• Daphodil

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

lllllll skrev 2019-02-26 06:48:03 följande:

Förstår inte, 3e dagen med samma skugga..varför blir det inte starkare? Har inte bim förrän fredag men något borde väl hända?

Ser din skugga, men min erfarenhet med skuggor som inte ökar är att det inte är något. Tyvärr.

Men jag hoppas för din skull att det börjar öka i dagarna.
  • Daphodil
    lllllll skrev 2019-02-26 13:59:24 följande:

I mitt fall är det ingen fara, känner ingen stress över att blir gravid NU och dessutom är vi på första försöket så räknar inte med så mycket. Tycker bara som sagt att det är roligt ?? Har kikat in i denna tråden titt som tätt i mååånga år och tycker därför det är spännande. Nu talar jag som sagt för mig själv och vet att jag har det lyxigt som inte skulle må dåligt om det skulle visa sig att mensen dyker upp på fredag

Det är bara du som bestämmer hur tidigt och hur ofta du vill testa. Oönskade tips om hur man "borde" testa är mest tröttsamt. Så fortsätt lägg ut, alla test är välkomna.
  • Daphodil
    Madddiis skrev 2019-02-26 18:34:16 följande:

Tog ett gravtest idag med morgonurin, ser ni någon stegring från det igår och ser ni två streck alls?

Den översta är från igår och det nedersta från idag, ingen som ser två streck eller är det bara jag?

Ser strecket men det ser färglöst ut. Så inget plus ÄN, men fortfarande chans om BIM är några dagar framåt
  • Daphodil
    Madddiis skrev 2019-02-26 18:45:55 följande:

Ja jag vet ju inte när jag ska ha bim är ju det som är lite tokigt, är mer "färg" i verkligheten och knäpper man kort på testet om man inte pinkat på det så syns inte streck alls liksom, så tycker inte det borde synas två streck alls om det är negativt, eller?:/

Tyvärr är det vanligt med spökstreck. Jag har fått jättemånga själv och blivit uppspelt varje gång, men så kommer mensen punktligt ändå. Men precis som någon ovan skrev, ditt kan ju vara "på g"
  • Daphodil
    Jooa skrev 2019-02-26 21:23:51 följande:

Tog testet på kvällen, vet att det är bättre att testa sig på morgonen men kunde inte hålla mig... Är det blankt eller vad tror ni?

Strecket du har markerat är tyvärr inte ett riktigt. Det ska sitta på samma yta som kontrollstrecket, dvs inte på den vita remsan där max-markeringen är.
  • Daphodil
    lllllll skrev 2019-02-28 10:11:12 följande:

Fortfarande svag skugga och ej gravid på cb idag..dåligt! ;) räknar med mens imorgon

Fast om detta är ett spökstreck så är det ju elakt starkt.
  • Daphodil
    Phie84 skrev 2019-03-06 08:31:17 följande:

När har ni alla plussat?

Sist när ja var gravid me trillingar plussade ja ÄL+8 (blev missfall dock)

Nu kan ja vara gravid igen men idag e de ÄL+11 å inget plus.

Jag plussade ÄL + 10-11 =)
  • Daphodil
    HejB skrev 2019-03-14 07:32:57 följande:

Bim -4. Fick ett ännu svagare streck igår.

Någon som ser något?

Jag ser och tror det är ett tidigt plus!
  • Daphodil
    Enmsik skrev 2019-03-14 13:21:07 följande:

Okej.. fick nyss hem mina nya tester från gravidkollen och tänkte att jag tar ett till för säkerhetsskull.. testlagret och one step verkade ju vara negativa imorse men nu fick jag det här på graviditetskollens.. vad tror ni? Det strecket dök upp inom tiden och verkar vara på rätt plats i alla fall. Nu blev jag förvirrad här.. ser ni eller är det bara jag?

Positivt! /mvh tagit 100 test från grav-kollen
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester