• Skrutt 83

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Hej tjejer!

Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!

ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • mamma Linder

Mariiaa skrev 2011-10-26 10:46:55 följande:
    Jag hade missfall mellan den 3 okt till den 16 okt. Då blödde jag konstant och fick konstaterat missfall av gynekolog. Men om jag ha räknat rätt lite bara hastigt så hade jag äl den 22, och de känns som om de är för tidigt att kunna se ifall man är gravid.. Men ja vet inte.. Testar väl igen om någon vecka.
    Låter lite konstigt om du hade mf 3-16/10 och äl 6 dgar efter och sen plussar 4 dagar senare?
    Tu har troligtvis HCG kvar i kroppen efter ditt mf, det kan stanna kavr i flera veckor efter. Pluss att det tarca 7 dagar för ägget att fästa och ytterligare någon dag innan man producerar hcg, vid en graviditet.
  • BebisVagga
    Jag hade missfall mellan den 3 okt till den 16 okt. Då blödde jag konstant och fick konstaterat missfall av gynekolog. Men om jag ha räknat rätt lite bara hastigt så hade jag äl den 22, och de känns som om de är för tidigt att kunna se ifall man är gravid.. Men ja vet inte.. Testar väl igen om någon vecka.
    tog 3 veckor innan jag började göra negativ på gravtesten efter missfallet.. var i 5+1 då.
  • Mariiaa

Jo jag vet, men ja känner inte min kropp och ha ingen koll alls. Därför orka jag inte tro någonting om en graviditet.

• bojji07

På tal om annat ämne då man vill bli eller har blivit gravid och är rökare så är det negativt att byta till tex snus läste har jag läst nu gällande plötslig spädbarnsdöd.

Älskar mina barn ♂-91 ♂-07 ♀-09 & ♀ -11
  • Mariiaa

När jag ar gravid första gången slutade jag röka omgående, när man vet att det handlar inte bara om en själv längre. Så som jag förstått på nyheter osv är de farligare att snusa som du skriver. Så fimpa röken helt. =)

• sweasmamma
    bojji07 skrev 2011-10-26 11:17:51 följande:
    På tal om annat ämne då man vill bli eller har blivit gravid och är rökare så är det negativt att byta till tex snus läste har jag läst nu gällande plötslig spädbarnsdöd.
    ja jag läste också det och att nikotinplåster är mkt farliga än röning då man får nikotinet hela tiden 
  • LillaPluppen
    Jag tror som några andra tyvärr oxå att det är rester ifrån missfallet. Känns ganska otroligt att du skulle ha haft äl direkt efter MF innan det hunnit bli "klart" så att säga och om det nu ändå skulle vara så är chansen för att ägget fäst och börjat producerat synligt hcg på test redan nu.

men såklart hoppas jag för din skull att det är en ny graviditet!
  • lillabambi
    LillaPluppen skrev 2011-10-26 11:21:58 följande:
    Jag tror som några andra tyvärr oxå att det är rester ifrån missfallet. Känns ganska otroligt att du skulle ha haft äl direkt efter MF innan det hunnit bli "klart" så att säga och om det nu ändå skulle vara så är chansen för att ägget fäst och börjat producerat synligt hcg på test redan nu.

men såklart hoppas jag för din skull att det är en ny graviditet!
    inte riktigt hängt med i sidorna tillbaka men jag fick ett missfall exakt en månad efter testade jag mig igen och det var då positivt så tänkte att hcgt inte hade gått ur kroppen men jo det var en till liten skrutt imagen :) 
  • pernillamcd

En liten undran i missfalls diskussionen, borde inte hcg halten minska efter missfall? Jag tror jag haft ett tidigt missfall men har testat starkare plus på stickorna. Vad tror ni?

Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester