Inlägg från: Wilowa |Visa alla inlägg
  • Wilowa

Träningsnördar - här samlas vi!

MissKaos skrev 2014-08-09 19:20:04 följande:

Hm. Jag gillared att vara deffad. Ok, jag gillat att vara snygg och jag gillar att folk kollar. Vilket dompgör näran ligger 12-15% underhudsfett.

sen, viktigare, jag gillar känslan att vara lätt och stark när jag löper. Gillar att kunna lyfta tumga grejer generellt. Typ 2drickabackar i varje hand.

Klart! Fast inte till vilket pris som helst, sedan syftade jag inte på styrkan..det är en annan sak än vikten, i alla fall om vi diskuterar normalvikt.
  • Wilowa
    lille Birger skrev 2014-08-09 20:19:23 följande:
    Så du hade antagit väninnans utmaning, men inte ansträngt dig så mycket för själva tävlingen?
    K grrl skrev 2014-08-09 18:19:21 följande:
    Jag skulle nog bara garva åt henne och inte ta det seriöst. Sen tror jag iofs inte att någon av mina väninnor skulle våga utmana mig i bikini fitness. De styrketränar inte, de dietar inte - det har jag gjort länge.

Om någon skulle utmana mig att tillsammans med henne, inom en viss tid (säg t ex Tammerpokalen om ett år) ställa upp i en riktig fitnesstävling skulle svaret vara rätt givet (JA för fan!).
    Det kanske är större chans, eller risk, att de utmanar dig i vanlig bikinitävling i så fall, utan fitnessaspekten.

Jag hade inte antagit tävlingen.
  • Wilowa
    MissKaos skrev 2014-08-09 21:26:39 följande:
    Kvarg bär. Frön.

jag äter kolhydrater men reducerat helre grönsaker o bär än frukt. Hellre potatis än pasta.. Samma med fett väljer helst källor som fisk fröer mm

undviker bröd ffa vit äter lite grövre.

hellre fisk o kyckling än griskött.

mkt pga att jag mår bäst av det

önskar godis vore äckligt!
    Det är ju det jag menar med att man inte ska slita livet ur sig för nåt enstaka kilo. Bättre att acceptera det och faktiskt kunna unna sig nån godisbit då och då. Skillnad om man vet att man äter väldigt fel, då kan man ju faktiskt göra en ganska enkel ändring, för massor med skräpmat och godis är inte försvarbart på nåt sätt.

Jag brukar visserligen sockeravgifta mig med jämna mellanrum, för efter att jag gjort det fungerar mitt naturliga sockerstopp och jag äter inte för mycket. Jag står inför en sådan period nu och hade egentligen börjat, men drack några cider igår och åt några bullar idag...fullt medvetet, jag fortsätter imorgon.  Solig Fast jag gör det för att kroppen ska må bra.
  • Wilowa
    K grrl skrev 2014-08-09 21:44:26 följande:
    Därför att jag äter en högproteindiet. Jag har hög ämnesomsättning och måste sätta i mig en hel del kalorier. Proteinpulver är ett enkelt sätt att få i sig kalorier på annat sätt än fett (som jag också äter mycket) och socker (som jag undviker).
    Vet du nåt om i vilken ålder man kan börja med proteinpulver? Min son har hög ämnesomsättning och eftersom han tränar mycket har han svårt att få i sig tillräckligt med energi...speciellt nu när han växer så det knakar (snart 13 år).
  • Wilowa
    Scratchy skrev 2014-08-09 22:13:56 följande:
    Det räknas som livsmedel, så de ska inte vara farliga så länge de är rena. Däremot är det viktigt om han är så ung att ni ser till att han inte tar det som ersättning som vanlig mat. Om man äter väldigt mycket proteinpulver och för lite annan mat kan man bli intolerant, med ungefär samma symptom som laktosintolerans.

Det finns många proteinpulver och gainers som är utblandade med annat som kan vara dåligt i den åldern. Speciellt taurin, även om det mest brukar vara i kolhydrattillskott.

Är han väldigt tunn? Eller är det kolhydrater han behöver?
    Han är väldigt smal och behöver lägga på sig lite, men främst är det för att han ska orka träningen. Han spelar hockey och det kräver ju att han är vältränad. Sedan är han astmatiker med, så det är viktigt att han tränar...eller jag kan nog säga att han var det eftersom han är medicinfri nu och har bra lungkapacitet. Nu i somras dök han utan problem 16 meter...det kan han tacka hockeyn för.

Tack för informationen! Solig Jag ska se hur han klarar träningen nu när hockeyn drar igång igen. Det beror lite på hur mycket han kommer växa.
  • Wilowa
    lille Birger skrev 2014-08-09 22:32:14 följande:

Ska jag vara helt ärlig tycker jag inte att det är så värst mycket lättare att få i sig mer kalorier av att dricka proteinpulver än att äta mat och dricka vatten. Jag blir ganska mätt av proteinpulver, inte bara kortvarigt utan en ganska lång tid. Magen fylls upp och man har bara fått i sig 120 kcal per skopa.

Om jag är mätt efter att ha ätit en måltid skulle jag ha svårt att dricka ägg. Ser inte hur det skulle kunna lösa problemet med svårighet att få i sig tillräckligt med energi. Oboy och chokladmjölk borde däremot hjälpa. Brian Shaw dricker likt ett litet barn chokladmjölk eftersom det är det enklaste sättet för honom att få i sig kalorier.

Jag skulle i hans situation satsa på nötter eftersom jag tycker att det är lätt att äta dem även om man är mätt. Tycker det är svårt att äta sig mätt på nötter. Men det kanske bara är jag.
    Han är tyvärr allergisk mot nötter så det ska vi inte testa.
  • Wilowa
    MissKaos skrev 2014-08-10 14:02:24 följande:

Wilowa: jag tror det är mer energi snarare än mer protein. Efterätt är en bra lösning. Tx en glass. Fruktkompott m vispgrädde. Kexchoklad.

Vet en fallskärmsjägare (jobbar åå gym nu) han kör med snickers.. killen är tränad milt sagt.

Jo du har nog rätt. Bäst är om han äter lagad mat både före och efter träningen, men det är inte helt lätt att få till alla gånger. Jag skulle behöva nåt liknande en chokladbit som inte är det...som mamma vill jag ju inte att han ska få dåliga vanor. Äter han ett extra mellanmål före träningen räcker det inte just nu när han växer så det knakar.

Snickers ska vi inte ge honom för då hamnar han på akuten istället. Obestämd
  • Wilowa

Tack för alla tips! Jag kan egentligen detta, men det är svårt när det inte gäller en själv.

• Wilowa

På den tredje arbetsdagen efter semestern började jag bli hes och nu är jag genomförkyld. Fem veckor var för lång ledighet för mitt immunförsvar mot de smås giftiga baskilusker.

• Wilowa
    Illusion skrev 2014-08-18 22:29:07 följande:

Fan, vill träna, men har ont i halsen. Känns trist!

Visst är det trist! Jag är fortfarande genomförkyld.

Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!