Inlägg från: Wilowa |Visa alla inlägg
  • Wilowa

Träningsnördar - här samlas vi!

K grrl skrev 2014-10-20 22:36:57 följande:

Tränade ett lätt ryggpass ikväll. Mycket vila under tiden! Roddövningarna gick inte pga revbenssmärtan (har hostat sönder nåt, muskelbristning gissar jag) men i övrigt gick det bättre än förväntat.

Astman som jag kämpat med nu blev lite bättre, så himla skönt! Mindre hosta!

Din stackare, är det bara astman som spökar ihop med en förkylning eller är det nåt mer? Inte så bara med astma dock, jag är gift med en astmatiker och mamma till ytterligare två så jag vet hur det är... Hoppas det ger med sig snart!
  • Wilowa
    K grrl skrev 2014-10-21 05:26:51 följande:
    Nej, jag fick en ordentlig bronkit och befarade lunginflammation ett tag. Men astman har varit en stor del av boven.
    Ja astma är inte kul! Har du haft det länge?
  • Wilowa
    K grrl skrev 2014-10-21 15:45:55 följande:
    Sedan jag var 10 och hade vattkoppor, det var en komplikation. Var hos läkaren idag som misstänkte lunginflammation på lungljuden. Han konstaterade förhöjt crp och en rejäl muskelbristning = träningsförbud tills hostan gått över. Men behöver inte antibiotika i alla fall.
    Då vet du hur du ska medicinera i alla fall. Jag tycker annars att astma är svårt och jag har lärt mig massor genom åren.

Det låter inget kul detta du, hoppas verkligen att det ger med sig snart!
  • Wilowa

Jag har ju börjat träna utifrån Olgas nya bok. Dock har jag inte riktigt hunnit eller orkat träna så regelbundet. Fast nu ser framtiden lite lättare ut, så nu hoppas jag kunna hålla mig på banan. Jag vabbar idag efter en provokation med mitt andra barn igår...tufft men så skönt att veta! Det blir nog ett träningspass lite senare idag.

• Wilowa

Tror jag fick en låsning att släppa idag när jag tränade. Det small till och jag trodde att jag skadat mig, men allt känns helt okej. Skönt om jag kan spara de 450 kronorna som kiropraktorn tar. Solig

• Wilowa
    MissKaos skrev 2014-10-23 22:35:28 följande:

Gymmet idag. Mitt vä knä faller in på tunga knäböj. Tänkrr testa paussquats (lättate fler reps för teknik)

borde evt vila lite.

knäböj

mark

bänk

Frivändningar

chins

Russian twist o en magetjofräs till.

5×5

tog 75min (totaltiden här könns ju mindre viktigt än ok återhämt mellan set eller?)

Ammar du fortfarande?
  • Wilowa

Tittade på damernas storslalomtävling idag...åh vad sugen jag blev, men oj så svåråkt det såg ut.

Det är nerräkning nu, om dryga månaden står jag på skidorna igen! Solig

• Wilowa
    MissKaos skrev 2014-10-25 13:30:51 följande:

Q

Ja länge till!

Löpning på bandet idag.

uppvjogg

100-200-300-400 m/intervaller. 3 varv. Sista 400metern lite lätt kräkkänsla av. Men skönt pass.

Tot löpsträcka 8km tot tid 50min.
    Amningen mjukar upp fogarna på liknande sätt som graviditeten gör. Om problemet kommer från höfterna så kan kanske amningen spela in?

Härligt med amning! Hoppas det blir som du önskar, att du kan amma länge. Jag ammade den ene länge, den andra bestämde sig för att sluta själv...helt i linje med deras nuvarande personligheter.
  • Wilowa
    Wilowa skrev 2014-10-25 10:53:12 följande:

Tittade på damernas storslalomtävling idag...åh vad sugen jag blev, men oj så svåråkt det såg ut.

Det är nerräkning nu, om dryga månaden står jag på skidorna igen! Solig

Jag blev ju inte mindre slalomsugen av att åka och köpa ny slalomutrustning till sonen. Hoppas verkligen på en bättre vinter i år! Förra året blev det bara ca 300 åk mot det dubbla de två åren innan...skistar-appen håller koll på mig.
  • Wilowa
    MissKaos skrev 2014-10-25 18:46:31 följande:

Nä höfterna är ok. Fotleder o korsrygg tror jag är problem däremot

Okej, jag tänkte mest eftersom du sa att det kommit av graviditeten. Är det nåt jag lärt mig senaste året så är det att orsaken mycket väl kan vara där man absolut inte tror att den ska vara. ?
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!