• Skrutt 83

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Hej tjejer!

Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!

ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • fancyr
    Malinholmberg skrev 2024-12-18 13:50:14 följande:

Såhär såg mitt test ut efter tiden, men då jag gick för att titta på det sen var sträket iprincip borta. Vad betyder det? Någon som vet?
    Man ska inte läsa av test efter rekommenderad tid då resultatet kan bli missvisande. 
  • Anonym (.)
    Malinholmberg skrev 2024-12-18 13:50:14 följande:

Såhär såg mitt test ut efter tiden, men då jag gick för att titta på det sen var sträket iprincip borta. Vad betyder det? Någon som vet?
    Skulle tro det är positiv. men ta ett till för att veta säkert. Positiva test brukar förbli positiva efter tiden också 🤷?♀️
  • Malinholmberg
    Anonym (.) skrev 2024-12-18 17:00:51 följande:
    Skulle tro det är positiv. men ta ett till för att veta säkert. Positiva test brukar förbli positiva efter tiden också 🤷?♀️
    Har tagit ett till clear blue, som visade lite starkare positivt. Men den blektes också ganska mycket efter typ en timme men den blekter inte lika mycket....
  • Anonym (.)
    Malinholmberg skrev 2024-12-18 17:30:34 följande:
    Har tagit ett till clear blue, som visade lite starkare positivt. Men den blektes också ganska mycket efter typ en timme men den blekter inte lika mycket....
    Då bör det vara positivt ☺️ använder inte cb tester just för de ger så skumma resultat ????
  • MrsHoppas

Jag är så besviken :( trodde verkligen det skulle ta sig den här månaden men blir ingen graviditet under 2024.. hoppas 2025 går bättre.

Test idag från ÄL+12, testa tidigt 

• Anonym (K Anonym)
    MrsHoppas skrev 2024-12-19 10:21:38 följande:

Jag är så besviken :( trodde verkligen det skulle ta sig den här månaden men blir ingen graviditet under 2024.. hoppas 2025 går bättre.

Test idag från ÄL+12, testa tidigt 

Jag tycker jag ser något svagt dock?? Är det färgrester? 
  • MrsHoppas
    Anonym (K Anonym) skrev 2024-12-19 11:30:09 följande:
    Jag tycker jag ser något svagt dock?? Är det färgrester? 
    Hmm jag ser ingenting :o tycker det är helt blankt. Och känns som ett testa tidigt test borde ge mer utslag två dagar innan mens?
  • Nanathalie

Min tur att kasta in en bild på vad jag hoppas är positivt om än extremt svagt.. fattar inte varför bilden hamnar åt fel håll.. 😂

• Nanathalie

Update: Det var inga spök. Äl+8 och positivt på digitalt ❤️❤️

Nu önskar jag alla er härinne detsamma ❤️❤️

• Anonym (K Anonym)
    MrsHoppas skrev 2024-12-19 11:42:40 följande:
    Hmm jag ser ingenting :o tycker det är helt blankt. Och känns som ett testa tidigt test borde ge mer utslag två dagar innan mens?

Haha jag ser iaf! 

Det beror på när ägget fäste! Denna graviditeten plussade jag svagt på äl+11. Men förra plussa jag på äl+14/15 och alla test var negativa innan 😇

• MrsHoppas
    Anonym (K Anonym) skrev 2024-12-19 15:47:22 följande:

Haha jag ser iaf! 

Det beror på när ägget fäste! Denna graviditeten plussade jag svagt på äl+11. Men förra plussa jag på äl+14/15 och alla test var negativa innan 😇

Haha jag hoppas verkligen du har rätt ;) men ska försöka att inte ha för mycket hopp... 
  • Anonym (K Anonym)
    MrsHoppas skrev 2024-12-19 16:07:54 följande:
    Haha jag hoppas verkligen du har rätt ;) men ska försöka att inte ha för mycket hopp... 
    Jo men så är det 🥰
    Nä det är dumt att ha, man blir så besviken ju. Men vänta till bim och kommer inte mensen så testa då kanske ☺️
  • MrsHoppas
    Anonym (K Anonym) skrev 2024-12-19 18:42:50 följande:
    Jo men så är det 🥰
    Nä det är dumt att ha, man blir så besviken ju. Men vänta till bim och kommer inte mensen så testa då kanske ☺️
    Jaa 😊 det tricksiga är ju att man reser iväg till släkt så man får i så fall smyga med testet haha
  • Anonym (K Anonym)
    MrsHoppas skrev 2024-12-19 19:39:30 följande:
    Jaa 😊 det tricksiga är ju att man reser iväg till släkt så man får i så fall smyga med testet haha
    Haha ja! invänta mens annars bara ☺️
  • TrueResolution

Kvaliten usel som vanligt här men slänger in en bild hör. Avfärdade detta testet imorse som negativt och slängde men hann fota då jag dokumenterar allt ändå. (Kul att se testhistoriken om man plussar, favorit i repris från första barnet) 

tycker mig ana något där pilarna är men det kan absolut vara inbillning. Babyplan 10ml. Ska testa igen lördag när vi är hemma & börjar bli lite nervös!? 
  • Anonym (K Anonym)
    TrueResolution skrev 2024-12-19 22:52:32 följande:
    Kvaliten usel som vanligt här men slänger in en bild hör. Avfärdade detta testet imorse som negativt och slängde men hann fota då jag dokumenterar allt ändå. (Kul att se testhistoriken om man plussar, favorit i repris från första barnet) 

tycker mig ana något där pilarna är men det kan absolut vara inbillning. Babyplan 10ml. Ska testa igen lördag när vi är hemma & börjar bli lite nervös!? 
    Hur ser orginalbilden ut?
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester