• Muppis

Minns ni skolmaten?

Är lite nyfiken på hur ni minns skolmaten eller tycker om den som fortfarande går i skolan? Jag minns att jag tyckte bäst om spagetti och köttfärsåsen och pasta med skinksås, kan bli riktigt sugen på den fortfarande, är länge sen jag gick ut skolan. dela med er av era bästa minnen

• Svar på tråden Minns ni skolmaten?
  • littlepixiegrl

Filsåsen är ju inte samma som den rosa såsen man fick till t.ex. tonfisksallad. Filsåsen var vit och hade väl små, små bitar av typ inlagd gurka eller nåt?

• Hannathu
    littlepixiegrl skrev 2011-09-11 13:46:42 följande:
    Filsåsen är ju inte samma som den rosa såsen man fick till t.ex. tonfisksallad. Filsåsen var vit och hade väl små, små bitar av typ inlagd gurka eller nåt?
    Vi gjorde en på ett jobb som var hackade pickles, ägg samt fil
    På ett annat ställe jag varit var det bostongurka, en aning senap, fil och majo

Filmjölk med eller utan majo var bas i flera såser.
    Testa vet jag
  • Hannathu
    Otäck skrev 2011-09-11 10:40:43 följande:
    Åh, hell dig! Jag googlade och av bilderna att döma så ser det verkligen likt ut, jag måste testa att tillaga den och se om det är rätt! :)
    lycka till! Fast de hemgjorda blir inte riktigt likadana (jag tycker de blir godare - men det kan ju bero på att jag är trött på färdiglagat)
  • Kimona
    Otäck skrev 2011-09-08 22:24:21 följande:
    Då är det inte samma nej... :(
    Testade hemma med fisk Borderlaise och det var det :D

400 g fryst torskfilé
    50 g margarin
    2 msk torkad persilja
    2 krm lökpulver
    2 msk pressad citron
    Ströbröd

Smält margarinet i en kastrull och rör ner persilja, citron och lökpulver. Blanda sedan i ströbröd tills det blir en tjock smet och bred på den frysta torskfilén.
    Låt stå i ugnen ca 20 minuter på 200 grader. Servera med kokt potatis och smält smör.
  • Raggarbruden

jag älskar vår skolmat

Häromveckan fick vi isterband o stuvad potatis vi har fått kåldolmar o en massa gott..

det enda jag saknar från grundskolan är deras coleslaw gymnasiets är inte lika god

jag går i 1an på gumnasiet

Meduza Lives Forever www.raggarsessa.devote.se
  • Raggarbruden

vill puffa upp denna tråd lite då jag kom på en rätt vi fick på lågstadiet..

Rigatoni,. de va nån pastagratäng med skinka. den var supergod

Eddie Meduza Lives Forever <3 raggarprinsessa forever
  • Blingbling

Tänkte precis skriva Lapskojs! Hade aldrig hört det ordet förut och undrade VERKLIGEN vad det var när det dök upp i skolmatsedeln

• Raggarbruden
    cirpen skrev 2013-06-01 21:04:37 följande:
    Serveras lapskojs idag?

ja vi brukar få det i skolan (går på gymnasiet)
    Eddie Meduza Lives Forever <3 raggarprinsessa forever
Svar på tråden Minns ni skolmaten?