Inlägg från: Wilowa |Visa alla inlägg
  • Wilowa

Träningsnördar - här samlas vi!

Studentpappa skrev 2015-09-06 17:37:21 följande:
    Skönt att höra! Mamma börjar bli bra efter tre års sjukskrivning och det är inget man önskar någon. Jag hade ingen koll på utbrändhet innan och det var verkligen överraskande att se.

Vi fick ett till barn för snart fem månader sedan och det har såklart påverkat antalet pass till det färre. Jag har räknat sedan årsskiftet, men jag kan heller inte träna mer när jag sover så lite. Jag får ingen återhämtning, jag räknar inte promenader men med dina förutsättningar skulle jag absolut göra det. Jag siktar på ca 140 i år
    Ja fy! Utbrändhet är inte att leka med, det gäller att hålla koll på var ens gränser går och dra i handbromsen i tid. Jag var tillbaka i arbete efter tre månader, men det var tufft eftersom kroppen inte helt bar mig. Som förskollärare är jag i rörelse nästan hela dagarna och har hela tiden ett enormt ansvar.

Jag går i ett område med många raviner och dessutom en slalombacke, så det är inte helt vanliga promenader heller. Det blir riktigt jobbigt om man vill. Mitt mål är att jag ska kunna börja springa igen, men än är jag inte där. Jag springer på passen på Friskis och de korta stunderna klarar jag den belastningen. Som tur var så är det upprätt belastning jag inte klarar, så slalom har funkat hela tiden, bara jag skippar de svarta backarna...nåt åk funkar, men inte hela tiden. Tror dock att det kommer funka bättre kommande säsong som ju faktiskt snart är här. Solig Mindre än tre månader kvar om vädrets makter är med oss. Tungan ute
  • Wilowa
    Studentpappa skrev 2015-09-06 18:14:22 följande:
    Ja mamma är också förskollärare och det tog till slut stopp. Är man ute och knallar runt i salombackar och grejer är det nog gränsfall att jag är med på träning också

Såg att det finns typ OCR tävling fast i marschform, finns tydligen något som heter rucking och är jägarmarsch med minst 20+ kg på ryggen. Såg galet ut. Ja i vinter blir det mer skidor, äldsta är fyra nu och det gick bra i våras
    Just ja det var du som började åka med din dotter, åh så kul! Mina är så stora att de båda åker bättre än mig nu, trots att jag själv är ganska duktig. Fast skam vore det väl annars då den ena tränar slalom och den andre spelar hockey. Slalom och skridskor kräver lite samma teknik, så hockeykillen har alltid haft lätt för slalom. Fördelen med slalombarn är att det blir några försäsongsläger.

Fy det lät jobbigt! Fast slalomens vuxenbarmarksträning är inte heller att leka med. En äldre man som leder oss och jag kan lova att man är ordentligt slut efter 90 minuter trots att man enligt Runkeeper bara gått några kilometer.
  • Wilowa
    K grrl skrev 2015-09-07 09:20:52 följande:
    Brukar du vara hos kiropraktor? Jag är sned i bäckenet också, nämligen, men är väldigt mycket bättre när jag går regelbundet till en kiropraktor (var 3-4 vecka). Har ofta låsningar och snedställningar från bäckenet och upp i nacken, men det har blivit bättre sedan jag började styrketräna.
    Jag har gått regelbundet hos kiropraktor de senaste elva åren (sedan sista barnet), men har nu bestämt mig för att klara mig utan det. Sist jag var iväg fick jag huvudvärk i flera dagar, det kändes inte helt rätt. Jag känner också att det har blivit mycket bättre nu sedan jag kom igång med träningen. Solig
  • Wilowa

Idag testade jag cirkelgym för första gången...skitkul, men frågan är om jag kommer ur sängen imorgon.

• Wilowa
    Wilowa skrev 2015-09-10 22:30:22 följande:

Idag testade jag cirkelgym för första gången...skitkul, men frågan är om jag kommer ur sängen imorgon.

Faktiskt inte alls lika mycket träningsvärk som jag trodde. Däremot gör det lite ont lite här och där så en genomkörare av hela kroppen var det allt. Dock var jag väldigt trött i musklerna, så inte helt optimalt att gå runt och bära på en liten ettåring hela dagen. Fast det kan inte finnas så många bättre arbetsuppgifter än att få äran att lära känna en sån liten goding. Hoppas dock att det lilla livet lär sig att gå snart så jag slipper bära. Solig
  • Wilowa

Cirkelgym är min nya favorit! Någon som testat det? Enda nackdelen är att det är så svårt att få plats på passen.

• Wilowa
    Studentpappa skrev 2015-09-25 20:13:58 följande:

Förkylningen börjar släppa, har suttit i rejält sedan lördags. Äldsta dottern och jag åkte på magsjuka idag.. Siktar på träning på söndag, kommer nog vara starkare än någonsin! Tyst

Trist med sjukdomar! Själv blir jag sällan sjuk, men känner nu att jag har nån skit i kroppen som inte vill bryta ut. Ondare i kroppen och väldigt trött och sliten plus illamående som kommer och går...står över träning idag.
  • Wilowa
    Studentpappa skrev 2015-09-27 19:32:38 följande:
    Under vintern är jag förkyld mycket, jag står inte emot dagisbacillerna för fem öre tyvärr :(

Men nu är jag stark igen!
    Du får börja jobba i förskolan så lovar jag dig att du klarar dem sedan.
  • Wilowa
    Studentpappa skrev 2015-09-27 20:12:51 följande:
    Ja säkert, eller inte. Sambon är fskl och jag borde ha träffat alla barnbaciller som finns. :P

Hon står sig dock stark i mycket större utsträckning. 
    Jag lovar, din sambo drar inte hem allt hon utsätts för...inte på långa vägar.
  • Wilowa
    Studentpappa skrev 2015-10-06 21:14:11 följande:

Pass 122

Det går trögt nu, ungarna tar långsamt livet av oss och sambon bryter nog snart ihop. Tror det är lite Falling down varning på henne.

Om två månader är det julbord och hotellvistelse med spa dagen efter. Så en sovmorgon är inte så farligt långt borta Drömmer

10 pullups
    20 ttb
    30 bänkpress 60 kg
    30 boxjump 60 cm
    20 burpees
    10 powerclean 60 kg

Det där lät inte bra! Hur gammalt har yngsta barnet hunnit bli? Om hon sjukskriver sig så kan du vabba om barnet är över åtta månader (tror jag det är). Det äldre barnet kan ni ansöka om utökad tid för, om det skulle hjälpa så din sambo får möjlighet till vila när den lilla sover...och tillhör ni de få som inte har syskonet på förskolan, så sök plats åt det äldre barnet. Jag tycker egentligen att barnen ska vara hemma så mycket som möjligt, men håller man på att gå i väggen så blir man faktiskt en bättre förälder av att lämna längre till förskolan. Jag har varit där själv så jag vet vad jag pratar om. En treåring med odiagnostiserad astma, som vaknade 2-5 gånger varje natt och en 6 månaders som var vaken när treåringen sov...det knäcker den starkaste.

Ta tag i det innan det är för sent!
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!