frukt - middag - frukt och macka!) Jag kan inte äta innan jag lägger mig, senast kl 19:30 vill jag ha ätit upp - lägger mig runt  22:00. Annars kan jag inte göra ''mina behov'' på morgonen efter sen...

Är det någon här som gjort/gör egna bars?
    Jag gjorde igår! En himla massa olika nötter, torkade blåbär och aprikoser, och honung. Det blev inte så fast eftersom jag inte kan ha ägg(vita) i. Men det funkade och blev ätbart iaf! Funderar på att ta med en imorn och äta mellan cirkeln och dansen, det är 15 minuter emellan passen. Dock är jag rädd för att börja må illa, få håll eller liknande - har lätt att få det pga min krångliga mage. OM det ens blir någon cirkel.. är reserv 8........ Hoppas det blir soligt imorn så folk vill vara ute istället! Solig
    *s*
    Manmåste hitta hur man vill göra och vad som fungerar. JAg har kört nån sån idiotkur sas och det fungerar. Men det är ju jobbigt såklart. Man mår inte bra av det.
    Äta mellan passen? Varför? Du lär bara få magont, och så hämmar du fettförbränningen.. Bättre att äta efter! Jag hade föredragit ngt med mer proteiner i. Men det låter gott!
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos
    Tessou skrev 2012-03-10 19:54:31 följande:
    Brukar du springa till jobbet nånting? Tänkte du som gillar att springa mycket...
    Hem har jag gjort det Lite bekymmersamt dock, har haft för mkt i ryggan (knäna tar stryk). Löser sig enkelt nu när skor etc blir lättare.
    Ska testa att springa dit på tisdag OCH hem!  Ska bli spännande att se om det fungerar. Problemet där är att jag börjar så s***a tidigt och jag klarar inte att springa så långt utan att äta innan. Nåväl, ska pröva på tisdag..
  • MissKaos
    Tessou skrev 2012-03-10 20:23:53 följande:
    När börjar/slutar du? Ja, gör ett försök annars kan du inte veta! Är det ingen på ditt jobb som bor nära dig? Då kan du ju åka dit/hem med personen och springa dit/hem? Eller hemifrån den personen om det är någon kilometer ifrån...
    Jag kan hoppa på vagnen på vägen.
    JAg börjar eg 8 men behöver vara på jobbet (redo) kl 7:30 helst. Så ska jag lämna på dagis och sen springa + en snabbdusch.. Måste mao lämna när dom öppnar 6:15 -om jag lämnar det är ju det. Om mannen lämnar fungerar det. HAr tänkt testa när  han är borta och avvisera sen ankomst! För att få till det med träning dä han är p tjänsteresa.
  • MissKaos
    Mollly skrev 2012-03-11 07:45:03 följande:
    Kör du med vanlig grönsallad till lunch? Alltså, sallad, tomat, gurka och paprika? Eller har du några andra goda tips?
    Typ ja. Kål. Rivna morötter etc, mättar bättre. Och sen kan man ju alltid göra en god soppa på grönsaker, buljong och reda den med lite mjölk. Så får man ta ngt proteinrikt till bara Jag har "fuskat" och lagt i viktväktarkorv ngn gång..
    Stekt kassler (ta bort fettet) och kokta grönsaker etc.

MEN glöm nu inte att detta eg är en helt idiotisk grejj. Men fungerar gör det...

Idag blev det skivstång/spinn(90min). Fick köra spinningdelen mkt lugnt. Kände av mitt knä, vilket gör mig SUR för resten av kroppen orkade ju.. Samt promenad med trehjuling. Och div krågel med trottsig 3-åring..
  • MissKaos
    Mollly skrev 2012-03-11 21:07:43 följande:
    Har två veckor tills jag ska träffa min PT och vill se ett bra resultat då. Så lite lätt tänker jag nog köra på den där idiot dietenSkrattande
    Gör det Lycka till!
    Jag vill minnas att jag drog en proteindrink innan sängen. mixar du pulvret med lättyoggi och bär så sover man ok... Man har ngt i magen..
  • MissKaos

Tvål, deo handduk samt kläder dumpa på vuxendagiset. Nu ska det springas imorgon. *gulp* Har även varnat om sen ankomst.
    Ska avsluta dagen med ett möte (även där varnat at tjag kommer delta i träningskläder) och sen springer jag därifrån hem. Det är åt "reätt" håll så hemlöpet blir kanske 8km. Om jag inte tar en omväg.. Beror på mitt knä det! Det känns lite idag, ska ta på lite voltarengel ikväll.

Vilodag idag! Cyklar till jobbet, och hem ikväll. Promenerade till sushirest som ligger en bit bort på lunchen. Gissar att det sammanlagt ger mig 1km promenad. Komme rnog upp i ina 10,000steg iaf! Snart ska vi börja med stegtväling här påjobbet. Via Tappa.se Spännande. Vi är ett lag -kanske tur det ingen som väll tävla mot mig tydligen *förstår inte*

• MissKaos
    Mollly skrev 2012-03-12 07:50:57 följande:
    20 min zumba avklarat, svettigt värre.Skrattande
    Skrattande
  • MissKaos
    Mollly skrev 2012-03-12 13:59:05 följande:
    Idag blev det soppa till lunch med kyckling till. Jäkligt gott och mättande för stunden, men nu börjar jag bli hungrig igen.. haha ska ta mig ett ägg innan jag åker ner till träningen sen.
    Äter du gulan med? Eller kör du två äggvitor?

...det där beror ju på hur känslig man är för att det är lite fett i.. Jag äter massor med ägg (hela äggen..) nu, men jag idiotdeffar inte. Fast jag borde. MIna X-tra kilon från jul/nyår + thailand gör det tyngre i löpspåret.. Och det tar knäna stryk av + att jag tappar tid/km...
  • MissKaos

VAB Imorgon. Stackars lillkillen hade 38,1 nu. Därmed faller planen att springa tor till jobbet imorgon. Verkar var ett mönster detta.. Kan man med att lämna in honom i barnpassningen på friskis en timme? Han vill gå till dagis ochkommer ju vara helt oregerlig hemma (om han inte har hög feber alltså, då går det ju inte göra så)
    Maken ska på tjänsteresa, över dagen visserligen, men han kommer ju inte vara HÄR så jag kan ju inte dra ut och springa bara sådär.

Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!