Inlägg från: MissKaos |Visa alla inlägg
  • MissKaos

Träningsnördar - här samlas vi!

Bra loppet kommer gå på lördag *inte*

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Inte orkat träna idag heller. Inte likt mig alls. Jag brukar vilja träna halvsjuk, iaf lite. Noll ork och energi. Matt.
    Loppet imorgon tänker jag jogga runt och ta det lugnt bara. Skiter i tiden. Alla mina lagkamrater är sjuka, så jag ska hämta ut fikakorgen och ta den med hem tror jag. Känns ju helt tragiskt: VI var fyra nu är det bara jag kvar.
    Nu, Pizzeriapizzadags. VI har inte ens lust/ork att fixa mat. Ingen av oss är pizzaälskare men idag var det kansppt vi ens orkade åka och köpa mat. Hade vi inte haft barn hade det blivit fil och smörgås..

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

47:39 kom in som nr 27 av 667 startande.
    Persade med 30sek och är nöjd. Mådde lätt illa när jag kom i mål *s*
    Backig bana och efter sjukdom borde borga för bättre tider framigenom. VIll ju knäcka milen under 45.. BADLY!

• MissKaos
    Maria1982 skrev 2012-09-22 19:00:52 följande:
    MissKaos: med den tiden idag, TROTS, sjukdom så torde det ju vara nemas problemas

Mja, nu börjar det kosta för varje tidsenhet/km. Måste köra mer intervaller och våga ut mer ur komfortzonen. Har en ny km tid att jobba med iaf. HAR gjort 5km i 4:10 tempo så det retar mig lite att jag inte orkar dra 5km till i samma tempo..
  • MissKaos
    MissMe83 skrev 2012-09-22 11:04:23 följande:
    Tessou: Slänger upp två bilder från dagsformen i morse. Upptäkte att jag börjat få muskler på ryggen

Och från sidan 
    Skitsnyggt!
  • MissKaos
    Tessou skrev 2012-09-24 19:31:37 följande:
    Nu behöver jag lite tips.... jag känner mig så ful numera!
    Såhär såg jag ut 1 April i år;

början av Maj (denna har ni ju sett tidigare);

Och så här 1a September;

Som ni ser går det utfört........... Jag tycker jag blivit så tjock.... Eller inte tjock, men blivit större och fått fettvalkar/kärlekshandtag, eller vad man ska säga, runt magen... Överarmarna är större, vilket jag är glad för och jag ser inte lika benig ut runt nyckelbenen! Låren har också växt till sig lite...

Men, som de allra flesta, är magen mitt problemområde. Jag mår så mycket bättre med LCHF, jag har alltid haft problem med toabesök och sånt (ursäkta infon!) men nu mår jag sååå mycket bättre! Men jag vill ju inte gå upp i vikt pga att jag blivit ''tjock'', utan för att jag fått muskler!!

Vet inte vad jag ska göra... vet inte riktigt vad jag vill med denna gnäll-text heller...? Men visst har jag blivit större, det är inte bara inbillning från min sida? Känner mig pigg nu *peppar peppar ta i trä* så jag laddar inför tränings-start nästa vecka!!

Du var nästan mager innan, på gränsen iaf. Nu är du faktiskt mer lagom stor och ser sundare ut, kanske kan du börja köra lite i gymmet så du lägger på dig med muskler?  Att bli förstoppad är ett strot och besvärligt problem som kan leda till en del dåligheter, typ smärtsamma fisurer (sår) och hemorojder. Skönt att du fått bukt med det!

Toaproblem ja! NU ska jag med berätta. Trillade ju i trappan på jobbet för ett tag sedan. och fick ont i ryggen. Efter det har jag blivit lätt inkontinent! IGEN! Om jag hoppas etc så kommer det en skvätt, med fördel på gympagolvet. Mkt irriterande. Och ja, det blir droppar på golvet. Måste ta och gå till nån kotknackare eller mig cranosakral-behandlare. Det här bekymret har jag inte haft sedan länge -dels när jag skadade ryggen, och så efter förlossningen då...

Dagens träning: 10+10km löpning. Imorgon är det planerat ett skivtångintervall samt lite intervaller på bandet (400meters)

Är fortfarande löjligt stolt över lördagens insats btw.

JAg är ju dessutom skitnöjd med att alla allergier försvunnit och äter nu nötter så det sprutar ur öronen på mig typ. Detta har såklart gjort att jag har lagt på mig. Snyggare ja, dumt när man springer... Får dra ner lite på konsumtionen men vad gott det är på frukostquarken!
    KAn konstatera att jag har blivit starkare. Skivstång i söndags, tog förra terminens vikter sas -tänkte att jag skulle vara så sliten efter lördagens löpning. Det var minst sagt för lätt. Fick lägga på bra när vi bytte övning och insåg att jag körde samma på ryggen som min man *s* OCH på biceps. Bröst är han mkt starkare än mig såklart, men ändå! Ganska kul..

• MissKaos

Plågat kroppen idag:
    7km intervaller på bandet sen skivstång intervall. Gjorde rätt ont. VIla imorgon.

• MissKaos

Blev erbjuden en startlapp till Lidingö, mat hotell -rubbet!
    Gissa om det var svårt att säga nej?
    Inser att jag itne är tränad för det och dessutom, har man famijlj kan man ju inte bara dra över helgen..

Idag blir det löpning tor till jobbet 10+10km. Komer inte orka länga hemrundan due to träninsvärk!

• MissKaos
    Maria1982 skrev 2012-09-28 11:06:25 följande:
    Har "hört" en grej...

Om först styrketränar och sen konditionstränar i direkt anslutning så förtas hela verkan av styrkan. Alltså, styrketräningen gör ingen nytta?
    FEL!
    Däremot har ud tömt glykogendepoerna om du har kört hårt nog och kommer gå hårt åt fettdepåerna i kroppen under din konditionspass. Du måste/bör fylla på med protein och sanbba kolhydrater i anslutning till passet för att inte muskelvävnad ska ryka.
    JAg byggde muskler och deffade ner mig SAMTIDIGT med den metoden. (stoppade då på 10% underhudsfett -var ifs rätt ung) Körde med kalipfer mätningar 1g/månad så jag vet att jag byggde.
  • MissKaos
    Maria1982 skrev 2012-09-27 23:24:15 följande:

Nu får ni ta det för vad det är...

30 år, tre barn. Känner mig allt annat än snygg och vältränad.
    3 barn och den kroppen? Klaga inte! Du är snygg.
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!