Träningsnördar - här samlas vi!
Jag scannar blocket efter utrustning till dottern, missade skidbytardagen. Funderar även på att köpa in mig i bytessystemet i järvsöbacken, smidigt att kunna byta utrustning för ett par hundra när dom växer.
Slalompremiären avklarad! Tre dagar på skidor i Trysil och kroppen är rätt mör, inte blev det bättre av att det var helt olika underlag dessa tre dagar. Nysnö, mjukt och stenhårt. Fast det är konstigt, trots att jag inte stått på skidorna sedan i april, så vet kroppen precis vad den ska göra...som om det var igår vi avslutade förra säsongen. Så härligt att vara igång igen!
Pass 13 och sista i sthlm
Session One
A.
Every two minutes, for 16 minutes (8 sets):
2 Front Squats + Split Jerk
*Sets 1-2 ? 70-75% of 1-RM Clean & Jerk (90kg)
*Sets 3-4 ? 75-80%
*Sets 5-6 ? 80-85%
*Sets 7-8 ? 85-90%
B.
Every 2 minutes, for 16 minutes (8 sets) of:
Clean Lift-Off with Pause at Knees + Power Clean + Power Jerk 2x60 2x70 2x2x80
Marklyft 6x3x120 kg
Ser fram emot att åka hem efter en vecka på hotell, examination imorgon sen hem
Åre blev fiasko, båda ungarna sjuka och vi gav upp och åkte hem. Nytt försök i april! Får åka på hemmaplan istället, bra med snö här nu
Jag besökte Crossfit Karlstad i går och dog nästan. Min erfarenhet på de två gånger jag varit här är att blod, svett och illamående är i fokus här... Träningarna i Oslo är ju rena semestern:
Uppvärmning:
30 KB Russian
3varv:
10 Goblet Squats
6 KB WB
4/4 KB Thrusters
Styrka A EMOTM 10 min
1 Styrkefrivändning 1 frivändning 1 front squat (25kg)
Styrka B EMOTM 10 min
1 Styrkeryck 1 ryck 1 OH Squat
WOD:
I One-You one:
Cash in: 500m rodd
3 varv:
12 thrusters 15 burpees (20kg)
Cash out: 500m rodd
Jag kräktes nästan......
Det går trögt med träningen här...eller för mig i alla fall, barnen tränar typ jämt. Fast nu är det bara ett par veckor kvar tills de tar bort isen och backen lär inte heller hålla så mycket längre. Då kommer barnen kunna träna med mig och då blir det mycket lättare. Sedan har vi ju några dagar kvar i fjällen att se framemot, hoppas på många timmars skön vårskidåkning innan säsongen är över.