slemtorsk i din bralla skrev 2012-05-04 10:42:07 följande:
jag kan ju inte söka mig till gynakuten..finns inget akut liksom *S* och dessutom vet jag att de är skitsnåla med tiderna på sahlgrenska iaf.. kom dit med störtblödningar en gång och jätteont (för några år sen) och fick då höra ..det är mens åk hem typ.....fick veta senare att det troligtvis var en sk chokladcysta som brustiti, min gyn var allt annat än glad på dem.....
Kanske ska kolla med Borås, de ligger hyffsat nära, Alingsås är ju kört iaf har jag förstått på barnmorskan, hon skulle försöka få mig till Borås direkt (i typ vecka 6+ ) för ett tidigt ultraljud.. är ju bra när man känner personalen (hon jobbar även i den kommun jag har praktik så jag har träffat henne på en del samverkansmöten)
VILL ju gärna se om det är ett eller två (eller gud förbjude NOLL) hjärtan som slår
Det kanske är bättre att åka till en mindre gynakut då, vi var i Södertälje och det var knappt någe folk där så vi fick komma in efter 20 minuter. Men jag hade självklart kunna vänta längre om mer skuta fall kommit in
Menar du att du vill komma in tidigare än vecka 6+ eller?