• Jess86

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

IlskenMini skrev 2012-04-18 17:05:24 följande:
    Jag vill gärna ta cb men har bara ett och är inte ett dugg kompis med de dumma testen så jag vill inte hoppas på fel.
    Nej jag vet, dom kan vara lömska. Men du såg ju hur mitt såg ut på ÄL+12, det hade nog synts på ÄL+10 också om jag hade testat då Glad
  • Jess86
    Es Mamma skrev 2012-04-18 17:08:34 följande:
    En fråga, hur tidigt kan man se att fröet i magen lever på vul?

Vecka 7 tidigast.
  • Jess86
    IlskenMini skrev 2012-04-18 17:08:53 följande:
    Ja det tycker man ju... Sitter långt innan att någonsin kissa på cb igen men om jag är gravid nu ska jag köpa 10 stycken och kissa upp allihop!!! Bara för allt jag fått genomlida med spök haha!!

Haha, jag hatade också CB men dom ger helt klart den bästa känslan när det väl är nåt i magen!!! Gör som jag och sätt en bit pappaer för testrutan så du bara ser att kontrollstrecket kommer fram och dra sen bort pappret efter tre minuter! Det var COOLT!!!
  • Jess86

Es mamma: Från vecka 6+0 och framåt men man ska nog vänta ytterligare några dagar helst för att va säker på att få se hjärtaktivitet.

• Jess86

Mini: Jag är van vid att surfa i badet, bara där man får va i fred som småbarnsmamma ;) Och du, du såg ju hon i den andra tråden som tog ett CB när hon fått likadant på testlagrets som du!!! Det vart ju positivt!!!

• Jess86

Ja, vad ska man säga?..... Grattis!!!! Har en bild på mitt CB jag tog med sonen på BIM-4 om du klickar på visa endast under min profilbild. Nu ska jag tvätta håret, hörs sen!

• Jess86
    Es Mamma skrev 2012-04-19 11:47:17 följande:
    Jag är i vecka 5 nu, 4+0 idag beräknat efter ÄL. Hört att man inte kan se hjärtat slå förns vecka sju?

Jag har läst nånstans att hjärtat inte börjar slå förrän i vecka 5+5 så tidigast vecka sju tror jag man kan se, dom flesta ser i vecka 7+0. Ska också försöka få VUL i vecka 7+0, dagen innan inskrivningen! Ska ringa ultragyn på Odenplan nån dag tänkte jag Glad
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester