Liten Léonie skrev 2012-01-03 19:43:01 följande:
Har läst följande... och efter detta kommer jag aldrig ta något sånt här. Gravid blir man när kroppen vill.
Har dock fått mkt kritik för att jag skrev detta men det är info jag själv fått fram...
"Fettsyran GLA som omvandlas till prostaglandiner i kroppen. Prostaglandiner verkar antiinflammatoriskt och kan framkalla missfall (det används till och med som abortmedel), vilket också är anledningen till varför man inte bör äta Ipren och liknande smärtstillande tabletter om man vill bli gravid. Kvinnor med endometrios (som är en av de vanligaste anledningarna till ofrivillig barnlöshet) har redan en hög halt av prostaglandiner i kroppen och att då tillföra mer kan vara väldigt hälsovådligt och försvåra sjukdomen!
Borago gör huden mjuk och len med ekologisk kallpressad gurkörtsolja. Hög halt GLA som förbättrar hudens kvalité. Förstärkt med Lecitin från GMO-fri soja. För hormonell med Jamsrot som innehåller diosgenin. Gurkört är naturens rikaste källa till den celluppbyggande och livsnödvändiga fettsyran GLA, gammalinolensyra. GLA bidrar till att skapa balans i kroppen och ger mjukare och lenare hud. I kroppen omvandlas GLA till prostaglandiner."
Och det är ju precis det som är det farliga prostaglandinerna, prostaglandiner verkar antiinflammatoriskt och kan framkalla missfall (det används till och med som abortmedel), vilket också är anledningen till varför man inte bör äta Ipren och liknande smärtstillande tabletter om man vill bli gravid. "
Aha okej... Låter ju inte alls bra. Jag har inte läst någonting om det utan sprang på det i en tråd här på FL och började undra, men då vet jag