Inlägg från: Wilowa |Visa alla inlägg
  • Wilowa

Träningsnördar - här samlas vi!

Mollly skrev 2013-08-27 17:05:28 följande:
    Kan man börja lite tidigare med gummiband hemma kanske? Promenader kommer det ju bli, men vill inte skada kroppen med att börja köra styrka för snabbt.

Har du fått barn redan eller är du fortfarande gravid? Det finns en som heter Cia Larsson som skrivit en träningsbok för gravida och har för mig att hon även har med lite träning efter förlossningen. Jag har själv inte läst boken eftersom den kom ut några år för sent för mig däremot har jag en annan bok av henne som är bra.
  • Wilowa
    Mollly skrev 2013-08-27 18:34:37 följande:
    Har 2.5 vecka kvar till BFSkrattande

Spännande! Solig

Nåt du kan och bör träna redan nu är ju det det underbara knipet.    
  • Wilowa
    Scratchy skrev 2013-08-27 20:27:54 följande:
    Precis. Det är egentligen plogen som hjälper, men det beror lite på var man har ont. Den första beror också på var man har ont. Det gäller liksom att känna sin smärta så att man inte gör den värre. Känns som en missbedömning skulle kunna få en diskbuktning att explodera.

Fast har man problem med axlarna och nacken ska man vara försiktig med skulderstående, de måste klara att hålla tyngden man lägger på dem i den övningen.
  • Wilowa
    Mollly skrev 2013-08-27 20:02:36 följande:
    mm det försöker jag komma ihåg att göra. Men det är ju väldigt lätt att glömma av. Plus att jag tycker det kan vara lite svårt att hitta rätt muskler.
    Var envis så "hittar" du de rätta musklerna, men jag håller med om att de är lätta att glömma....och otroligt tråkiga.
  • Wilowa
    Scratchy skrev 2013-08-27 20:41:26 följande:
    Jamenprecis. Det gäller att veta vad man gör innan man gör det.

Jag tycker visserligen att både skulderstående och plogen är sköna trots nackproblem...säger dock inget om det till min yogalärare.
  • Wilowa

Har fått mig en ordentlig tankeställare! Livet är kort och det gäller att ta hand om det. Jag var på gång att ta tag i min kropp redan, men nu är jag ännu mer motiverad. Nej fy fan vad grymt livet kan vara ibland! Allt som krävdes var ett ynka litet getingstick på fel ställe...

• Wilowa
    Paradigm skrev 2013-08-30 17:32:30 följande:
    .Sanna ord du kommer med. Tack för att du delar med dig. Hoppas allt gick bra efter getingsticket. {#emotions_dlg.flower}
    Det gjorde tyvärr inte det.
  • Wilowa
    MissKaos skrev 2013-08-30 18:54:45 följande:
    Vad har hänt? ?
    Vill inte skriva mer här...
  • Wilowa

Misskaos: När jag gick in på din presentation så står det att vi har en sak gemensamt. Rödmarkerat (det vi har gemensamt väl?) är att du har ett 13-årigt barn. Jag har ingen 13-åring, har du?

• Wilowa
    Scratchy skrev 2013-08-30 22:17:46 följande:
    Jag med. Har ibland funderat på om det skulle finnas någon oäkting någonstans i världen. Men att jag fick reda på det så här...
    Haha!

Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!