Inlägg från: Wilowa |Visa alla inlägg
  • Wilowa

Träningsnördar - här samlas vi!

MissKaos skrev 2012-07-12 20:17:09 följande:
    Ben och core! Samma sm för mig som springer Plankövningar är ju grymma att köra
    Jo jag ska börja med det efter att jag gjort veckans sjukgymnastövning. Jag är sned i bäckenet och vill stabilisera där lite först. Det är så tråkigt när man känner att kroppen säger ifrån efter ett ag, så nu tänkte jag börja i rätt ände.
    MissKaos skrev 2012-07-12 20:16:13 följande:
    Jägarvila! Jag brukar med köra den fast stoppa en pilatesboll mellan mig och väggen!
    Ah, kärt barn har många namn. Tjejen som har barmarksträningen brukar ofta plåga barnen med denna.
    Maria1982 skrev 2012-07-12 20:20:42 följande:
    MissKaos
    Kolmasken och kamelen?
    Det är djuren som jägaren jagade innan han satte sig på vila. 

• Wilowa
    MissKaos skrev 2012-07-12 20:23:51 följande:
    Efter hormonbehandlingar, graviditet och innan jag slutade amma... Den enda bilden jag hittar på mig i bikini.... Undrar varför
    Ungefär så ser jag ut trots att jag fick min hormonbehandling för över elva år sedan och efter det fött två barn.
  • Wilowa
    MissKaos skrev 2012-07-12 20:36:38 följande:
    Precis! Kamelen är plankan, fast du går upp på hander och sen ner på armbågarna upp och ner.
    Kålmasken kan jag inte förklara. Hemsk övnig som jag älskar att hata.

Kålmasken låter som att man ska gå typ från plankan upp i hunden och tillbaka, kan det stämma?
  • Wilowa
    Underbar skrev 2012-07-13 06:23:28 följande:
    MissMe....jag menar bara träning på egen hand hemma =).
    Äger du bra skor, några hantlar, nått gummiband och kanske ett hopprep så kan du komma långt. Har du dessutom en cykel, tillgång till en brant backe och kanske nån träningsfil/bok så blir det ännu bättre. Du kan även kolla vid spårcentraler i närheten om de har nån typ av utomhusgym som du kan använda...säger hon som nog är mest otränad av alla här inne.
  • Wilowa

Jag har en liten fundering kring plankan. Jag testade att göra den med igår och klarade ca 40 sekunder innan jag kände att jag borde sluta. Jag kände mest i de musklerna i ryggen som jag håller på och stärker med sjukgymnastövningen. Nu funderar jag på om jag skulle kunna gå över till att göra plankan istället,  men inte så länge att jag inte orkar mer? När man rehabtränar ska man ju göra samma övning fler gånger men med mindre motstånd, så plankan tills den börjar kännas borde väl kunna funka om jag gör den några gånger per dag? Jag är lite rädd att jag övertränar, men samtidigt vill jag inte bli fast på en för låg nivå...

• Wilowa
    MissMe83 skrev 2012-07-13 10:28:20 följande:
    Wilowa: det beror på vilket sätt du känner det. Känns det bara är det ingen fara, gör det ont däremot och känns obehagligt får du nog lugna dig lite. Det viktiga är också tekniken, när du blir så trött att tekniken inte är sp bra längre ska du avsluta. Tekniken är A och O. Rak linje i hela ryggen och rumpan, inte svanka och inte puta med rumpan
    Jo jag vet. Den övningen jag gör nu är en lätt övning som jag gör tio gånger 6-7 gånger om dagen. Fast jag börjar redan nu känna att jag skulle vilja gå vidare, inte riktigt än men snart. Nu kan jag göra övningen "starkare", men snart kommer den inte längre ge nåt och då måste jag ju hitta på nåt annat. Jag tyckte att jag fick till plankan bra och jag slutade för att det började kännas obehagligt och inte för att det blev för jobbigt. Fast plankan 40 s 6-7 gånger om dagen blir nog i tuffaste laget tror jag. Jag tänkte snarare 15-30 sekunder, bara så att musklerna får jobba lite varje gång. Jag går inte längre hos nån sjukgymnast som jag kan fråga, men jag får väl testa och lita på att kroppen säger ifrån.
  • Wilowa
    MissKaos skrev 2012-07-13 10:44:03 följande:
    Precis!

Den var med i programmet som Blossom satt ihop, men när man kom ner skulle man lyfta en arm och virda sig först åt ena hållet och sedan åt andra...åh vad det är svårt att förklara övningar utan bilder.
  • Wilowa
    MissKaos skrev 2012-07-13 10:45:11 följande:
    Nej, men du måste ha en plan och börja följa den.
    Sen underlättar säkert gymmet.

NU SKA JAG GÅ PÅ SEMESTER! Fedagen den 13 *poff*

Snart spinningdax *längtar*
    Härligt med semester! Hoppas det går bra med spinningen trots att det är fredagen den 13:e
  • Wilowa
    MissKaos skrev 2012-07-13 19:40:06 följande:
    Just det: Min son... Idag fick han välja mellan Pizza och sushi. (vi ville ha pizza -och trodde han skulle välja det) Vi fick sushi till lunch. Nu ville han inteha mer ostbågar -för då får jag ont i magen. Han vill ha en macka.
    ÄR VI ENS SLÄKT?

Vi har ätit gofika med croissant med choklad i till mig *mumms* och han fick sin älskade donut med rosa glasyr o kex. Men ändå...  Det är lite kul.
    Hihi! Det låter som min dotter det. Ger vi bägge barnen lika mycket godis så har hon sina gömmor fulla efter några veckor och sonens godis är slut på två röda.
  • Wilowa
    MissMe83 skrev 2012-07-13 20:59:08 följande:
    Det har varit en fruktansvärd väg hit, att acceptera att man aldrig får vara gravid. Men nu har acceptansen äntligen infunnit sig och jag kan äntligen ärligt säga att jag är lycklig på alla plan. Men fy vad jobbigt det har varit. Och äntligen kan jag bli glad för andras graviditet.
    Har du fler barn eller det är första knodden nu?
    Ja usch ja, det är en skitjobbig process även om jag hade turen att få en son efter tre år och två missfall. Vad skönt att du funnit acceptans, själv försökte jag få min man att lämna mig när det var som värst...å vad jag är tacksam över att han stannade kvar. Sonen är nu 10½ år och för några dagar sedan firade jag och min man 19 år som par.
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!