• Paradigm

Träningsnördar - här samlas vi!

Här delar vi med oss av vad vi tränar, äter och allmänna tankar & frågor om just träning. Häng på, vettja!

Get fit or die trying
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-20 22:42
    VECKANS UTMANING:

~Öka plankan med 1 minut, allt utöver det ger ett + i kanten~

Vi meddelar resultat nästa måndag, dvs den 27:e juni.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-20 12:34
    Kanonbra sida för er som vill träna med pilatesboll: www.balansboll.nu
    Tack Gryndrömmar för tipset!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 20:17
    Länk på plankan: jossans.shapemeup.se/2011/06/21/varierande-plankor/

Tack godisråtta! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-16 18:15
    Ett till länk som bör kollas in: www.dintraning.se/cms/

Tack Mileas mamma! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-17 10:34
    Träningsnördarnas recepttråd: www.familjeliv.se/Forum-22-72/m61578114.html

Dela gärna med er av recept! Kan vara allt från smoothies, frukost- och middagstips till nyttigare bakverk.
  • Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!
  • Paradigm

Jahopp, här verkar det dött. Cool

Dagens pass blev 25 minuters löpning, 5 km samt 20 minuters cykling, 10 km.

Ingen styrka då jag körde sådant hårt pass dagen innan.

• ETSS
    Fattig student skrev 2011-07-12 20:02:20 följande:
    Jahopp, här verkar det dött. Cool

Dagens pass blev 25 minuters löpning, 5 km samt 20 minuters cykling, 10 km.

Ingen styrka då jag körde sådant hårt pass dagen innan.
    Inte helt :) Ska ut och powerwalka men först i morgon bitti, det blir tidig kväll ikväll :)
  • Paradigm
    ETSS skrev 2011-07-12 20:08:12 följande:
    Inte helt :) Ska ut och powerwalka men först i morgon bitti, det blir tidig kväll ikväll :)
    Jag önskar att jag orkade pallra mig ut en tidigt morgon, men jag sover hellre. Skäms
    Jag tror det skulle ge en väldig effekt i alla fall för min del.
  • ETSS
    Fattig student skrev 2011-07-12 20:09:43 följande:
    Jag önskar att jag orkade pallra mig ut en tidigt morgon, men jag sover hellre. Skäms
    Jag tror det skulle ge en väldig effekt i alla fall för min del.
    Tror kanske att det ger bästa effekten när man känner att man orkar/ full av energi, när nu det är på dygnet, för mig gäller the early bird that stones the crow o s v.. Var och styrketränade igår kväll, det var jobbigt för mig iom att det var efter 17, men härligt Glad
  • Gryndrömmen
    Jennnyn skrev 2011-07-12 12:09:40 följande:
    Gryndrömmar: Vad är det för funktionella övningar du kör? Tar gärna emot lite tips inför min semester, när man har svårt att ta sig till gymmet vissa gånger
    Skickar privat till dig
    ♥ drömmen om ett gryn ♥ 101211 ♥
  • Gunsan75

En bra träningsdag.
    Morgonjogg 3,3 km i 5 minuterstempo följt av powerwalk 2,2km.
    Till kvällen ett triathlonpass för första gången, var kul men jobbigt. Fick simma i höga vågor= läskigt. Men så ruskigt nöjd man blir när man springer över mållinjen.
    I morgon blir det vilodag och långpass löpning på torsdag

• Jennie med ie

Igår kom jag inte till gymet förrän halv elva på kvällen, rätt dött var det där. Jag var också rätt död men jag körde 35 minuters jogg/gång på bandet och 40 minuter styrka för triceps och axlar (förkortat pass). Sen pallade jag inte mer.

Idag blev det 50 minuters powerwalk precis före Morden i Midsomer. Kom hem typ en minut i nio

• Annika i Gbg

Hej Alla! Tack gode gud att man inte bor i Frankrike... Det har varit croissanter, baguetter, vin, öl och kaffe i en hel vecka. Förvånad  Min mage är helt pajad. Har gjort korta morgon-yoga-pass men inget mer. Men åh,så kul att träffa söstra mi! Imorgon böjar jag jobba efter semestern och nu blir det hårdkokt träning och Lchf igen. På något sätt skönt att komma in i rytmen igen, på ett annat litet trist att semestern är slut. Kram på er alla träningsnördar, sov gott!

Jag tror på livet - även när det sparkar skiten ur mig!
  • Jennnyn
    Annika i Gbg skrev 2011-07-12 22:56:25 följande:
    Hej Alla! Tack gode gud att man inte bor i Frankrike... Det har varit croissanter, baguetter, vin, öl och kaffe i en hel vecka. Förvånad  Min mage är helt pajad. Har gjort korta morgon-yoga-pass men inget mer. Men åh,så kul att träffa söstra mi! Imorgon böjar jag jobba efter semestern och nu blir det hårdkokt träning och Lchf igen. På något sätt skönt att komma in i rytmen igen, på ett annat litet trist att semestern är slut. Kram på er alla träningsnördar, sov gott!
    Härligt att du haft det bra! Ibland måste man släppa det strikta livet lite och kunna njuta av sin semester fullt ut. Det är just efter sådana tillfällen träningsmotivationen kommer tillbaks och man är taggad att ge sig "på att" igen!
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!