• sweasmamma

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

usch , behöver vila!!! men måste ju vänta på mini!!

• sweasmamma
    Trolltoka skrev 2012-03-01 14:34:41 följande:
    Oj vilken vändning Swea! Håller tummarna för dig iaf. 
    det va ju mf så håll gärna tummarna inför nästkommande gång=)
  • sweasmamma

Genom att mäta din temperatur varje morgon kan du komma fram till när ägglossningen inträffar. Temperaturen stiger nämligen upp till en halv grad under dygnet efter ägglossningen. Man kan på detta vis bestämma när ägglossningen sker och undvika att ha samlag dagarna runt ägglossningen, då möjligheten för att bli gravid är som störst.

• sweasmamma

Temperaturmetoden, som används för att komma fram till när man har ägglossning, är lite mer pålitlig än de andra naturliga metoder man använder för att förhindra graviditet. 
    Genom att mäta din temperatur varje morgon kan du komma fram till när ägglossningen inträffar.

Temperaturen stiger nämligen upp till en halv grad under dygnet efter ägglossningen. Man kan på detta vis bestämma när ägglossningen sker och möjligheten för att bli gravid är som störst. Det ska dock observeras att temperaturen stiger först efter ägglossning.

Hur används metoden?

Du skall varje morgon, innan du går ur sängen och efter minst 5 timmars sömn, mäta din basaltemperatur. Det är viktigt att du mäter temperaturen på rätt sätt och med samma termometer varje dag. Försök att mäta temperaturen på ungefär samma tidpunkt varje dag.

Ha ett schema där du skriver ner temperaturen dag för dag. Då temperaturen har stigit, och förblir högre än normalt, har du ägglossning.

Man kan ha hjälp av 3-över-6-regeln. Detta innebär att så snart man har registrerat tre på varandra följande dagar med temperaturer som är högre än en den genomsnittliga temperaturen från de 6 tidigare dagarna, kan man räkna med att man har ägglossning. Efter ägglossningens tredje dag är det någorlunda säkert att ägget inte kan befruktas.

• sweasmamma
    slemtorsk i din bralla skrev 2012-03-01 14:40:36 följande:
    Hörrni.. nu ska ni få höra

jag mailade min "gamla" barnmorskemottagning i går med lite frågor... fick svar nyss medan jag satt i möte... och efter att ha läst min "berättelse" samt tittat på en av bilderna på mina apotekstester (ett foto taget "INOM" tiden inte mixtrat med) så bedömer barnmorskan där att jag har testat positivt......trots att jag blöder!?!?!? Visserligen är det ännu så länge bara blodblandade flytningar!!!!

Hon skrev att jag kan komma in på ultraljud om jag vill men att de säkerligen inte kommer att se något eftersom det är så tidigt.. men hon ville få svar på några fler frågor så att hon kan hjälpa mig ytterligare.....snacka om stor förvirring nu.. men jag utgår ännu så länge från att jag INTE är gravid så slipper jag bli ledsen igen.
    men ..WOOOHOOO!!! håller verkligen tummarna 
  • sweasmamma
    Mini Léonie skrev 2012-03-01 14:47:43 följande:
    Så... Vilket underbart ställe
    Ingen bebis i magen, livmodern helt ok och inte som sist när det såg ut att finnas något från ett tidigt mf. Skönt!!!

Blödningarna som varit så sparsamma är inget konstigt efter mf. Som hon sa... "det normala är att man tror man ska blöda mer men tvärtom"....

Påbörjar ändå en utredning för att se så inget ät tokigt med oss. För aldrig att jag går ETT ÅR och provar för att sen inse att man
    kanske behöver hjälp! Jätte lycklig tjej... Ska till vårdcentralen nu för koll av vad som gör att lilla magen svullnar. Allergi av något slag trodde hon
    jag vill med kolla då vi provat snart 9 månader men det enda dom säger är.. ja det här kan ta lite tid , bebis blir det till slut !!

men va skönt att det såg bra ut iaf 
  • sweasmamma

jennie jag ser ! 

ser på en del av era andra också , sry men jag är helt yr här! feber och såååå sjuk =( skit också  

• sweasmamma
    Knasten83 skrev 2012-03-01 17:32:00 följande:
    Släpper ägget den dagen ältesten blir svagare igen?
    min läkare  sa att man ska enbart testa tills man får pos test !!därefter släpper ägget tom upp till 72 timmar efter pos test , man ska inte kolla flöer äl test ...så sa den läkaren igår iaf 
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester