• Skrutt 83

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Hej tjejer!

Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!

ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • kanske 4a

Grattis kolasnöret! Sitter här och mår illa och vill att det ska bli i morgon så jag kan testa igen :)

• Stella 78

Envira, förmodligen är det bara sk häxmjölk du får ut. Även om du varit gravid så kommer den riktiga bröstmjölken först efter förlossning. Häxmjölk kan alla ha utan att det är något konstigt med det. Kommer lite om man klämmer på bröstet eller vårtan. Fick det själv i tonåren första gången. Snacka om nojig då! Men visade sig ganska snart att flera av mina vänner lyckades klämma ut lite vitt... Skolsköterskan berättade sen vad det var

• Envira
    Stella 78 skrev 2011-10-17 15:02:05 följande:
    Envira, förmodligen är det bara sk häxmjölk du får ut. Även om du varit gravid så kommer den riktiga bröstmjölken först efter förlossning. Häxmjölk kan alla ha utan att det är något konstigt med det. Kommer lite om man klämmer på bröstet eller vårtan. Fick det själv i tonåren första gången. Snacka om nojig då! Men visade sig ganska snart att flera av mina vänner lyckades klämma ut lite vitt... Skolsköterskan berättade sen vad det var
    jag behöver knappt nudda bröstet, och det kommer inte lite heller.. 
  • Soffiie

jag vill inte va elak men har aldrig hört talas om att det sprutar mjölk ur brösten så tidig graviditet så det inte ens syns på testerna

• Envira
    Soffiie skrev 2011-10-17 15:10:04 följande:
    jag vill inte va elak men har aldrig hört talas om att det sprutar mjölk ur brösten så tidig graviditet så det inte ens syns på testerna
    det sprutar inte.. 
    Men när jag trycker jättelätt på bröstet så rinner det till och kommer ut vit vätska, ser ut ungefär exakt som färgen på lättmjölk haha :p 
  • Soffiie

ja ok har aldrig haft så själv nångång när jag vart gravid hoppas det är så att det är en liten där inne,,, när ska du testa igen? är du säker på din äl?

• Stella 78

Om man har förhöjd prolakin värden så kan man få mer vätska ur brösten. Under graviditeten så kommer ju sen råmjölken först och den är gul och väldigt fet.

Kan dock inte så mycket om mjölkproduktionen annars mer än att det är väldigt vanligt att man kan få vätska ur brösten som ogravid.

Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester