Inlägg från: Wilowa |Visa alla inlägg
  • Wilowa

Träningsnördar - här samlas vi!

Studentpappa skrev 2015-11-25 06:55:44 följande:
    Ni åker väl i sälen eller minns jag fel då? Såg att det var dags för premiär där

Jag scannar blocket efter utrustning till dottern, missade skidbytardagen. Funderar även på att köpa in mig i bytessystemet i järvsöbacken, smidigt att kunna byta utrustning för ett par hundra när dom växer.
    Ja det är premiär i Sälen på fredag, men tyvärr kan vi inte åka upp då. Gråter Fast det kommer bli skidåkning före jul i alla fall. Solig
  • Wilowa
    Studentpappa skrev 2015-11-25 08:57:11 följande:
    Det är smygpremiär här också i helgen men vädret har gått mot det sämre nu med plusgrader så vi får se hur det blir. Senast igår morse var det -13 men slog snabbt om
    Ja detta vädret! Vi hade -12 grader stjärnklart när jag la mig i förrgår och det var +2,5 och ösregn när jag vaknade. Kräks
  • Wilowa

Slalompremiären avklarad! Tre dagar på skidor i Trysil och kroppen är rätt mör, inte blev det bättre av att det var helt olika underlag dessa tre dagar. Nysnö, mjukt och stenhårt. Fast det är konstigt, trots att jag inte stått på skidorna sedan i april, så vet kroppen precis vad den ska göra...som om det var igår vi avslutade förra säsongen. Så härligt att vara igång igen! Solig

• Wilowa
    Studentpappa skrev 2015-12-05 17:12:07 följande:
    Tråkigt! Vi hade också otur i helgen, barnvakt ordnad och spavistelse bokad, då blir yngsta magsjuk och vi får åka hem och avboka spa..
    Tråkigt, men var glad över den kärlek som gjorde valet att åka hem så självklart! För dessa små liv gör man allt och lite till! Hjärta Inget alla kan ta för givet tyvärr...

• Wilowa
    Studentpappa skrev 2015-12-07 05:16:25 följande:
    Det är som att cykla, har man en gång lärt sig så sitter det
    Jo men man måste ha en hel del muskler med på banan med. Fast jag känner förvånansvärt lite i kroppen idag, stel och trött i musklerna och trött i knoppen.

• Wilowa
    Studentpappa skrev 2016-01-28 21:45:19 följande:

Pass 13 och sista i sthlm

Session One

A.

Every two minutes, for 16 minutes (8 sets):

2 Front Squats + Split Jerk

*Sets 1-2 ? 70-75% of 1-RM Clean & Jerk (90kg)

*Sets 3-4 ? 75-80%

*Sets 5-6 ? 80-85%

*Sets 7-8 ? 85-90%

B.

Every 2 minutes, for 16 minutes (8 sets) of:

Clean Lift-Off with Pause at Knees + Power Clean + Power Jerk 2x60 2x70 2x2x80

Marklyft 6x3x120 kg

Ser fram emot att åka hem efter en vecka på hotell, examination imorgon sen hem

Jag har inte räknat mina pass i år, men kanske ska göra det. Jag har så svårt att få till egen träning när både slalom- och hockeysäsongen är igång för barnen, men just därför kan det vara bra att räkna.

Jag har tre favoritpass på Friskis som jag försöker gå på så ofta jag hinner. Idag blev det cirkelgym och imorgon stationpass och i veckan en ny favorit flex...trodde inte att stretching kunde ge sån träningsvärk

Tror jag gjort sju pass än så länge

• Wilowa
    Studentpappa skrev 2016-01-30 17:58:04 följande:
    Förstår att det tar tid, vi har bara gympa en gång i veckan än så jag får passa på medan det går
    Ja jag behöver ju inte vara med dem när de tränar, men jag måste köra dem till och ifrån träningen. Då får jag för lite tid över för att hinna åka och träna.
  • Wilowa
    Studentpappa skrev 2016-02-13 21:04:33 följande:

Åre blev fiasko, båda ungarna sjuka och vi gav upp och åkte hem. Nytt försök i april! Får åka på hemmaplan istället, bra med snö här nu

Trist!
  • Wilowa
    Margaux skrev 2016-03-05 11:21:11 följande:

Jag besökte Crossfit Karlstad i går och dog nästan. Min erfarenhet på de två gånger jag varit här är att blod, svett och illamående är i fokus här... Träningarna i Oslo är ju rena semestern:

Uppvärmning:
    30 KB Russian
    3varv:
    10 Goblet Squats
    6 KB WB
    4/4 KB Thrusters

Styrka A EMOTM 10 min
    1 Styrkefrivändning 1 frivändning 1 front squat (25kg)

Styrka B EMOTM 10 min
    1 Styrkeryck 1 ryck 1 OH Squat

WOD:
    I One-You one:

Cash in: 500m rodd
    3 varv:
    12 thrusters 15 burpees (20kg)
    Cash out: 500m rodd

Jag kräktes nästan......

Är du också värmlänning?
  • Wilowa

Det går trögt med träningen här...eller för mig i alla fall, barnen tränar typ jämt. Fast nu är det bara ett par veckor kvar tills de tar bort isen och backen lär inte heller hålla så mycket längre. Då kommer barnen kunna träna med mig och då blir det mycket lättare. Solig Sedan har vi ju några dagar kvar i fjällen att se framemot, hoppas på många timmars skön vårskidåkning innan säsongen är över.

Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!