• Skrutt 83

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Hej tjejer!

Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!

ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • sweasmamma
    Mariiaa skrev 2011-10-26 10:37:36 följande:
    Ja hoppas gärna in, hjälp mig tyda dessa bilder nu.

Ja ha så himla värdelös kamera, men på första ser jag sett streck men svårt att få bild, med en dålig kamera...
    understa tydligt plus=)
  • Mariiaa

Vad hade ni för jätte tidiga symptom?
    Hade mf för ett tag sen och känns dumt att egga upp sig och va lycklig när de kan ske samma sak igen, och jag ha svårt att tro på testlagrets teststickor. Men mina symptom, jag ha mensvärk, ha blödigt lite grann sen i söndags, först rött sedan avtog de och blev mer bruna flytningar. Ha lite spända bröst, så vad ska man trp?

• sweasmamma
    Mariiaa skrev 2011-10-26 10:43:34 följande:
    Vad hade ni för jätte tidiga symptom?
    Hade mf för ett tag sen och känns dumt att egga upp sig och va lycklig när de kan ske samma sak igen, och jag ha svårt att tro på testlagrets teststickor. Men mina symptom, jag ha mensvärk, ha blödigt lite grann sen i söndags, först rött sedan avtog de och blev mer bruna flytningar. Ha lite spända bröst, så vad ska man trp?
    jag vet ju inte min situation just nu men jag blödde lör-tis-lite!! idag bruna vattniga flytningar men när hade du mf??
  • Mariiaa

Jag hade missfall mellan den 3 okt till den 16 okt. Då blödde jag konstant och fick konstaterat missfall av gynekolog. Men om jag ha räknat rätt lite bara hastigt så hade jag äl den 22, och de känns som om de är för tidigt att kunna se ifall man är gravid.. Men ja vet inte.. Testar väl igen om någon vecka.

• sweasmamma
    Mariiaa skrev 2011-10-26 10:46:55 följande:
    Jag hade missfall mellan den 3 okt till den 16 okt. Då blödde jag konstant och fick konstaterat missfall av gynekolog. Men om jag ha räknat rätt lite bara hastigt så hade jag äl den 22, och de känns som om de är för tidigt att kunna se ifall man är gravid.. Men ja vet inte.. Testar väl igen om någon vecka.
    har du tagit test som visar neg efter mf?
  • Mariiaa

Jo de gjorde jag. Men jag ska testa igen om kanske en vecka eller såå. Få se. Som vanligt tro jag aldrig på mina tester som visa pluss.

• sweasmamma

verkar bara liite konstigt OM du hade äl den 22,bara 5 dagar sen men jag vet inte =) eller hade du äl tidigare 

• Mariiaa

Ja fast jag ha ju inte regelbunden mens så jag kan lika gärna haft äl den 19 men jag vet inte ska vänta nu ett tag, eftersom jag kan inte med min kropp riktigt än.
    :/

• finskaflikkan
    Mariiaa skrev 2011-10-26 10:58:14 följande:
    Ja fast jag ha ju inte regelbunden mens så jag kan lika gärna haft äl den 19 men jag vet inte ska vänta nu ett tag, eftersom jag kan inte med min kropp riktigt än.

Så fort hormonerna e ur din kropp efter mf så kan du äl på en gång. Så du kan ju ha haft äl mkt tidigare än va du tror?
  • sweasmamma
    Mariiaa skrev 2011-10-26 10:58:14 följande:
    nej men gör det och ta ett nytt test om ett par dagar . håller tummarna för dig =)
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester