• Helenmedh

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

sofia gbg skrev 2012-01-02 22:10:11 följande:
    Vill bara skicka lite styrkekramar! 5 försök är inte så mycket och vad jag förstår så har du barn sedan tidigare :)

(varför skulle ni ha odsen emot er?)

Kram {#emotions_dlg.flower}
    Tack! Jo, det känns som så när pojken blev till med piller.. Men nu när man vill så går det inte..

Jag har ett "blodfel" som utvecklades i förra graviditeten som gör att om jag blir gravid kommer kroppen till 50% stöta bort fostret alternativt göra fostret/barnet  så sjukt att vi får byta blod på det i magen och/eller efter födseln..

Därför har vi oddsen emot oss att kunna bli gravida och få ett friskt barn igen..  
  • Helenmedh
    slemtorsk i din bralla skrev 2012-01-03 06:09:50 följande:
    usch det låter ju fruktansvärt, det är underligt hur kroppen beter sig i bland. Hoppas det lyckas iaf, att byta blod i magen på bebisarna gör man ju då och då nu för tiden och det är visserligen ett knepigt ingrepp men de läkare som gör det är skickliga så kommer ni så långt så är det nog ingen fara även om det såååå klart är jobbigt att gå igenom.
    Håller tummarna för dig.
    Ja det kändes ganska hopplöst när jag fick beskedet.. Ni har det ju inte heller så lätt så man kan ju förstå frustrationen.. Ja kroppen är ju en hel värld för sig, helt sjukt att den kan fungera som den gör ibland.

Tack, håller tummarna för dig också! 
  • Helenmedh
    {#emotions_dlg.flower}BIM- Lista{#emotions_dlg.flower}

LillaPluppen 9/1
    Slemtorsk ca 10/1-2012
    Popcornplaya 10/1-2012
    MHe 11/1-2012 
    Gummsan 22/1-2012
    Helenemedh 30/1-2012
  • Helenmedh
    MissMA skrev 2012-01-03 17:24:02 följande:
    Har nu fått ett pluss på CB =) 
    Tack för hjälpen här inne iallafall =)

Ledsen men jag tror inte det där räknas som ett plus
  • Helenmedh
    Hoppaspåfler skrev 2012-01-03 19:34:14 följande:
    Hemma efter läkarbesök, magvärken blev värre o jag allmänt kass..

Diagnos, väldigt tidigt mf + äggledarinflammation. Gräver ner mig ett tag mina vänner.

Tack för ert stöd Hjärta 
    Men usch! Beklagar verkligen! :,( 
    Äggledarinflammation... Vad gör man åt det? 
  • Helenmedh

Måste bara få fråga er.. Någon som har ätit Apiforce, Efamol, Glandin 25, eller rosenrot? Eller nåt annat som ska öka chansen att bli gravid?

• Helenmedh
    Liten Léonie skrev 2012-01-03 19:43:01 följande:
    Har läst följande... och efter detta kommer jag aldrig ta något sånt här. Gravid blir man när kroppen vill.
    Har dock fått mkt kritik för att jag skrev detta men det är info jag själv fått fram...

"Fettsyran GLA som omvandlas till prostaglandiner i kroppen. Prostaglandiner verkar antiinflammatoriskt och kan framkalla missfall (det används till och med som abortmedel), vilket också är anledningen till varför man inte bör äta Ipren och liknande smärtstillande tabletter om man vill bli gravid. Kvinnor med endometrios (som är en av de vanligaste anledningarna till ofrivillig barnlöshet) har redan en hög halt av prostaglandiner i kroppen och att då tillföra mer kan vara väldigt hälsovådligt och försvåra sjukdomen!
    Borago gör huden mjuk och len med ekologisk kallpressad gurkörtsolja. Hög halt GLA som förbättrar hudens kvalité. Förstärkt med Lecitin från GMO-fri soja. För hormonell med Jamsrot som innehåller diosgenin. Gurkört är naturens rikaste källa till den celluppbyggande och livsnödvändiga fettsyran GLA, gammalinolensyra. GLA bidrar till att skapa balans i kroppen och ger mjukare och lenare hud. I kroppen omvandlas GLA till prostaglandiner."

Och det är ju precis det som är det farliga prostaglandinerna, prostaglandiner verkar antiinflammatoriskt och kan framkalla missfall (det används till och med som abortmedel), vilket också är anledningen till varför man inte bör äta Ipren och liknande smärtstillande tabletter om man vill bli gravid. "

Aha okej... Låter ju inte alls bra. Jag har inte läst någonting om det utan sprang på det i en tråd här på FL och började undra, men då vet jag
  • Helenmedh
    Skrutt 83 skrev 2012-01-03 20:10:26 följande:
    Helenemedh: jag åt borago är ungefär samma som Glandin. vi försökte 8 månader med att få till ett syskon och åt borago 2 av dem och båda dem månaderna blev jag gravid! Kan ju inte veta att det var boragon som gjorde susen men är iallafall väldigt glad att jag prövade. Många som det fungerat likadant för, sök på borago här på fl så får du upp massor av trådar.

Som liten léonie skriver har det talats mkt om att det blir till prostaglandiner i kroppen men vilken mängd som det blir nämns inget om, mannens spermier innehåller också prostaglandin men det är ju ingen som avråder från sex när man vill bli gravid eller är det Sen ska man nog bara äta fram till äl för att vara på den säkra sidan! Nu denna gång åt jag från mensens första dag fram till äl. Förra gången i augusti när jag åt dem så åt jag fram till plus (hade hört att man skulle/kunde äta till bim å plussade på bim-1) slutade då i mf men tror absolut inte det hade med boragon att göra, men ville inte chansa å äta lika länge igen.
    Jaha okej.. Det låter ju bra!  Men nu har min mens börjat, kom igår.. Är det försent då eller? Vänta tills nästa mens om det inte tar sig denna månad dvs?
  • Helenmedh
    Skrutt 83 skrev 2012-01-03 20:26:10 följande:
    Helenemedh: tråkigt att mensen kom :( Nää det är nog inte försent! Slemhinnan byggs väl inte upp först den gamla kommit ut. Börjar du imorgon så är det absolut inte sent tror jag. Började dag 3 första månaden jag åt för jag inte hann köpa i tid.
    Ja det var ett väldigt hårt slag.. Men men.. Upp igen och nu vet jag var jag gör imorgon, uppsöker närmsta hälsokost!
  • Helenmedh

Åh vad ni skrivit och vilken tråkig stämning det blev ett tag...

Nu är äääääntligen min äckelmens förbi, har inhandlat Nattljusolja och började ta igår. Hoppas nu att det kan hjälpa. Men vad tycker ni, ska jag köra med Ältest denna månad också så jag vet när jag ska sluta äta det? Eller ska jag lyssna på kroppen? 

Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester