• Skrutt 83

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Hej tjejer!

Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!

ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • Anonym (Brall)
    Anonym (K Anonym) skrev 2024-12-30 08:45:32 följande:
    Tror tyvärr det.. Testa med ett annat test, Cb early ger nästan alltid en skugga/spök. 
    Jaa, fick lika idag på morgonurin.
    Jäkla test!
  • Sesie2

Är testdag efter ivf med 3-dagars insatt. testet från kliniken visade ingenting men hade ett eget hemma sedan innan som jag testade i samma urin. Ser en svaaag linje som knappt syns på bild därför ändrade jag med ljusstyrka och exponering. hur tolkar ni? kan det vara så att det varit plus men är på väg ut ur kroppen eller kan jag leva på hoppet att jag är låghormonad och lyckats bli gravid  🙏❤️
  • Sesie2

Tillägg till ovan! 

vid närmare titt var det en ännu svagare linje på även klinikens test 

• Nanathalie
    Sesie2 skrev 2024-12-31 07:59:16 följande:
    Är testdag efter ivf med 3-dagars insatt. testet från kliniken visade ingenting men hade ett eget hemma sedan innan som jag testade i samma urin. Ser en svaaag linje som knappt syns på bild därför ändrade jag med ljusstyrka och exponering. hur tolkar ni? kan det vara så att det varit plus men är på väg ut ur kroppen eller kan jag leva på hoppet att jag är låghormonad och lyckats bli gravid  🙏❤️
    Klart positivt enligt mig. Ta ett digitalt🥰
  • Anonym (K Anonym)
    Skrutt94 skrev 2025-01-02 17:59:01 följande:

Ser ni något? Några dagar efter BM

Tyvärr inte
  • Hawaiipizza

Tror ni det här är ett svagt positivt eller ett spöksträck? Har försökt få barn i två år nu och hade en kemisk graviditet i september. Är på (vad jag tror) äl+8 idag, bim på måndag. Testet är ett testa tidigt från babyplan. ♥️

• Anonym (Pea)
    Hawaiipizza skrev 2025-01-03 21:26:41 följande:

Tror ni det här är ett svagt positivt eller ett spöksträck? Har försökt få barn i två år nu och hade en kemisk graviditet i september. Är på (vad jag tror) äl+8 idag, bim på måndag. Testet är ett testa tidigt från babyplan. ♥️

Jag tror det är positivt! Nästan exakt så såg mitt positiva test ut 5 dagar innan bim och jag är i vecka 35 nu! Uppdatera gärna om det blir starkare. Håller mina tummar!
  • AngieF

Fick ett sjukt svagt streck på easy@home test (mäter 25) så blir osäker om det är spök eller något på g. ÄL+10 idag. Bilder tagna inom tiden. Ser att kvaliten blev helt kass så vet inte om ni kan se något alls? 

Har digitalt testa tidigt från CB hemma men vill inte slösa på det i första hand haha

• Hawaiipizza
    Anonym (Pea) skrev 2025-01-03 21:36:20 följande:
    Jag tror det är positivt! Nästan exakt så såg mitt positiva test ut 5 dagar innan bim och jag är i vecka 35 nu! Uppdatera gärna om det blir starkare. Håller mina tummar!
    Du hade rätt!! Åh, kan inte förstå att det är sant. Har aldrig fått positivt på digitalt förut. Efter två års kämpande och en kemisk graviditet i bakgrunden så kan vi äntligen våga hoppas på att bli föräldrar. ♥️

• Anonym (K Anonym)
    Hawaiipizza skrev 2025-01-04 14:04:21 följande:
    Du hade rätt!! Åh, kan inte förstå att det är sant. Har aldrig fått positivt på digitalt förut. Efter två års kämpande och en kemisk graviditet i bakgrunden så kan vi äntligen våga hoppas på att bli föräldrar. ♥️
    Stort stort grattis!!!🥳 
  • Anonym (Pea)
    Hawaiipizza skrev 2025-01-04 14:04:21 följande:
    Men va fantastiskt ❤️ stort, stort Grattis!! 
    Så var det för mig också, 3 års kämpande utan ett plus på naturlig väg. Sen i våras så dök det lilla strecket upp, helt oväntat. 
  • Anonym (K Anonym)
    Miss Maria skrev 2025-01-06 18:12:47 följande:

Vad tror ni om detta? Inte mitt.

Troligen positivt 
  • Anonym (OtåligMenHoppfull)

Troligtvis ÄL+8 eller ÄL +9 idag, så extremt tidigt, men otålig som man är så tog jag ett test ändå för skojs skull. Är det jag som stirrat mig helt streck-blind, eller är där en antydan till ett svagt streck? Eller är det troligtvis spök? 😅 

• Nanathalie
    Anonym (OtåligMenHoppfull) skrev 2025-01-07 07:48:26 följande:

Troligtvis ÄL+8 eller ÄL +9 idag, så extremt tidigt, men otålig som man är så tog jag ett test ändå för skojs skull. Är det jag som stirrat mig helt streck-blind, eller är där en antydan till ett svagt streck? Eller är det troligtvis spök? 😅 

Jag ser det du ser men känner inte igen testet så vet inte om strecket är på rätt plats? Men ett extra streck ser jag helt klart.
    Nanathalie skrev 2025-01-07 11:24:41 följande:
    Jag ser det du ser men känner inte igen testet så vet inte om strecket är på rätt plats? Men ett extra streck ser jag helt klart.
    Ah glömde skriva märket på stickorna! De är från Testlagret ☺️

Då är jag inte helt blind iallafall, haha! Får avvakta några dagar och ta ett till och se om det blir något tydligare av det🤞
  • Nanathalie
    Anonym (OtåligMenHoppfull) skrev 2025-01-07 11:33:13 följande:
    Ah glömde skriva märket på stickorna! De är från Testlagret ☺️

Då är jag inte helt blind iallafall, haha! Får avvakta några dagar och ta ett till och se om det blir något tydligare av det🤞
    Jaha! Där ser man. Ja testet visar ju något! Mitt var jättesvagt på äl+8 men digitalt sa gravid 1-2 och följde sedan stegringen. Tog sedan ett test på bim och det skrek positivt gick verkligen inte att misstolka. Om ditt test nu visar sig vara positivt så kommer det vara starkare redan i eftermiddag 😄 håller tummarna! Här är mitt första och mitt på bim:

Nanathalie skrev 2025-01-07 12:31:23 följande:
    Jaha! Där ser man. Ja testet visar ju något! Mitt var jättesvagt på äl+8 men digitalt sa gravid 1-2 och följde sedan stegringen. Tog sedan ett test på bim och det skrek positivt gick verkligen inte att misstolka. Om ditt test nu visar sig vara positivt så kommer det vara starkare redan i eftermiddag 😄 håller tummarna! Här är mitt första och mitt på bim:

Ja jösses vad positivt du hade på BIM! 😅 Gav digitalt utslag för dig redan på ÄL+8? Har nämligen ett sådant hemma, så kanske jag vågar mig på det snart då. Enklare med digitala som inte går att misstolka haha 
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester