Inlägg från: Wilowa |Visa alla inlägg
  • Wilowa

Träningsnördar - här samlas vi!

Maria1982 skrev 2013-09-20 07:15:39 följande:
    Första är från 2010, det andra från i år. Jag håller vikten ganska ok. Lite upp, lite ner.
    Svårt att hitta balansen och ibland ramlar man av vagnen helt.
    Har som mål att väga kring 60-61 kg, idag är den siffran 68.
    Maria1982 skrev 2013-09-20 07:17:29 följande:
    Jag är 163 cm by the way
    Oj! Var har du satt de kilona? Du ser ju smalare ut än vad jag gör och jag väger 59,5 kg och är 169. Antar att det är träningen som gjort sitt.

Jag vägde 68 kilo i våras, men nu när jag inte mått bra har kilona bara rasat av mig. Jag blev riktigt glad i morse när jag insåg att jag gått upp ett halvt kilo. Jag trivs med en här vikten, men jag får inte tappa mer nu. När jag var 20 så vägde jag bara 47 kilo och dit vill jag verkligen inte tillbaka till. jag har aldrig haft nån ätstörning, men jag tror ju att jag varit laktoskänslig hela livet och nu misstänker jag även gluten...eller det har jag gjort länge, men inte orkat ta tag i det. Att ersätta bröd och flingor till frukost och mellanmål kommer bli en tuff utmaning, nån som har några bra förslag?

• Wilowa
    SpanskaFlugan skrev 2013-09-15 21:32:24 följande:

Jag fick börja med den övningen i början på sommaren. Men jag satt på en stol och lyfte bara på hälen....så då vet du hur illa däran jag vara haha! Det tog några veckor så fick jag "avancera" till boll och och lyfta hela foten och sen hela benet. Sen har jag jobbat på hela sommaren och byggt upp några specifika muskler på höger sida. Jag har fortfarande ont i ryggen men mycket mindre och nu jobbar jag med att bara få in ren styrka i ryggen så nu är det maskiner med vikter på gymmet. Jag tror att om man har ländryggsproblem så måste man underhålla ryggen hela livet och träna den konstant. Tyvärr :(
    Tack snälla för den övningen! Solig Den har gjort underverk! I morse kunde jag både plocka ur och i diskmaskinen, jag som knappt kunnat stå överhuvudtaget innan. Jag har gjort några andra övningar med, men jag tror att denna är den bästa. Balansbollsövningen som kiropraktorn tyckte att jag skulle göra har jag inte gjort alls. Den tar liksom inte på rätt ställe.

Har du testat att vrida lite på foten för att få övningen att ta på olika ställen? Vet inte om det är rätt att göra så, men vrider jag hälen lite utåt så tar det mer på utsidan av ryggen och det är där jag upplever att jag är som svagast.
  • Wilowa
    SpanskaFlugan skrev 2013-09-20 11:14:08 följande:

Vad kul att den gjort sådan skillnad! Skönt att känna att man blir bättre! Jag har aldrig provat att vrida på på foten eftersom jag varannan vecka fick nya övningarna av min sjukgymnast. Min svaga sida är höger ländrygg så fokus har varit på att bygga upp musklerna där.
    Jo jag har vänster sida...testa att vrida foten så tror jag du fattar vad jag menar.
  • Wilowa

BarleyWater skrev 2013-09-20 22:17:15 följande:
    Jag skulle köra 1h spinning i kväll men fick avbryta efter 15 min då jag plötsligt fick för hög puls, med hög puls menar jag att hela bröstkorgen hoppade på mig, hjärtat slog säkert mellan 250-300 i min. jätte obehagligt trodde jag skulle dö. Orkade inte ens sitta, fick gå ut och lägga mig på golvet. Det gick över typ efter 2 min, då plötsligt slog hjärtat som vanligt igen. Det har aldrig hänt mig förut och jag tränar minst 3 ggr i veckan. Någon som känner igen det?

MissKaos skrev 2013-09-20 22:24:42 följande:
    Magont slutade på sjukan.
    Regelbundna sdr. Sjukskrivven ö helgen.
    Var rädd om er!
  • Wilowa
    MissKaos skrev 2013-09-24 08:50:41 följande:
    Prematur samandragningar -soffvila. Frustrerande! Dom var tom tveksamma till kortare promenad i solen men troligen ska det lägga sig igen så jag får göra lite saker igen.
    Usch då! Det gick inte över under helgen alltså? Fast jag vet hur frustrerande det är att vara ofrivilligt stillasittande. Var rädd om er!
  • Wilowa
    Maria1982 skrev 2013-09-25 07:15:32 följande:
    Idag gör det sjukt ont Jag får åka på arslet ner för trappan om jag ska ner i källaren.
    Finns ju tyvärr ingen spärr på mig, allt eller inget

Blir ingen fysisk träning på två dagar nu
    Volontärutbildning idag och högskolan i morgon. Båda två efter ordinarie jobb.
    Sån träningsvärk vill jag med ha snart.

Jag borde nästan få betalt för jag tror mig ha gjort sjukgymnastens jobb och listat ut vart mina besvär kommer ifrån. Jag har gjort lite olika övningar och är nu mycket bättre. Imorse kunde jag till och med stå upp hela snabbduschen, inte illa. Jag försöker se på detta med humor, det blir så mycklet enklare då.

I morse var det frost i gräset här och ni som vet lite om mig här förstår nog vad jag tycker om det. Härligt! Vi går mot vintern! Solig Jag har längtat allt sedan vi körde hem husvagnen i våras och nu snart är det dags att köra upp igen. Denna gången med ny vagn dessutom. Än kommer ju inte snön till backarna, men jag hoppas att jag om några veckor kan åka upp och i alla fall promenera i den underbara fjällmiljön. När backarna öppnar om några månader ska jag vara frisk nog, perfekt för motivationen!       
  • Wilowa
    MissKaos skrev 2013-09-25 18:47:49 följande:
    JAG FÅR TRÄNA! Bricanyl innan sen är det bara att tuta och köra ät dock sjukskriven för att det är så psykiskt påfrestande med så mkt sammandragningar. Farligt är detvinte dom påverkar inte tappen.
    Gissa vad jag gör imorgon?
    Idag äter jag en storpack japp... *firar*
    Skönt! Är du sjukskriven fram tills du får havandeskapspenning?
  • Wilowa
    MissKaos skrev 2013-09-25 20:59:38 följande:
    Ja. JAg fick välja vad som kändes bästa. LÄkaren tyckte inte det kändes rimligt att jobba. Dock tror han på en lika låååång graviditet som sist. Kunde gott tänkt mig 4veckor mindre.. Men men, jag gissar att han har rätt! Händer inget med livmodertappen på dom sdr så krävs det nog mkt.
    Förståndig läkare! Hur ofta har du sammandragningar då? Måste vara ofta och kraftiga eftersom det ändå anses normalt att ha det i slutet. Ja de är dryga de där sista veckorna och ska du gå hemma blir det ju ännu värre. Fast jag brukar tänka lika långt tillbaka och då känns inte veckorna riktigt lika långa. Fast snart fyra veckor hemma börjar kännas ganska drygt nu. Obestämd
  • Wilowa
    MissKaos skrev 2013-09-26 18:05:29 följande:
    Kom in med smärsamma sdr var 3-5minut.
    MissKaos skrev 2013-09-26 18:09:10 följande:
    Vaknar av sdr på nätterna. .
    Fy det låter jobbigt! Skönt att du slipper jobba mer.

• Wilowa
    MissKaos skrev 2013-09-26 19:46:10 följande:
    Ja fast dyrt. .
    Jo tack! Jag fick min lön idag och det fattas mer än halva lönen. jag får ju en del från fk sedan, men när har jag inte en aning om.
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!