Inlägg från: Studentpappa |Visa alla inlägg
  • Studentpappa

Träningsnördar - här samlas vi!

Pass 12

10 km skidor

Träna hårt, Ät bra, Dö ändå
  • Studentpappa

Pass 14
    5x5 frivändningar körde några lätta squatcleans men annars mest powerclean.

teamwod "the seven" x 2 så det blir en var.
    14 HSPU
    14 thruster (jag körde clean&jerk) 60kg->45kg när jag blev trött
    14 burpees
    14 TTB
    14 DL 110kg sänkte till 70 kg efter 4 varv
    14 kb-swing 24 kg
    14 pullups 

44 min ca, min partner in crime var grym idag och jag sinkade tiden rejält.

• Studentpappa
    Margaux skrev 2017-02-01 20:21:21 följande:

Sjuk?

Började få ont i halsen igår, var på 40 årsfest i helgen så jag var lite seg i början av veckan. Men yngsta dottern blev rejält förkyld förra veckan och är inte frisk än så det var väl bara en tidsfråga innan jag också blev förkyld. Ett helvete med barn på småbarnsavdelning på förskolan!

Ska till fjällen med jobbet mån-tis och då måste jag bara vara frisk. Hur går det själv?
  • Studentpappa
    Margaux skrev 2017-02-01 21:57:12 följande:

Jag har tränat endel men kombinationen av att vår Box plötsligt blev stängd(bråk med hyresvärden) och jobbresa har inte verkat positivt på frekvensen. Skulle ha provtimme på ny Box i tisdags och fick barn med vinterkräksjuka. Så där är jag nu.

I söndags tränade jag calisthenics med Reebok experience och Funkygine.com samt Lasse Tufte. Det var grymt kul!

Måste varit rejält bråk då om det måste stänga! Cf-boxar är nog sällan guldgruvor så det är nog kanske inte helt ovanligt med likviditetsbrist. Vi har en ny lokal på g, förhoppningsvis ca 2/3 av hyran idag och 6m i takhöjd. Det är tufft att ro runt en förening på 30 medlemmar med 120 000:- i lokalhyra och sedan utrustning på det.

Jag har börjat gilla längdskidor, det som är märkligt är att jag gått upp tre kg, legat stadigt på 87 men nu plötsligt 90-91. Nu har jag väl inte åkt jättemycket men inte borde jag väl blivit tyngre...

Calisthenics låter roligt men man känner sig antagligen rätt kass? Gör inte dom typ allt strikt med fingertopparna typ? :)
  • Studentpappa
    Margaux skrev 2017-02-02 10:28:32 följande:

Nja. Boxen gick runt men hyresvärden hade lovat en god del uppgraderingar som aldrig kom, då ville ägaren av boxen ha reducering av hyran och de klarade aldrig att bli eniga. Så av rena principer så stängde han klubben. De ser efter nya lokaler men det är inte lätt...

Nej så är det, låg den centralt också?
  • Studentpappa
    Margaux skrev 2017-02-02 23:01:14 följande:

Ja. Mitt i typ finanscentrum .. passade mig bra för jag passerar där flera gånger om dagen.

Fortfarande sjuka barn annars hade jag provat ny box.

Passet med reebok var mycket statisk träning. Stå i hockey, planka stafetter etc. Mycket burpees...

Okej ja det går väl inte att börja på för svår nivå såklart. En kille som tränade med oss förut håller på lite med det där. Så här brukar bilder på han se ut på sociala medier. Så jag är lite skrämd på förhand..

• Studentpappa

Pass 17

7km skidor 35min, lite tidsnöd idag så jag hann bara en kort sväng. Skulle behöva något längre pass också, får hoppas jag hinner det i fjälls mån-tis.

6.3 mil hittills, målet är 20 mil till Vasaloppet får se hur det går med det..

Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!