• Paradigm

Träningsnördar - här samlas vi!

Här delar vi med oss av vad vi tränar, äter och allmänna tankar & frågor om just träning. Häng på, vettja!

Get fit or die trying
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-20 22:42
    VECKANS UTMANING:

~Öka plankan med 1 minut, allt utöver det ger ett + i kanten~

Vi meddelar resultat nästa måndag, dvs den 27:e juni.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-20 12:34
    Kanonbra sida för er som vill träna med pilatesboll: www.balansboll.nu
    Tack Gryndrömmar för tipset!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 20:17
    Länk på plankan: jossans.shapemeup.se/2011/06/21/varierande-plankor/

Tack godisråtta! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-16 18:15
    Ett till länk som bör kollas in: www.dintraning.se/cms/

Tack Mileas mamma! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-17 10:34
    Träningsnördarnas recepttråd: www.familjeliv.se/Forum-22-72/m61578114.html

Dela gärna med er av recept! Kan vara allt från smoothies, frukost- och middagstips till nyttigare bakverk.
  • Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!
  • Tullemi
    Fattig student skrev 2011-07-20 12:05:38 följande:
    Jag måste köpa  nya snygga träningskläder och skor!
    Men ang pulver så är jag lite rädd för att bli stor, men det kanske är en myt?
    Inget sånt tillskott (bulk) utan bara återhämtningspulver (protein).
    Milea 080217 Lucas 100202
  • Gryndrömmen
    Fattig student skrev 2011-07-20 12:01:11 följande:
    Vad hindrar dig att träna?
    fick ett insektsbett i helgen som gjort att mitt ben svullnat upp.. måste ha benet i högläge tills svullnaden lagt sig..
    ♥ drömmen om ett gryn ♥ 101211 ♥
  • MrsTM

Hej! Ny i tråden, har fyra göteborgsvarv och en tjejklassiker bakom mig!

Har nu ledsnat lite på löpträning och tränar istället extra mycket styrka då jag försöker bli gravid. Ryggen ska orka släpa runt bebben både före och efter förlossning! =)

Gummibandsträning i hemmets lugna vrå is da shit! För att inte tala om maghjul, en bättre magträning finns inte. Börja från stående, rulla fram tills näsan är rakt ovanför hjulet och kroppen är rak. Stå kvar i plankan i 20 sekunder, dra tillbaka. Upprepa tio gånger! Sen värker magmusklerna i fyra dagar efteråt, men det är det banne mig värt, ha ha!

Bra tråd detta!

• MrsTM

Mellanmålstips: Kör lite blåbärssoppa och vaniljyoghurt ihop med frusna bär i mixern. Oslagbart både vad gäller mättnad, svalka och nyttighet!

• Paradigm
    Gryndrömmen skrev 2011-07-20 12:07:50 följande:
    fick ett insektsbett i helgen som gjort att mitt ben svullnat upp.. måste ha benet i högläge tills svullnaden lagt sig..
    Men gud, vad var det för insekt?
  • Paradigm
    Tullemi skrev 2011-07-20 12:06:49 följande:
    Inget sånt tillskott (bulk) utan bara återhämtningspulver (protein).
    Okej, bra då vet jag. Jag är inte insatt ALLS när det kommer till pulver. Vad var det du drack för något? Märke?
  • Paradigm
    MrsTM skrev 2011-07-20 12:10:06 följande:

Har nu ledsnat lite på löpträning och tränar istället extra mycket styrka då jag försöker bli gravid. Ryggen ska orka släpa runt bebben både före och efter förlossning! =)

Gummibandsträning i hemmets lugna vrå is da shit! För att inte tala om maghjul, en bättre magträning finns inte. Börja från stående, rulla fram tills näsan är rakt ovanför hjulet och kroppen är rak. Stå kvar i plankan i 20 sekunder, dra tillbaka. Upprepa tio gånger! Sen värker magmusklerna i fyra dagar efteråt, men det är det banne mig värt, ha ha!

Bra tråd detta!
    Maghjul låter som något som skulle passa mig! Synd att gymmet inte har det redskapet dock.
    Vet du bra övningar med pilatesboll? Tänkte börja med det nästa vecka.

Välkommen förresten! Skrattande
  • Amazina
    För att inte tala om maghjul, en bättre magträning finns inte. Börja från stående, rulla fram tills näsan är rakt ovanför hjulet och kroppen är rak. Stå kvar i plankan i 20 sekunder, dra tillbaka. Upprepa tio gånger! Sen värker magmusklerna i fyra dagar efteråt, men det är det banne mig värt, ha ha!

Bra tråd detta!
    Välkommen!!
    Hur menar du nu?? Börja på stående fötter och händerna på apparaten?? Sen "falla" framåt och göra plankan på raka armar?? Eller? Obestämd
  • MrsTM
    Amazina skrev 2011-07-20 12:22:05 följande:
    Välkommen!!
    Hur menar du nu?? Börja på stående fötter och händerna på apparaten?? Sen "falla" framåt och göra plankan på raka armar?? Eller? Obestämd
    Jepp, precis så jag menar! Skrattande Näsan mot golvet, händerna på handtagen. Pressa hjulet framåt med raka armar. Stanna när näsan är rakt ovanför hjulet och rumpan så pass låg att kroppen står i plankan!

@ favete linguis: Maghjul finns på stadium, kostar några hundralappar! Tryck ner det i bagen när du går till gymmet eller använd det hemma! Aldrig testat pilatesboll tyvärr.
  • Gryndrömmen

Bra tråd detta!
    Välkommen! =) Kul att du hittat träning som ger dig något =) Gummiband är inget för mig..
    Fattig student skrev 2011-07-20 12:14:45 följande:
    Men gud, vad var det för insekt?
    Vet ej, har fått såhär två ggr innan oxå.. läkarna vet inte.. men eftersom jag inte får andningssvårigheter osv så är dem inte oroliga.
    Fattig student skrev 2011-07-20 12:18:50 följande:
    Maghjul låter som något som skulle passa mig! Synd att gymmet inte har det redskapet dock.
    Vet du bra övningar med pilatesboll? Tänkte börja med det nästa vecka.

Välkommen förresten! Skrattande
    www.balansboll.nu den sidan fick jag som tips av min pt, han använder sig av den
    ♥ drömmen om ett gryn ♥ 101211 ♥
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!