Inlägg från: Wilowa |Visa alla inlägg
  • Wilowa

Träningsnördar - här samlas vi!

Tessou skrev 2012-07-11 20:27:35 följande:
    Nog ser man skillnad alltid! Är du nöjd? Vad är det för förändringar du gjort, träning och/eller kost?

Usch vad hemskt. Jag var med om en bilolycka för 2 vintrar sedan, eller inte JAG men bilen framför mig blev rejält påkörd av en som fick sladd från en snäv kurva/backe och inte kunde bromsa - ishalka! Jag ser det fortfarande framför mig ibland, särskilt när man åker förbi där... jag var kanske 10 meter bakom - kunde lika gärna varit jag... Nu gick det ju bra, för alla utom bilarna men nästa gång vet man aldrig....
    Usch, trafiken är läskig ibland.   Enligt tidningen så skadade han bara axeln, så han hade tur.
  • Wilowa

Jag har ett mål den här veckan och det är att genomföra mina sjukgymnastövningar varannan timme mellan 10-22 i den mån det går. De ska göras liggande på golvet och det är inte alltid det går att slänga sig ner. igår och idag har jag dock fuskat lite, igår eftersom jag blev däckad av feber på kvällningen och idag eftersom vi varit till stan samt grejat massor här hemma. Fast då jag har slarvat med övningen har jag försökt hitta muskeln ändå och tränat den...märker faktiskt liten skillnad bara efter fyra dagar.

• Wilowa
    Ziraya skrev 2012-07-11 22:11:33 följande:
    Okej, vad bra! Jag tränar hemma. Kan jag läsa mig till eller titta på videos för att se så att jag utför övningarna korrekt? Det känns ju inte fel när jag gör dem, men jag är en sådan nybörjare så jag blir väldigt osäker på om jag gör rätt eller inte. Jag håller precis på att avsluta min utbildning så jag har inte råd att gå på gym eller anlita PT, tyvärr.
    Kolla på mitt inlägg 4882, det är ett upplägg på träning som tilltalar mig som fortfarande är lite lat och som gärna ger upp när det börjar bli jobbigt. Jag brukar ha med armhävningar, situps, knäböj, ryggresningar osv, men fantasin sätter gränserna och man kan plocka in vad man känner för. Imorgon tänkte jag sätta ihop nåt med hantlar och lite andra redskap som jag har.

Är det verkligen ingen som har nån bra bröstövning? Mina bröstmuskler är på rymmen och jag behöver locka hem dem igen.     
  • Wilowa
    MissMe83 skrev 2012-07-11 22:53:44 följande:
    Ja kolla med sjukgymnast först.
    Men när du gör ryggövniingar ska di inte svanka. Du ska luta dig framåt en bit med ryggen i helt rak position.

Willowa: du kan ju alltid köra den där du ligger ner och håller handlarna rakt upp, sedan ner åt sidorna och upp igen. Hand flatorna ska peka mot taket. Du kan även stå upp och föra armarna från höften å upp till axel höjd, då får du både axlar och bröst.

Tack! Solig Eftersom mina bröstmuskler som sagt är på rymmen har jag lite svårt att avgöra vilka övningar som är bra. Vet jag att jag gör rätt övning så kan jag fokusera på att göra den på rätt sätt på ett helt annat sätt. Jag har mest gått på gympapass innan och inte tränat så mycket med hantlar.
  • Wilowa
    Maria1982 skrev 2012-07-12 09:46:36 följande:
    Hahaha Lite lätt sinnesförvirrad idag

Jag har varit förkyld sedan december, det har kommit och gått men aldrig försvunnit. Förkylningsastman utvecklades ur det här och jag har fått två kurer KåVe för bihålorna.
    Under tiden jag äter KåVe får jag tillbaka både lukt och smak och näsan är "ren". Så fort jag slutar kommer nästäppan igen använder mig inte av nässpray!
    Har begärt en allergiutredning men den skiter dom i på vc och säger, genom att bara titta på mig, att jag minsann inte är allergisk.
    Det enda de har sagt är att jag NOG är överkänslig i mina slemhinnor mot klimatet på jobbet. Är det sant så ska det ju släppa nu under semestern!
    Är så less på det som sagt!

De kan ha rätt, men det betyder ju inte att de inte ska hjälpa dig. Om dina slemhinnor är retade så hjälper det nog inte att du har semester, de behöver nog vila längre för att du inte ska bli sjuk igen. Kräv att få hjälp eller som nån annan skrev - sök ny läkare!
  • Wilowa

Vilka snygga och vältränade kroppar ni har! De ska jag hålla i minnet som motivation, men jag tänker INTE lägga ut några bilder på mig.

Jag hade hoppats på att kunna träna idag, men kroppen känns inte helt okej än och jag hostar en hel del. Fast jag känner att jag blir piggare och piggare så ikväll kanske jag kan köra lite lättare styrka i alla fall.   

• Wilowa

90 grader är en annan kul övning som de ofta gör på barmarksträningen på slalomen. Om ni såg på mästarnas mästare så såg ni Pillan utklassa de andra på den...alltså när man sitter som på en stol med ryggen mot en vägg. Mitt mål för sommaren är att jag överhuvudtaget ska klara den, sist jag provade så klarade jag nån sekund innan jag började känna mig yr. Helt klart nåt i mina höfter som inte är som det ska, men det tränar jag på nu.

• Wilowa
    Wilowa skrev 2012-07-12 18:29:38 följande:
    90 grader är en annan kul övning som de ofta gör på barmarksträningen på slalomen. Om ni såg på mästarnas mästare så såg ni Pillan utklassa de andra på den...alltså när man sitter som på en stol med ryggen mot en vägg. Mitt mål för sommaren är att jag överhuvudtaget ska klara den, sist jag provade så klarade jag nån sekund innan jag började känna mig yr. Helt klart nåt i mina höfter som inte är som det ska, men det tränar jag på nu.
    Haha! Jag får nog sätta ett nytt mål för jag klarar den redan. Jag var tvungen att testa om min träning gett resultat och det har den, ca 15 sekunder satt jag innan det började kännas obehagligt. jag är lite försiktig med övningar som jag vet frestar på mina problemområden (bäcken och nacke) eftersom jag lärt mig att vara försiktig den hårda vägen. Nytt mål för sommaren får väl bli att kunna sitta längre, inte så svårt visserligen men under rådande situation vågar jag inte sätta nån tid. Sedan är ju mitt huvudmål att jag ska orka mer i slalombacken i vinter och då är ju denna övning bra.
  • Wilowa
    Maria1982 skrev 2012-07-12 19:28:44 följande:
    Wilowa

Jag har semester i tre veckor och sen sex veckors kontorsjobb. Hoppas på skillnad under den tiden!
    Självklart hoppas jag på att få stanna där

Ja det får vi hoppas. Fast slarva inte med medicinen, den kan göra stor skillnad.

Nu har jag kört ett arm- och ryggpass  a la plocka upp plattor under gräsmattan i trädgården. Lite intressant då vi insåg att plattorna låg betydligt längre ut på gräsmattan än vi trodde. Vi köpte huset för över tio år sedan och redan då var plattgången dålig, men det var resten av huset med. Vi har haft lite att göra här med andra ord. Fast jag känner redan nu att min nacke inte gillade detta, men ont ska med ont förgöras...bara att bita ihop.
  • Wilowa
    MissMe83 skrev 2012-07-12 19:56:50 följande:
    Finns ingen bättre träning än trädgårds arbete det fick jag erfara när vi anlade ny gräsmatta för 3 år sedan, jäklar vilken träningsvärk jag hade sen

Vi ska lägga ca 40 kvm plattor så jag kommer nog få att göra. Fast han som ska gräva vet inte när han kan komma än, så jag kanske hinner börja jobba och då får min man lägga själv.
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!