Inlägg från: slemtorsk i din bralla |Visa alla inlägg
  • slemtorsk i din bralla

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Här är nr 3..samma test men annan bild och min dator laddar sååå segt..kommer en fjärde..
  • slemtorsk i din bralla
    plantan skrev 2012-03-24 08:20:02 följande:
    Lilla m jag testade med minipristest sticka från nätet på 25mIU i går bim-4 o d va negativt så det är bara att inse.
    återigen.... det är inte över förrän du fått mens, det finns många sånna där jättekänsliga tester som är skit...

Var en tjej här som testade negativt med en sån på bim till och med men fick plus dagen efter med ett annat test så räkna inte ut möjligheterna ännu...

Och vad spelar det för roll om det blir en bebis runt jul?? En bebis är ju en bebis och det är ju det vi vill ha alla här eller hur

Kör hårt bara...

Själv sitter jag på bim...öööö... tja.. kan det vara bim -3 eller kanske bim -5......återstår att se liksom.

Ska in till "stan" i dag med son och man... ska köpa gravtester på apotek så nu vill jag höra från er...vilken sort ska jag köpa!?!?!?!?!??!

Ska man köpa apotekets egna och öppna testet (den där jäkla plastrutan kastar ju allvarliga reflexer, i går såg det ut som ett solklart plus men det var bara en skugga)??

Ska man köpa RFSU, och då testa tidigt eller "vanliga" (som enligt min barnmorska kräver att man är i vecka 6 för att de ska visa utslag *S*)??

Eller ska man köpa något annat?
  • slemtorsk i din bralla
    plantan skrev 2012-03-24 08:31:34 följande:
    Gud slemtorsk jag är ju uppenbarligen inte så bevandrad i testvärlden. Men störst chans borde väl vara att se på RFSU testa tidigt? D andra ska väl inte tas förrän bim eller dagen efter? RFSU vanliga e ju så iaf. Di får kanske köpa ett av varje o göra en cocktail ;)
    Tack för Peppet, d behövs o som du säger bebis är välkommen när som för vår del. Vet bara inte om bebis gillar o fylla år juldagen när den blir större ;)

Lycka till idag.
    nä jag vet inte... det sägs ju att testen har lite olika känslighet men jag har ju märkt att folk har testat positivt med ett test men negativt med ett annat som ska ha samma känslighet- med samma kiss liksom!?!?

Jag köper det som finns tror jag, men inte CBs vanliga för jag vill fan inte riskera att få ett av deras berömda spökisar *S*

RFSU testa tidigt finns ju på Maxis apotek så nog kan jag smita in där o köpa ett par kanske, för jag vill inte visa sonen vad jag köper heller, han tjatar o tjatar om ett syskon *S*
  • slemtorsk i din bralla

vi hade ett Doc Morris i Alingsås tidigare men det var stängt när jag gick förbi i veckan.. låg en frisersalong där i stället.....får kolla upp det för jag har hört en hel del gott om dem också...

Annars blir det väl apotekets egna då.....vill kunna smita in medan pojken väntar utanför eller nåt typ, så han inte ser för han kan ju läsa och är mycket väl medveten om vad ett gravtest är *S*

• slemtorsk i din bralla
    MissÖland skrev 2012-03-24 09:14:53 följande:
    Testet idag: Skrattande

Nu anar vi att BIM e på tisdag... men jag kommer inte få någon mens, för jag e gravid!!!

Älsklingen fick 2 synliga, om en svaga, streck i 35-årspresent. HIHI

ojoj... vad roligt

Min man skulle aldrig tro på svaga streck för jag har fått det så många gånger på det här året vi har försökt Han tror när det står solklart.....
  • slemtorsk i din bralla
    MissÖland skrev 2012-03-24 09:19:44 följande:
    Mina från RFSU har inte visat något än. :) Men jag e def. gravid. :)
    vilka tester har du använt förutom RFSU (som ju inte gett plus än...)?
  • slemtorsk i din bralla
    MissÖland skrev 2012-03-24 09:25:53 följande:
    CB har ju visat positivt flera gånger, men eftersom de e som de e så har jag trott det varit spök. :) Men RFSU testade jag senast i förgår, så då vatt jag ju BIM -4 till -6, och så fick jag hem mina efterlängtade testlagrets igår, de har jag haft innan, men då har de ju visat negativt, eftersom jag typ nyss haft ÄL. Men nuuuuu nu e de dags.
    Haft lika lätt att bli gravid med de andra två, men trodde det skulle vara svårare eftersom jag e över 35 år nu. :)
    jag är ju 39, överviktig och med en förlamad man så vi har liksom ALLT emot oss *S* men skam den som ger sig....vi har precis börjat vår andra ivf-behandling men bara med nedreglering än så länge så vi skulle rent teoretiskt kunna vara gravida NU...bim tis-tors någon gång...annars blir det till att hoppas på tekniken från sjukhuset istället för vår egen teknik *ha ha*
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester