• Jess86

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

alexander2011 skrev 2012-05-07 23:44:11 följande:
    jadå jag vet precis hur det är. så känner jag varje månad. men vi ahr verkligen försökt. med äl tester, kosttilskott o haft sex runt äl men nu är vi inne på 8:e försöket :( detär kanske inte mycket men när man väntar varje månad på att bli gravid så är längan lång :(
    första gången jag blev gravid(abort) så blev jag gravid 1:a gången vi ahde sex, 2:a gånge jag blev gravid, 3:e försöket o nu...nu vet jag inte hur lång tid det tar :(

vi får hoppas ditt blir ett +. ska försöka hänga med i tråden   

Födde inte du barn i augusti i fjol? Det kan ta lite tid att få igång ägglossningen, speciellt om du ammade, gjorde du det?
  • Jess86
    alexander2011 skrev 2012-05-07 23:50:28 följande:

alex är flaskbarn. jag kunde inte få igång mjölken o han tog inte bröstet  så det avr en ständig kamp o stressigt så nää. jag har inte ammat på 7,5 månad

Ja då borde det ju rulla på snart med mens och ägglossning kan man ju tycka!
    Angående att det tar 10 timmar för spermierna att simma in stämmer inte, det tar ett par timmar max sen finns det väl dom som är slöare också Glad 
  • Jess86
    Nelly88 skrev 2012-05-08 08:23:14 följande:
    Testade idag igen på BIM -3, visst syns det mycket tydligare idag? Längtar till BIM -2, sen är mina testlagret slut, men har köpt ett digitalt att testa med typ bim-1....

Grattis!!!
  • Jess86

Jag har inte mina gamla papper här men vet att jag i vecka 32 hade gått upp 6 kilo. Slutvikten var på +10/12 kilo typ och 8 dagar efter förlossningen var jag på startvikt igen! Det trodde jag VERKLIGEN inte skulle hända men äter man bara "normalt" och inte skyller på att man är gravid och vräker i sig onyttigheter så bör man inte gå upp massa onödiga kilon. Man blir inte fet av att vara gravid.

• Jess86
    mammelie1891 skrev 2012-05-10 12:11:12 följande:
    Jag svullade som en gris när jag var gravid! Och njöt varje dag!

Har aldrig kommit ner på 48 kg igen, men det vill jag inte heller. Jag är 33 år nu, kan inte se ut som en 12-åring, haha.

Haha, nä men dåså då behövde du nog ändå dom där extrakilona! Det behövde inte så jag höll mig i skinnet och denna gången med Flört
  • Jess86
    Es Mamma skrev 2012-05-10 12:20:45 följande:
    Jag läste någonstans att det är normalt att gå upp 18 kilo om man har ett BMI på typ 19, har man högre BMI från början så "ska" man gå upp färre kg.
    Jag tappade 10 kilo under förlossningen, så det många skriver att typ bebis mm inte väger mer än ca 6-7 kilo kan ju inte stämma?

Man kan säkert gå upp 30 kilo också om man samlar på sig massa vätska t.ex och det förstår man ju! Men har man svårt att gå ner efter förlossningen så är det ju förmodligen onödiga extrakilon man dragit på sig, dvs rent fett.
  • Jess86
    Mamma060812 skrev 2012-05-10 12:33:26 följande:
    Jaså ?? Så du menar att jag bara åt massa onyttigt då när jag gick upp 30Kg ??

Jo jag åt nog en hel del onyttigt, men jag tror inte jag satt & vräkte i mig heller, men jag vet inte vad som hände, det bara sa poff !
    Men efter första gick jag ner  allt +5 till & sen blev jag gravid igen & gick upp lika mycket igen, trots en 1 åring hemma & promenader jämt, så jag funkar bara så tydligen, dock var det mycket vatten andra gg.  & jag gick upp nästan allt i slutet.

Men 2ans kilo sitter fint kvar Dom jobbar jag med nu ! 

Om man får svårare att röra på sig på slutet och då även äter lite extra gottis så är det klart att det sätter sig lättare Tungan ute
    Men om du gick ner 30+5 kilo så lär det ju inte ha varit så mycket fett-kilon! Jag vill inte trampa nån på tårna och jag känner mig inte särskilt välartikulerad idag så för att det inte ska bli fel så kanske jag skulle sluta skriva om ämnet nu Cool 
  • Jess86
    Pink Lady skrev 2012-05-10 12:42:51 följande:

Hoppar in här i denna lååånga tråden...har en bild här som jag vill ha hjälp att analysera. Är på Bim-7 så väldigt tidigt, jag vet...har dragit upp kontrasten lite för att strecket överhuvudtaget ska hamna liiite på bild iaf! Ser ett svagt, svagt ljusrosa streck i verkligheten. Håller jag på att bli koko eller?
    Ser nån skugga. Vad är det för test? Hur många dagar efter ÄL är du?
  • Jess86
    maddiiie89 skrev 2012-05-10 13:10:07 följande:
    Har BIM idag men ingenting än:) inte en liten mensvärk än och jag brukar ha jätte mensvärk flera dagar innan mens... Men jag känner små stickningar lite då och då nere i magen ner mot ljumskarna.. Vad tror ni det kan vara ?:/ blir jätte orolig och vågar inte testa vill ju så gärna att de ska vara positivt..

Det var det enda jag kände innan jag plussade, små stickningar i magen/ljumskarna men det var extremt diffust. Trodde jag skulle få ett negativt resultat men icke! plussade på ÄL+12 (testade inte innan det) och är nu i vecka 9 Glad
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester