Inlägg från: MissKaos |Visa alla inlägg
  • MissKaos

Träningsnördar - här samlas vi!

MissMe83 skrev 2012-08-20 21:02:41 följande:
    Tjoho!!! Idag kom mitt 8 veckors träningsprogram av min pt. Förstår inte hälften av övningarna men det får man ta reda på. Bra bilder har han skickat med i alla fall. Nu ska jag se ut som ett fån på gymmet med höga upplopp och allt möjligt galet
    Han kräver konditions träning i form av löpning så mina ben bara måste bli bra!!!!

Han kan inte bara kräva -det måste fungera utan skador med! Men nu vet du ju vad som är fel så det är bara att ösa! upphopp är grymt bra träning

En sak jag itne har gjort på länge som är bra -hopprep! Jobbigt men nyttigt.

Sådär, min 45min dvd (core) gjord. Lunchträningen blev ju "bara" 5,5 km löpning -lite mindre idag men mkt mer igår. Så kan det vara! Min kropp känns lite allmänt öm nu! Planeringen är löpning t/fr jobbet imorgon 10+10-15km beroende på ork. Och onsdag spin 45 (kortaintervaller mot max puls) och en genomkörare i gymmet.
    SEN kommer årets stora ÅterHämtning! Önska mig lycka till, jag är inte grym på att vila... Hade tänkt vila T R E dagar ISTRÄCK. Har inte hänt sedan mor fick Nils.. Sen blir det att kommaigång igen, lugnt. sön, ngn form av träning tis och tors. 3 pass på Kreta! Jag är nog konstig -för mig är tre ggr på en vecka vila, för andra är det normalt -eller en lyckad träningsvecka..

Godnatt bäjbs!
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos
    Wilowa skrev 2012-08-21 17:29:42 följande:
    Innomhusyoga var tydligen bättre än utomhusyoga, trots samma ledare...i natt har jag sovit bättre än jag gjort på länge, så skönt! Trots att jag öppnade på jobbet i morse så orkade jag äntligen ta itu med storstädningen av huset. Det är svettigt värre att putsa fönster, skura badkar och dammsuga i denna värme som plötsligt kom. Vilken tur att jag fick göra mig en liten tur till ishallen för avkylning.
    Yoga är underbart! Vilken typ kör du? Åh, jag saknar yoga..

Idag 10+10 km löpning.
    NU: Lite lätt ömma knän.
    Imorgon spinning och styrka sen är det semester!!
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos
    MissMe83 skrev 2012-08-23 09:05:42 följande:
    Är täppt i näsan. Vågar jag ta en löp tur ändå??

Ta nässpray innan..

RESFEBER!
    Det blev spinning 45igår (deltagarna körde som f-n och jag med! Vi rockade FETT!) + 30 min core och i gymmet; 1 biceps ´i triceps + 1 baksida axel i maskin 3x60sek jägarvila. 3xdips på en steplåda och en axelpress med kroppen som motstånd. Al in!
    NU blir det VILA!!!

CU!
  • MissKaos
    Maria1982 skrev 2012-08-31 07:23:03 följande:
    Jag är deprimerad, men kan inte sätta fingret på att det är DET eller DET som det beror på.
    Det är bara mkt!
    Mamma har två tumörer i huvudet, min moster är döende i cancer, jag vantrivs med mitt jobb, med min kropp, min vikt, med mig. Det finns liksom inget som ensamt är skulden till det här, men tillsammans är det för mycket!
    Får inte längre äta hormonpreparat...

Så skit i orsaken då. Det är ju rätt tydligt att det är en massa massa orsaker. Det är ok att må skit om livet är skit, man får det.
    Vad skulle du kunna ändra på för att få det lite bättre? Vad har du kontroll över just nu?
    *kram*
  • MissKaos

Jag och sonen i poolen.
    Hemma från semestern. MASSA gott vin, god mat, familjemys etc. Mindre träning... 1 löppass ute 5km. 3 x5km på bandet samt några funktionella övningar etc etc...
    En helt underbar vecka, nu är man laddad för hösten tror jag. 
  • MissKaos

Ja, man prioriterar ju bad och öl/vinpimplande framför träning. Lite måste jag röra på mig annars får jag totalt stopp i magen. Men vi lekte ju rätt mkt i poolen. JAg blev uppgraderad till häst. Maken till haj. Så jag fick ju springa/simma med sonen på ryggen medans hajen hotade fånga in oss... Den typen av motion är med bra! Lika så var leken"putta i mamma från upplåsbara krokodilen" snabbt poppis... Folk tror nog inte vi är kloka som leker som galningar -alla andra vuxna tittar ju mest på när barnen leker. Det är ju skitkul att busa

• MissKaos
    Maria1982 skrev 2012-08-31 19:25:10 följande:
    Lite svårt att lägga sig själv åt sidan bara Det är där och jobbet som min största belastning ligger. Vägrar släppa taget om träning, vikt och mat! Då sitter jag ju så grant här och väger 80 kg snart...

Nej, men varför skulle du lägga dig själv åt sidan?
    Tänk istället över vad du KAN förändra just nu. Andras sjukdommar etc rår du ju inte på. Hur du än gör. Finns det något du kan påverka i din jobbsituation? Kan du gå igenom den i detalj, och se vad som är sämts i den? Bäst?
    Vad i din situation med mat, vikt och träning (hälsa) kan du påverka? Vad är ett rimmligt mål?
    JAg tror på en samtalskontakt. Kanske KBt, kanske MI. Där du kan sortera och få styr jus på detta att du ser allt som en enda röra som du inte kan coopa med något.
  • MissKaos
    Maria1982 skrev 2012-08-31 19:52:22 följande:
    Det är så rörigt allting nu. Jag VILL ju träna och ta hand om mig själv men orkar inte just nu.
    Ikväll har jag inte ens ätit nått...
    Känns lite som "jag skiter i allt..."

Skulle jag sätta mig och skriva så hade det nog mest stått varför på pappret.
    Och cancern i familjen är jobbig... Det har drabbat så många nu och nu är mamma också drabbad. Det gör att jag också ligger i riskzonen.

Jobbet är som det är... Jag måste bort och jag har gjort allt i MIN makt att komma där ifrån. Nästa steg är att sluta.
    Sa faktiskt det till min man igår att jag är hellre hemma, arbetslös, än att behöva gå dit.
    Det är så ostimulerande att jag blir knäpp! Lönen är det enda positiva.

Måste komma på vad jag bli när jag blir stor

Återigen, gå i terpai! Du behöver PRATA! (och ja jag är yrkesskadad..)
    JAg hör ju  tt du krisar, befinner dig i kris samt har ett reelt hot mot livet (andras och ditt) som kan ge en existensiell ångest. Bla. Du coopar inte super med det, eller rättare sagt -du är inte nöjd med dina strategier. Du behöver byta ut dom. Jobbet kankse du bara får köra radikal accpetans och stå ut med ett tag -men man mår bättre när man kommer till acceptans isf.

10, 5km löpning 57min.
    Spinningklass inställd imorgon. Andra ggn börjar tro dominte gillar mina klasser..
  • MissKaos

PLanerar att testa Zumba idag. Och gå på BodyPump innan.
    Rörelseförmåga imorgon? Begränsad... *gissar*

• MissKaos
    Ziraya skrev 2012-09-02 22:24:31 följande:
    MEN! Jag kom precis på vad fan som är fel med mig. Jag har fått en klassisk jäkla höstdepression Förvånad. det måste vara det. Så fort jag tänker på att det inte blir någon sommar mer (det var ju knappt någon), att det är mörkt snart, vinter snart, så blir jag helt matt och ledsen. jag har aldrig haft en höstdepression, bara vanliga depressioner Tyst. Hur får man bort den om man inte har råd att resa till någon varm och solig plats?
    SSRI preparat, meddetsamma! Gå till VC!

blev pump igår, zumban inställd. Körde 45 min på en crosstrainerliknande maskin´+ 15min rodd.
    8km löpning före frukost idag var ganska oskönt för benen, men ändå skönt på ngt vis. LÅngsamt gick det *s*
    Planen är Yoga ikväll. Alt core hemma.
    Idag ska jag på en 2h ansiktsbeh.. Fuskar, sonen är på dagis.. Jag på ansiktsbeh. Behöver det mentalt. Imorgon jobb igen. LÅng höst framföross..
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!