Inlägg från: Wilowa |Visa alla inlägg
  • Wilowa

Träningsnördar - här samlas vi!

Maria1982 skrev 2013-09-06 14:30:22 följande:
    Jag menar på jobbet 8 grader i produktion, 25 i pausrum.
    Jag blev arbetande förman i maj och då blev det bättre. Arbetet blev mer administrativt och kasten i temp inte lika tvära och icke att förglömma - kortisonnässpray!

Sen har jag tränat betydligt mycket mer i år också, det spelar stor roll i det hela
    Okej, men du var väl ute med? Det blir ju inte bättre av att det var allmänt jobbigt för astmatiker förra året.

Så där ja, då var jag sjukskriven i tre veckor. ...eller om jag ska sätta Fördjävligt helt enkelt, men när det är som det är så är jag glad över att äntligen tagit beslutet att det är nog nu. Jag orkar inte harva runt som halvbra. Jag gick med i den här tråden med en förhoppning att jag skulle kunna komma igång och träna, men kroppen har hela tiden satt käppar i hjulen för mig. Nu ska jag börja i rätt ände och jobba mig upp!
  • Wilowa
    MissKaos skrev 2013-09-06 17:17:48 följande:
    Bra tänkt! Jag tror du gör helt rätt i det.
    Sorbus skrev 2013-09-06 17:23:49 följande:
    Tråkigt med sjukskrivningen, men du verkar ha en bra plan för att hantera det i alla fall. Det är urtrist att att inte kunna göra så mycket som man vill, men du får se en långsam upptrappning/rehabilitering som det riktigt proffsiga sättet att träna upp dig.
    För vi är ju rätt många som vet av egen erfarenhet att det är med att ignorera alla kloka råd om att trappa upp långsamt nog och utifrån sin egna förutsättningar och istället köra på brukar gå sådär...

Ja det känns helt okej faktiskt under rådande situation. Jag är jäkligt imponerad av mig själv att jag fixade nästan 1½ timme på vårdcentralen...hur jag ska klara alla andra undersökningar återstår att se. Läkaren konstaterade svaghet i ben och fötter och då är det inte lätt att gå alla gånger kan jag lova. :-/ När jag ska till sjukhuset får jag väl be om en sån där snygg kille som kör runt folk i korridorerna där.
  • Wilowa
    MissKaos skrev 2013-09-07 19:36:58 följande:
    Imorgon blir det på´t  igen!

Varför kllar folk så på mig när jag kör lite TRX?? *hmm*
    Nu har magen sjunkit. Inatt. Ska se hur det går att planka med ungen längre ner. 20sek x 3 + sidorplankor blev det i fredags. Mer funkar inte längre. Fattar inte att jag isntruerade ngn klass i v 25 med sonen där vi körde på bra med plankor. *kliar sig i skallen*
    Fast det måste väl vara optimalt med lite magstöd när man gör plankan!

Snygg mage!
  • Wilowa
    MissKaos skrev 2013-09-08 10:45:15 följande:
    Perfekt med stöd!
    Synd man inte hae samna kroppsform som innan på resten bara. Magen är ju bra.
    Äh bry dig inte, säkert har du samlat på dig en hel del vätska som försvinner efter förlossningen.

Nu har jag frågat tillräckligt många gånger vilken vecka du är i och jag kommer aldrig ihåg. Försöker med att fråga om när du har BF istället. Det kanske jag kan komma ihåg.

Idag hittade jag några övningar på nätet som jag gjorde och tänka sig så har världen nu blivit betydligt mer stabil än på över en vecka. Skönt! Nu har jag bara lite ont i ryggen samt känner mig trött i den. Det går framåt! Solig
  • Wilowa

Igår slog jag på stort och gick en kilometer i sakta tempo...synd att jag inte är gift med en sjukgymnast, det hade underlättat betydligt! Antingen så möts man av en telefonsvarare som informerar om telefontider eller så möts man av ett "Nej ring den och den istället" och sedan av en ny telefonsvarare. Sjätte sjukskrivningsdagen och jag har ännu inte fått tag i rätt sjukgymnast. Hoppas att hon jag fått order om att ringa nu senast tar emot mig och att hon inte har flera veckors väntetid...telefontid imorgon...

• Wilowa
    MissKaos skrev 2013-09-09 13:48:35 följande:
    Gått in i sista trimestern nu. Bf 7/12. Räknar då emd igångsättning 21/12 och unge 24/12. *optimist*

Näää det är ister. tyvärr! Men men. Orkade inte ta mig till gymmet igår. LAtmasken bet mig både hårt och länge. Cyklade iaf till jobbet idag. Alltid något
    Bra då vet jag att du har bf strax efter det jag hade för tolv år sedan. Då gick jag förövrigt upp över 30 kg och gick ner allt sedan bara genom att promenera...hade en unge som bara kunde sova när vagnen rullade eller när han låg vid mitt bröst. :-/ Troligtvis var det hans astma som spökade redan då.

Tycker du gör rätt som låter latmasken bita dig, du ska orka hela vägen ut och då menar jag inte till bf utan tills ungen flyttar hemifrån typ.
  • Wilowa
    MissKaos skrev 2013-09-09 14:09:10 följande:

Med tanke på hur ettan är så är det väl bara att börja andas lustgas och träna för ett marathon Obestämd
    Hihi! Förstår precis hur du menar. Jag har ju alla de sorter på jobbet. Charmiga goa ungar... Solig
  • Wilowa
    SpanskaFlugan skrev 2013-09-09 16:00:53 följande:
    Matförgiftning, alla planer på träning läggs ner de närmaste dagarna. :(
    Hu! Krya på dig!
  • Wilowa

Äntligen är bollen i rullning! Idag fick jag äntligen tag på rätt sjukgymnast och fick en tid "redan" nästa vecka. Jag fick även tillåtelse att uppsöka min kiropraktor så dit har jag varit idag. Han är min idol! Solig Han visste precis vad han skulle göra med mig. Jag blev inte helt bra men betydligt bättre, ska tillbaka i slutet av veckan. Min läkare, som förövrigt är känd för att vara väldigt noga, stod mest och kliade sig i huvudet åt mina symtom. Han hade inte en aning, hans roll är bara att sjukskriva mig. Sjukt system!

Kiropraktorn konstaterade att mina stabiliserande muskler är obefintliga och tyckte att jag skulle börja bollträna. Han har säkert rätt, men jag ligger lågt tills jag varit hos sjukgymnasten. Jag misstänker att jag har ett problemområde som ställer till med detta och det vill jag hitta innan jag börjar träna. Jag har gjort nog många försök som slutat i ett bakslag!

Jag har äntligen erkänt för mig själv och min omgivning hur allvarliga mina problem är och det är så JÄKLA skönt! Nu ska jag vara riktigt ego och bara satsa på mig själv...ja och på min familj naturligtvis. Hjärta

• Wilowa
    Michael 310 skrev 2013-09-10 20:53:23 följande:
    Hon brukar inte träna, men vill komma igång. Ska nog rekommendera vattengympan. Tack för tipsen :)
    Vattengympa för gravida är jätteskönt och bra träning. Att cykla är som MissKaos skriver också skonsamt. Fast annars tycker jag att hon ska vara försiktig, för är man inte van att träna är det lätt att man tränar för mycket och skadar sig. Värt att tänka på är att hon särat på benen nog nu. Nej men för att skydda fogarna ska man inte sära på benen i onödan. När jag hade problem med mina fogar så fick jag order om att tänka mig för hur jag gjorde när jag klev ur bilen och upp ur sängen bland annat. Kanske inget man behöver tänka på om man inte har problem, men värt att tänka på om man ska belasta kroppen med träning och inte är vältränad.
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!