• Helenmedh

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

alexander2011 skrev 2012-01-05 22:25:18 följande:
    ok jättenattljusolja är INGET att rekomendera..läste nån stans att det skulle vara bra men nu när jag kikade lite närmare så stog det såhär på en sida

"  Brist på gammalinolsyra som bl.a finns i jättenattljusolja påverkar livmoderslemhinnan negativt, vilket kan leda till spontan abort."  

www.fertilitet.se/
    På hälsokosten frågade jag och där sa dom att det inte skulle vara någon risk om man bara äter FRAM till äl. Alltså man slutar på äldagen. Då ska det inte vara någon fara..
  • Helenmedh

Nattjusolja är samma som borago va? 
    Sa dom iaf på hälsokosten, eller ja, borago innehåller nattjusolja.

Carmat: Ja, Jag tänkte också kombinera om tvåmen plånboken tillät inte just nu. Provar oljan fram till äl och sen slutar jag.  

• Helenmedh
    Liten Léonie skrev 2012-01-05 23:39:14 följande:
    Måste bara fråga, hur säker kan man va på när ÄL varit? Tempar du eller går du efter testen? (nyfiken)
    Jag testar med Ältest.. Och hittills har min äl  varit  jämt på dag 14 enligt testen så jag är rätt så säker
  • Helenmedh
    Together90 skrev 2012-01-06 11:15:33 följande:
    Jag är helt förkrossad...jag tog ett testlagret också som jag slänge efter 2 minuter för det inte visade något som jag tog samtidigt som digitala tänkte.. och jag kände direkt att det inte vårdade gott..det borde visat mycket starkare nu efter BIM men det gör inte det tros alla jäkla  gravsymtom..

Kisset var jätte grumligt så jag kände ..neej ta inte testet i denna urin det kommer inte bli bra men ändå gjorde  jag det och nu sitter jag och gråter framför min son... jag vill inte må dåligt mer..det är inte rättvisst!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!  
    Men varför? Du är ju gravid!
  • Helenmedh
    Together90 skrev 2012-01-06 11:24:02 följande:
    Jo men borde inte testlagret visade ett jätte starkt streckt direkt efter jag doppat urinet ?
    Nej? Du kan ju vara låghormonare? Har du positiva stickor, även svaga, och digitala visar gravid så är du ju det!
  • Helenmedh

Splink: UNderbart!  

Louise: Ser tyvärr ingenting..

Mamma91: Ser ingenting där heller..

Själv drömde jag att jag var gravid inatt..Herregud vad mysigt det var med den magen <3.. Usch och fy för att vakna -.- 

• Helenmedh
    splink skrev 2012-01-07 09:08:01 följande:
    I mina papper från paketet med ÄLtest från TL står det att du bör börja testa från dag 22.
    Men va? Ältest från dag 22? Min äl sker oftast på dag 14 och mensen kommer på dag 28...? Verkar ju helkonstigt
  • Helenmedh
    splink skrev 2012-01-07 09:18:06 följande:
    Ja men då har du inte en 39 dagar lång cykel heller
    Hahah nej :P Trodde det var beräknat efter "normalt" eller vad man ska kalla det... Kände att då missar man ju äl totalt! ;O
  • Helenmedh

Leonie: Usch! Håller tummarna för att allt går bra!

Själv har jag nu beställt 28 ältest och 20 gravtest.. Lovade mig själv att inte göra det denna månad men fasen, kan ju inte låta bli!
    Beräknad äl om en vecka (på måndag alltså) Så börjar testa nu på torsdag och en vecka framåt. Då kan man ju inte missa? 

• Helenmedh

Måste få fråga med risk för urkvarning: Jag har äl nästa måndag, Men nu imorse när jag höll på att göra kaffe så rann det till mellan benen, gick på toa, trodde det var mens (?) men det var en hemsk flytning, vit och jättevattning.. Någon som brukar få så en vecka efter mens, en vecka före äl? Aldrig hänt mig.. 

Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester