Inlägg från: Wilowa |Visa alla inlägg
  • Wilowa

Träningsnördar - här samlas vi!

Studentpappa skrev 2014-11-24 08:52:26 följande:
    Ja det suger hårt, dottern har varit mer sjuk än mig och är fortfarande inte frisk så det hjälper ju inte till direkt. Idag spöregnar det här också så någon lunchpromenad blir det inte heller Död
    Sonen är just nu på första hockeyträningen på över en vecka. Spöregnet hindrade inte oss att gå ut på jobbet idag...läs vi var tvungna pga medarbetarsamtal med chefen. Barnen hade varit stelfrusna och genomblöta när de kom in, stackarna. Fast sedan när jag åkte från jobbet så kom äntligen solen fram en kortis, det har inte skett ofta de två senaste månaderna. Solig

Nu skulle jag kunna träna egentligen, men jag var till kiropraktorn idag och ska inte träna.
  • Wilowa
    Wilowa skrev 2014-11-23 21:39:32 följande:

Samma här...trist som bara den, men förhoppningsvis så får jag en fin kompensation på fredag.

Jag har visserligen inte varit sjuk själv, bara väldigt sliten. Sonen däremot hade ont i halsen över en vecka innan det gav sig.

Fick finfin kompensation! Gjorde premiären på skidor i Tandådalen i fredags och åkte i Trysil igår. Underbart! Idag valde jag dock att vila för mina höfter gillade inte riktigt att bara åka svart och rött...och inte heller sittliften. Fast va katten vi är igång igen!
  • Wilowa
    Studentpappa skrev 2014-12-05 17:50:32 följande:

Ikväll är fredag, vad tränar ni ikväll? Är det fredagsmys eller fredagsfys? Cool

Jag är hemma med sjuk dotter och sambon är på julfest, när dottern somnat tänker jag köra ett intensivpass med kettlebell här hemma. 

Jag sitter och funderar på hur jag ska orka hålla mig vaken tills det är okej att lägga sig. Tuff vecka på jobbet och det känns som jag håller på att bli sjuk...fast som vanligt så bryter det väl inte ut ordentligt. Nu vill jag bara att det ska bli jul så vi får vara lite lediga.
  • Wilowa
    Studentpappa skrev 2014-12-05 18:12:12 följande:
    Kör ett lättare träningspass så kanske det kommer, den taktiken brukar jag köra. Jag är också sliten men träning gör mig piggare, var på jobbresa mån-ons denna vecka och kommer vara på resa tis-fre kommande vecka.

Jag tränar (nästan) varje kväll på hotellet, finns ju antingen det eller ligga i sängen, sitta i baren. Ja julledighet ser jag verkligen fram emot, dottern tycker inte om att jag är borta och har börjat bli ledsen bara jag åker och tränar då hon tror jag inte ska komma hem. Ska bli skönt att vara hemma tre veckor i sträck.
    Liten då! Hur gammal är dottern?

Jag funderar på att ta en promenad i solen när vi ätit, det kanske kan hjälpa. Har varit till stan och shoppat hela förmiddagen så jag är rätt trött nu...bara ett var genom IKEA var jobbigt nog.
  • Wilowa
    K grrl skrev 2014-12-05 20:34:47 följande:
    Fredagsmys. Hann med tre pass innan jag blev förkyld igen och istället för att vara förkyld i 2-3 dagar som vanligt fick jag jordens förkylningsastma. Skitjobbigt. Ska till läkare - igen - på måndag. Hans kommentar? "Jag har ju inte fått träffa dig på två veckor, så jag har saknat dig! Erkänn att du har saknat mig också!". Ha. Vet inte om jag ska skratta eller gråta. :-/
    Så där blir mina barn också när astman får tag om dem, då brukar de få stå på maxdos i minst en vecka med Pulmicort/Symbiocort. Gör vi inte det så hinner de bara bli friska innan det tar omtag igen. Har du inte testat symbiocort så kan jag rekommendera den, det är långtidsverkande Bricanyl i den. Min son har haft den och jag tror det är tack vare den som han kunnat spela hockey. nackdelen är att den är dyr så läkarna är ovilliga att skriva ut den.
  • Wilowa
    Studentpappa skrev 2014-12-06 13:30:58 följande:
    Ja fy tusan jag kör hellre tre mördarpass än en heldag på Ikea :-P

Hon är snart 3,5 så hon är ju givetvis medveten om mycket nu. Även om det såklart inte går att förklara att pappa ibland måste resa mycket i jobbet. Jag jobbar ju i ett hus nere på stan..
    Haha! Heldag var väl att ta i. Vi skulle bara ha burkar till skafferiet så vi kan vara riktigt ogästvänliga mot mjölbaggarna som flyttat in där. Kräks Det är verkligen fördelen med att ha IKEA i stan.

Dumt att förklara så mycket för de små, bättre att försöka ge dem ett verktyg att förstå hur länge man ska vara borta. De har ju inte samma tidsuppfattning som vi har. Jag brukar t ex beskriva en kvart som ett Byggare Bob osv. Eller relatera till nåt som vi gjort för lika länge som det är kvar. Våra barn på jobbet frågar ofta om när deras mammor och pappor kommer och kvart över fyra säger dem inget alls. "Tycker du att det är länge sedan vi åt mellanmål? Så länge är det kvar tills din pappa kommer."

Jobbigt när de blir så ledsna när man går. Gråter
  • Wilowa
    K grrl skrev 2014-12-08 20:28:42 följande:
    Fel. Symbicort innehåller en långtidsverkande bronkdilaterande substans (Formoterol), Bricanyl innehåller en korttidsverkande bronkdilaterande substans (Terbutalin). Det går alltså utmärkt att kombinera om Symbicort endast används som underhållsbehandling. Jag fick det föreskrivet som såväl underhålls- och vidbehovsbehandling.
    Ja det är ju just det långtidsverkande som är bra med Symbiocorten, effekten av Bricanyl sitter ju bara i två timmar. Sist läkaren skrev ut Symbiocort till sonen så diskuterade vi om han skulle klara sig med Pulmicort, men läkaren konstaterade att eftersom han tränar så mycket så var Symbiocorten att föredra. Vi har en bra och erfaren barnläkare.
    MissKaos skrev 2014-12-08 21:06:27 följande:

Där ser man!

Ja fick inte ha det så (haft tidigar) för det blev samesame enl läkaren. Jag tyckte det funkade bättre m symbicort än bricanyl. Eller kunde ta mindre vb bricanyl.

Läkarna är väldigt ovilliga att skriva ut Symbiocort eftersom den är så dyr. Högkostnadsskyddet går in på första uttaget...i alla fall för trepacken som vi hade recept på. Då hittar de på orsaker för att slippa skriva ut den, men det är inte samesame ändå.

• Wilowa
    edwin47 skrev 2014-12-14 16:55:42 följande:

Studentpappa. Läste och begrundade ditt inlägg. Det var toppen. Bortsett från självupptagenheten och idiotin du antagligen utsätter någon stackars tränare för på en daglig basis. Låt mig gissa. Du är 35,  och din fru är möjligen på väg att gå, och du har börjat fundera på om krogen är likadan som för tio år sedan. Eller så är du bara en student. Vidrigt tillstånd.

"ditt inlägg"? Studentpappa har skrivit massor med inlägg så vilket syftar du på? Jag känner inte alls igen det du skriver om honom.
  • Wilowa
    Studentpappa skrev 2014-12-17 10:36:27 följande:
    Det har jag också, det handlar ju om ren överlevnad. Att halka är en chansning jag vågar ta, inte att bli påkörd. Skrattande
    Ja jag, som kör barn till och ifrån träningar på kvällarna, är glad över att jag inte kört på nån av alla de som är ute utan reflex. Det är väl en på tjugo som har reflexer så de syns ordentligt.

Alltså de senaste veckorna har varit hemska, jag har vare sig orkat eller hunnit träna alls. Det känns i hela kroppen och jag sover uselt. Idag vabbade jag halva dagen idag, så nu ska jag röja upp i huset och sedan hoppas jag kunna träna lite. December är jobbigt i vanliga fall och en massa extra jobb på det...jag spyr påt även om HLR-utbildningen var bra och allt annat måste göras.
  • Wilowa
    Illusion skrev 2014-12-17 18:29:18 följande:
    Visst jobbar du inom förskolan? 

Hoppas det lugnar ned sig och att du får julledighet och träning på det. :) 
    Ja jag är förskollärare. Några timmars övertid är inte hela världen egentligen, men  vi är så lågt bemannade så det känns som jag jobbar för två hela tiden.

Jo jag jobbar tre dagar till, sedan är jag ledig i nästan två veckor och det ska bli underbart! Kommer du ihåg nåt mer om mig så har du säkert listat ut att det blir en hel del skidåkning under jul med.
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!