• Paradigm

Träningsnördar - här samlas vi!

Här delar vi med oss av vad vi tränar, äter och allmänna tankar & frågor om just träning. Häng på, vettja!

Get fit or die trying
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-20 22:42
    VECKANS UTMANING:

~Öka plankan med 1 minut, allt utöver det ger ett + i kanten~

Vi meddelar resultat nästa måndag, dvs den 27:e juni.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-20 12:34
    Kanonbra sida för er som vill träna med pilatesboll: www.balansboll.nu
    Tack Gryndrömmar för tipset!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 20:17
    Länk på plankan: jossans.shapemeup.se/2011/06/21/varierande-plankor/

Tack godisråtta! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-16 18:15
    Ett till länk som bör kollas in: www.dintraning.se/cms/

Tack Mileas mamma! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-17 10:34
    Träningsnördarnas recepttråd: www.familjeliv.se/Forum-22-72/m61578114.html

Dela gärna med er av recept! Kan vara allt från smoothies, frukost- och middagstips till nyttigare bakverk.
  • Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!
  • MissKaos

I vanliga fall cyklsr jag ju till jobbet det grr 90min ute +löpträning +barn och då måste man ju gå ut. Nu är svårare. Kan inte gå en promenad och kasst väder. . Man går ju inte bara ut och sätter sig...

Ullared ja. Speciell grej. Numera har dom bra löpkläderoch bta träningsstrumpor där. Samt en stor hobbyavd med div träningsprylar. Inye fel!

Wilowa skrev 2013-10-21 15:56:55 följande:
    Nej man kan inte lagra det, men har man inte fått dagsljus på ett tag så mår i alla fall jag sämre. Jag har märkt att sedan jag började jobba som förskollärare så mår jag mycket bättre på vintern och sedan jag började åka slalom igen ännu bättre. Jag minns att jag tyckte det var jättejobbigt att knappt se dagsljus de första veckorna efter att jag fått sonen, för jag sov så fort som sonen sov typ. Du går ju hemma hela dagarna, så någon stund ute hinner du allt få till trots hyllsystem och dåligt väder. Ut och bara njut av att bara vara, för det får du inte heller så mycket av sedan troligtvis. Jag hoppas du slipper gå över, för det är som du säger väldigt drygt.

Jag har varit på Ullared en gång och det var en upplevelse nästan jämförbart med ett nöjesfält. Vi valde självklart första regninga dagen på länge mitt i sommaren...precis som alla andra.  Ja jisses! Det var just så där som alla beskriver det med kundvagnsracekö till kön in och ordningsvakter i slutet av den kön. Väl där inne gigantiskt precis som du säger och borttappade kundvagnar som de ropade efter titt som tätt.     

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Losan

Sitter här och smaskar på min caseinpudding samtidigt som jag surfar runt, också hamnade jag här! Ni verkar vara ett glatt gäng så jag hänger gärna på er!! 

Jobb och vilodag idag, imorgon bär det av till veckans första gympass!

• Scratchy
    Losan skrev 2013-10-21 21:46:42 följande:
    Sitter här och smaskar på min caseinpudding samtidigt som jag surfar runt, också hamnade jag här! Ni verkar vara ett glatt gäng så jag hänger gärna på er!! 

Välkommen! Trevligt att ha dig med.
  • Familjenärlivet
    Losan skrev 2013-10-21 21:46:42 följande:

Trevligt! Vad blir det för träning i morgon?
  • MrC

Körde ett hårt benpass i fredags kväll och jag har fortfarande träningsvärk. När släpper det? Obestämd

-Nej, jag tänker inte raka mig bara för att du vill hångla. Skägget stannar!
  • pulsar85

träningsvärk i benen är nog den som sitter i längst :) men borde släppa imorgon?

• pulsar85

Det är riktigt gött med kraftig träningsvärk i benen, härlig känsla när benen inte riktigt lyder en och man knappt kan gå :)

• MrC

Lördag och söndag hade jag allvarliga problem att gå nedför trappor t ex :) haha

-Nej, jag tänker inte raka mig bara för att du vill hångla. Skägget stannar!
  • Losan
    pulsar85 skrev 2013-10-22 00:47:48 följande:
    Det är riktigt gött med kraftig träningsvärk i benen, härlig känsla när benen inte riktigt lyder en och man knappt kan gå :)
    MrC skrev 2013-10-22 02:51:33 följande:
    Lördag och söndag hade jag allvarliga problem att gå nedför trappor t ex :) haha
    Hehe... känner igen det där körde ett rejält benpass i lördags efter att ha varit förkyld i två veckor och visst är det gott med rejäl träningsvärk men fy alltså. Tom kunderna på jobbet frågade igår om jag hade skadat mig men se nej benböj och sumo squats är de skyldiga! Som tur är känner jag mig bara lite stel idag. 
    Familjenärlivet skrev 2013-10-21 23:02:41 följande:

Trevligt! Vad blir det för träning i morgon?
    Haha... idag ska jag faktiskt med en kollega och köra hederlig klassisk gympa för första gången i mitt liv! Kan bli intressant att testa! 

• Wilowa

Jag kör på tredje dagen gillt tror jag, migrän på g idag. Imorgon ska jag väl ta mig iväg i alla fall? Fast jag måste erkänna att det känns lite värdelöst att åka flera mil bara för att gå lite på en crosstrainer. Jag ligger dock inte på latsidan för det, jag har en övning som jag ska göra flera gånger om dagen och den börjar bli riktigt jobbig nu. Nu tror jag att jag "hittat" alla muskler som jag tappat bort innan. Jag börjar se ett slut på denna sjukskrivning även om det är en bit kvar än.

Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!