Inlägg från: Wilowa |Visa alla inlägg
  • Wilowa

Träningsnördar - här samlas vi!

Illusion skrev 2015-02-01 11:54:30 följande:
    Jag håller med dig. Men intressant diskussion ändå. För visst märker man vad folk har på sig på gott och ont. :)
    Jag tycker det är betydligt värre med de som inte vet vad vare sig dusch eller tvättmaskin är. Lite svårt att träna effektivt när man måste hålla andan...ännu gladare över att jag numera tränar hemma.
  • Wilowa
    Studentpappa skrev 2015-02-01 20:05:49 följande:

Crossfit och 3h snöskottning idag. Satan va snö vi har...

Amrap 6 min uppvärmning

10 hopprep
    2 pushups
    20 hopprep
    4 pushups osv.

@ 40 kg, på tid av:
    20 thrusters
    20 sumo deadlift high pulls
    20 push jerks
    20 knäböj (egentligen OHS men jag har för dålig rörlighet i bla axlarna så jag fixar inte det)
    20 frontsquat

Varje minut avbryts övningarna för 4 burpees. 
    12:24 min, jag var näst sämst

Avslutningsvis Tabata mage 8 rundor.
    Dagsvikt 89,9 kg.

Men hjälp, hur lyckas man skotta snö i tre timmar? Vi har också mycket snö, men jag hade hunnit skotta hela tomten på tre timmar. Det tog mig ca 30 minuter att skotta en uppfart för två bilar, en gång till huset samt en ordentlig plogkant...en stund till om man räknar med prat med grannarna, socialt med snöskottning.
  • Wilowa
    Studentpappa skrev 2015-02-01 20:27:40 följande:
    Det tar mig ca en timme att skotta tomten+en väg som vi skottar själv med en 70cm bred snöslunga. Vi bor i ett bostadsområde men har mycket att skotta, sen åkte jag och hjälpte mina föräldrar och skotta fram diverse saker som snöat över där. Jobbigt att komma på det när det är en meter men men.. Sen skulle sotaren komma och en del av taket behövde skottas av osv då tar det ett tag.

Men det var inte direkt träningstempo på skottningen
    Aha, jag tänkte väl

Vi hade relativt lätt snö, så med snösläden var det inga problem. Det hade tagit längre tid om den varit blötare, men aldrig tre timmar.
  • Wilowa
    Studentpappa skrev 2015-02-02 09:30:36 följande:

Så här såg det ut förra svängen, och jag har en rätt stor slunga.

Riktigt så mycket snö har vi inte fått hos oss, som för övrigt är i södra Värmland. jag hade väl hälften ungefär att ta hand om igår. Dock bara väntar jag på att det ska börja regna igen så det blir is av snön...igen.

Idag körde jag ett träningspass i lekhallen på jobbet. Jag och kollegan var genomsvettiga efter att ha kört några låtar på en barngympaskiva. Lägg sedan till pulsande i snön i några timmar och upplyftning av små som blir totalt handlingsförlamade när de trillar. Det är ju kall och läskig snö på marken.
  • Wilowa

Legat lite lågt i några veckor eftersom jag känt att jag behöver hjälp. Därför var jag idag till en sjukgymnast, så nu blir det rehab-övningar i 2-3 veckor.

• Wilowa
    Studentpappa skrev 2015-02-28 19:57:14 följande:

Utförsåkning med dottern idag och 7 km löpning ikväll, pass 21.

Hur gammal är dottern? har för mig att du sagt det innan, men mitt minne sviker mig. Gick det bra?
  • Wilowa
    Studentpappa skrev 2015-02-28 22:34:57 följande:
    Hon är 3,5, ja hon tyckte det var jätteroligt orkade åka länge och ville verkligen inte hem. Ska se till att hinna åka iaf minst en gång till i år. Är lite tight när vi snart ska ha ett till barn. Vill ju inte vara i backen om det händer något, även om det inte är väldigt långt borta
    Att ge din dotter den tiden och den upplevelsen är det bästa du kan göra inför att hon ska bli storasyster. Jag antar att ni har barnvakter som kommer ställa upp när det är dags, informera bara dem om att ni är i backen så kan de ju komma och lösa av dig om det behövs.

Härligt att hon gillade det! Det är så kul att se glädjen när barnen hittar nåt de gillar så. Jag ser det hemma, på jobbet och när jag "jobbade" som skidlärare i vår klubb. Underbart!
  • Wilowa
    Studentpappa skrev 2015-03-01 12:22:14 följande:
    Japp, jo våra föräldrar bor nära så det är enkelt. Sen ska jag jobba fyra dagar i veckan så hon får vara ledig minst en dag som vanligt. Förmodligen kommer hon vara kanske 3 dagar på förskolan och två hemma. Ja för mig känns det som huvudsaken att hon gillar att åka, hon är inget underbarn rent teknisk men det bryr jag mig inte i.
    De som är underbarn på skidor 3,5 år gamla, första gången de står på skidor är nog väldigt lätträknade. Glädjen ska vara det drivande!
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!