Inlägg från: Wilowa |Visa alla inlägg
  • Wilowa

Träningsnördar - här samlas vi!

josiejoss skrev 2013-09-10 21:11:03 följande:
    Jobbar du med barn? ;)
    Nej, det gör jag och barnen på jobbet smittar mig nästan aldrig, det gör mina egna barn och min man. Har inte varit så lite förkyld som nu när jag jobbar på en förskola. Senast jag var förkyld var i november förra året. bihåleproblem har jag haft, men utan förkylningssymtom.
  • Wilowa
    MissKaos skrev 2013-09-11 06:22:40 följande:
    Nej har msn intr fogloss rekomenderas tom löpning!
    Jag menade bara att man ska vara medveten om detta och ta det lite försiktig när man är otränad. Börja lugnt och känna efter hur kroppen reagerar på träningen. Det är skillnad om man redan är aktiv för då vet man vad kroppen brukar klara av och reagerar om nåt är annorlunda och man har muskler som stabiliserar. Risken om man är otränad är att man kör på och så står man där sedan med fogar som inte alls var med på noterna...ungefär samma sak som jag gjort mot min kropp nu med mina försök att komma igång och träna.
  • Wilowa
    MissKaos skrev 2013-09-11 18:51:14 följande:
    Vila idag. Imorgon gymmet! Men vad ska jag köra? Multihallen eller vanligt gym? Funderar ett tag till. Hoppas Träningsvärken fråb igår har släppt bara. Hittat ett massageställe son behandlar gravida. Ska bokas in när jag hår på gravledigt. Fundera på att bpka två ggr men det är rätt dyrt.. åh andra sidan jar dom specialkuddar så msn kan ligga på mage. Bara en sån sak..
    Ja bara att få ligga på mage! Jag fick massage i present av mina kollegor när jag fyllde 30 år och då var jag gravid med dottern...jätteskönt! Unna dig du två tillfällen! Solig
  • Wilowa
    MissKaos skrev 2013-09-11 21:14:37 följande:

Fyller år på fredag. Vet inte hur jag ska få maken att fatta vad han ska ge mig.. Dom har lyxbeh med lite ansikstsbeh mm inkuderat. 90min. G E M I G...

Well. Gymmet imorgon. Spinning på fredag Måste. Sova. NU! Hoppas få inte ett pass till i helgen.
    Hihi! Jag fyllde år när jag väntade sonen (fyller i mitten av oktober och sonen är född i början av december) och maken glömde bort det...gissa om jag var glad!?! bortglömd med kroppen proppfull av hormoner. Han märkte ju att jag var sur och frågade mig vad han gjort. "inget" fräste jag gång på gång och det var ju sant. Först när hans mamma ringde och gratulerade mig halv tio på kvällen så kom han på. Hoppas du har mer tur.
  • Wilowa
    MissKaos skrev 2013-09-12 06:25:04 följande:
    *lol* inte lyckats påpeka mitt önskemål ännu iaf.. gjort år så himmla mkt pengar! Hade tänkt spara undan inför jag går hem men inte..så nu är ksg lite sådär med vsd jag ksn unna mig. Har en ullaredsresa inbokad! Hade tänkt köpa 10kort på ett annat gym än mitt vanliga för att vattengympa men hoppar nog över det.spinning och gym kanske duger resterande tid med?

Hihi! Strunta i att du fyller år och vill ha en överraskningspresent av din man. Diskutera igeom detta ordentligt med honom och bena ut vart det är bäst att lägga pengarna, så ska du se att det löser sig...säger hon som snart bott ihop med sin man i 20 år. ...trots att han glömde min födelsedag.
  • Wilowa

Gissa hur uttråkad jag börjar bli! Två veckor i tillbakalutad ställning i kontorsstolen Malokom vid datorn, jag kräks snart! Kräks Hoppas att kiropraktorn får bort ostadigheten imorgon så jag kan göra slut med Malkom.

Tur att det finns en och annan sjuk diskussion här på Familjeliv somman kan roa sig med!   

• Wilowa

Scratchy skrev 2013-09-11 18:35:37 följande:
    Det låter som att det är dags att slänga dig på grillen i morgon...
    ander25k skrev 2013-09-12 08:27:37 följande:
    Snart promenad , kanske får benen att reagera.

Mot grillen?
  • Wilowa

Grattis på födelsedagen MissKaos, hoppas den blir riktigt bra! ...snygga brandmän i födelsedagspresent var nåt unikt. NJUT! ...fast säg inte för mycket till din man!

• Wilowa

Jippi! Jag kan träna! Jag fick en övning av kiropraktorn idag som han tyckte var lagom...jag ska sitta på en balansboll och lyfta en fot i taget. Att lyfta bägge tyckte han var för stor belastning...inser att jag har låååång väg kvar.

• Wilowa
    Maria1982 skrev 2013-09-14 10:03:26 följande:
    Wilowa: du kan inte sitta på en balansboll på jobbet?
    Det blir lite svårt eftersom jag jobbar som förskollärare. Dessutom är jag så pass dålig att jag inte kan jobba, tidigare idag blev jag helt slut i ryggen bara av att gå ner och äta mat. Nej jag tänker se till att jag blir sjukskriven så länge som jag behöver det, nu får det vara nog! Trist ekonomiskt, men hellre det och jag blir bra. Senaste halvåret har jag kämpat mig igenom mina arbetsdagar.
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!