Inlägg från: Wilowa |Visa alla inlägg
  • Wilowa

Träningsnördar - här samlas vi!

Scratchy skrev 2013-08-04 21:29:52 följande:
    Låter jobbigt. Jag hade aldrig haft problem med ryggen i hela mitt liv förrän nu. Nu förstår jag varför folk med ryggproblem bitchar så mycket.

Ja inte är det kul när det sätter igång. Sedan blir jag lätt stillasittande när det är som värst eftersom jag blir värre när jag rör mig. Fast nu har jag kommit på vilka rörelser som är positiva (bl a slalom och målning )så nu vet jag hur jag ska röra mig.   
  • Wilowa
    Scratchy skrev 2013-08-04 21:48:54 följande:
    Slalom och målning? Gör du liknande rörelser  när du åker slalom och när du målar? I så fall måste du skicka en video.

Jag vill mest veta vad som är fel så att jag vet vad jag ska göra i framtiden. Jag blir så passiv när jag inte kan göra marklyft. Vad ska man göra på gymmet om inte marklyft liksom?

Fast det är faktiskt ungefär samma rörelse i ryggen när man åker slalom och när  man målar. När jag kände att jag blev bättre i ryggen av att måla så testade jag att "åka slalom" på golvet. Det var ungefär samma rörelse. Jag blev faktiskt lite förvånad.

Vet du hur man rör sig på ett par slalomskidor så kan du testa själv.  
  • Wilowa
    MissKaos skrev 2013-08-04 21:53:34 följande:

När jag fick mitt diskbråck kom jag till akuten. Min man fick köra in bilen i ambulansintaget. Dom fick över mig på en brits gud vet hur. Och dm påpekade snällt att det FINNS ambulanser.
     Sen blev det sämmre. Jag skrek och grät när dom skulle sänka huvudändan på britesn jag låg på. Skulle på toa. Bad om smärtstillande. Fick morfin och voltaren injektioner.

Och ja, jag bitchade ett tag efter detta. Spydde som en katt av morfinet i 12 h. Kunde knappt gå till toa utan hjälp, trots Tiparol och voltaren och alvedon.  Tog ett tag innan jag var tbx på jobbet kan man säga. Fick ifs nervpåverkan, så det var ju inte så bra med mig. Ena benet följde inte med ordentligt när jag gick och det händer ännu ibland 6 el 7 år senare...
    TESTA INTE! Är tipset på diskskador.

Usch och fy! Fast nu blev jag ännu mer övertygad om att du inte kommer ha några problem att komma tillbaka efter graviditeten. Hur länge har du kvar nu? Kan inte vara jättelänge väl?
  • Wilowa
    Maria1982 skrev 2013-08-06 11:02:53 följande:
    Onödiga kommentarer som "tjejer ska styrketräna.." undanbedes vänligen men bestämt nu.

Jag löptränar ju en del. Har börjat få ont i knän och en ljumske. Ska jag ignorera och tro att det går över med tiden eller ska jag lägga om träningen lite?
    Har du kollat så dina skor är okej?
  • Wilowa
    Scratchy skrev 2013-08-06 18:16:46 följande:
    Grattis, du vann just en Clown!!!
  • Wilowa
    Paradigm skrev 2013-08-10 09:13:49 följande:
    MissKaos - Haha, kaloriförbränning iaf! :)
    ...och tålamodsträning om inte annat.
  • Wilowa
    Wilowa skrev 2013-08-10 11:23:41 följande:
    Skönt när kiropraktorn hittar muskler som kroppen glömt bort!

Nu när kroppen hittat muskeln igen, har jag insett att plankan är rätt övning för mig. Fast jag är verkligen jättesvag där, 35 sekunder är inte värst mycket att skryta med. Fördelen är dock att det bara kan bli bättre.
  • Wilowa

Idag har jag varit i ishallen och kollat på när min sons lag hade träning. Vet inte om ni minns det, men jag frågade i våras om tips för att få honom att gå upp i vikt efter långdragen magsjuka. Jag tycker att han var påverkad länge, men idag såg han pigg ut på isen...så skönt! Sedan gjorde det ju inget om den lilla kraken kunde växa och gå upp lite till, men jag gissar att det kommer snart. Han har åldern inne om jag säger så.

• Wilowa

Jippi eller nåt...nu klarar jag 45 sekunder på plankan. Vänster sida är så svag. Funderar på att skaffa en sån där hållningsväst, nån som har erfarenhet av sådana?

Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!