• Paradigm

Träningsnördar - här samlas vi!

Här delar vi med oss av vad vi tränar, äter och allmänna tankar & frågor om just träning. Häng på, vettja!

Get fit or die trying
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-20 22:42
    VECKANS UTMANING:

~Öka plankan med 1 minut, allt utöver det ger ett + i kanten~

Vi meddelar resultat nästa måndag, dvs den 27:e juni.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-20 12:34
    Kanonbra sida för er som vill träna med pilatesboll: www.balansboll.nu
    Tack Gryndrömmar för tipset!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 20:17
    Länk på plankan: jossans.shapemeup.se/2011/06/21/varierande-plankor/

Tack godisråtta! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-16 18:15
    Ett till länk som bör kollas in: www.dintraning.se/cms/

Tack Mileas mamma! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-17 10:34
    Träningsnördarnas recepttråd: www.familjeliv.se/Forum-22-72/m61578114.html

Dela gärna med er av recept! Kan vara allt från smoothies, frukost- och middagstips till nyttigare bakverk.
  • Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!
  • Amazina

Favete linguis- Är det Jennifer Nicole Lee du har på din avatar? Den magen vill jag ha!

• Scratchy
    Amazina skrev 2011-07-21 00:01:35 följande:
    Favete linguis- Är det Jennifer Nicole Lee du har på din avatar? Den magen vill jag ha!
    De är misstänkt lika eller hur...
  • Scratchy
    Jennnyn skrev 2011-07-20 23:57:03 följande:
    hittade du något?
    Ja, jag hittade en video med en massa perfekta kroppar i.

Jag tycker det är så intressant när man ser för och efterbilderna, hur de lyckas få så vältränade armar av en magträningsmaskin.
  • Scratchy

Jag tänkte på sånna där före- och efterbilder. Jag funderar på att ta en före-bild på mig själv och sen leta bilder på andra att ha som låtsas-efter-bild. För att ha målet tydligt liksom.

Vad tror ni om den idén?

• Annika i Gbg
    Amazina skrev 2011-07-20 22:19:09 följande:
    Annika- Jag har aldrig någonsin testat yoga och vet inte så mycket om det... Hur funkar det? Hur ser ett pass ut från uppvärmning till slut? Jag funderar på att testa det men vet inte om det är det jag söker... Jag tränar ganska mycket för tillfället, både kondition och styrka, och upplever att jag ibland är rätt stel (troligen pga för lite stretching), framför allt i ryggen. Jag har två små busungar hemma och bär dem även rätt mycket. Tyvärr alltid på höger arm/höft, vilket gör att rygg, axlar och armar är starkare på ena sidan än andra Och det kan göra att jag blir lite sned och får ont i ryggen efteråt. Blir man rörlig/vig/smidig av yoga eller är det mer statiska styrkeövningar? Någon som har annat att tipsa om?
    (Som du märker vet jag inte så mycket om just yoga, hoppas du kan hjälpa mig)
    Yogan ser lite olika ut från pass till pass. Den ger mig styrka, stabilitet, smidighet, rörlighet och även en glad själ. Sen kan olika instruktörer ha väldigt olika pass, ibland bättre, ibland sämre. Men jag tror att yoga skulle kunna hjälpa dig i din situation, i ditt liv som du beskriver det. Man har ingen särskild uppvärmning utan börjar lugnt och fint med olika positioner och värmen kommer snabbt. En del pass går igenom hela kroppen, andra riktar sig till vissa delar. Igår var jag, som sagt, på ett jobbigt pass. Hon riktade in sig på ben och höfter. Idag har jag rejält ont i ljumskar och höfter, inte skön träningsvärk utan ont. Men det har jag aldrig varit med om förut. Men du, prova! Finns det att hitta där du bor? Om du hittar power-yoga så börja med det. Svårt att förklara men det är liksom mer kropp i den, tycker jag. Kan inte förklara hur jag känner, men testa om du hittar! 
    Läs mer här... http://www.poweryoga.nu/index.asp?content=vadar 
    och här... http://www.halsosidorna.se/Yoga.htm 

Du får berätta vad du tycker om du hittar och testar! 
    Jag tror på livet - även när det sparkar skiten ur mig!
  • MrsTM
    ETSS skrev 2011-07-20 16:12:26 följande:
    Hej och välkommen :) Maghjul låter intressant, något du beställt från nätet eller köpt?
    Maghjul finns på stadium för några hundralappar! =)
  • ETSS
    MrsTM skrev 2011-07-21 09:25:31 följande:
    Maghjul finns på stadium för några hundralappar! =)
    Inget stadium där jag bor, det är ett antal mil dit, men det ska nog lösas Glad
  • ETSS
    Scratchy skrev 2011-07-21 00:37:12 följande:
    Jag tänkte på sånna där före- och efterbilder. Jag funderar på att ta en före-bild på mig själv och sen leta bilder på andra att ha som låtsas-efter-bild. För att ha målet tydligt liksom.

Vad tror ni om den idén?
    Hade en bild av mig där jag var dubbelt så stor som nu på mitt kylskåp då jag gick ner i vikt, det funkade fint som motivering.
    Låter som en bra ide att även ha målet på bild lättillgängligt Glad
  • ETSS

Ut och powerwalka idag. Det känns så segt trots  vackert väder och jag behöver mer sparkar Glad

Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!