• Skrutt 83

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Hej tjejer!

Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!

ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • Sisko

Tack ni allesammans... Får se får se får se... I morgon skall jag nog "fejka" lite extra smärtor... Så då kanske man får åka in för Vul... Må få veta nu, spec när kroppen säger det den gör.... ( o utan att vara i bebissug så värst, pga de tre trollen man har hemma... att man ska bli skenis utan att ens planerat någe...)
    o att brösten vuxit fra b ti d... :D *ler* då kan man alltid vara skenis... :D *tss*  

• Lindis1974

Men sisko. Det är ju alldeles för tidigt för att se något på VUL. Dina test ser knappt positiva ut så vad tänkte du se på VUL? Förlåt om jag e lite trög men förstår inte riktigt vad du menar.

• Sisko
    Lindis1974 skrev 2011-10-26 15:38:02 följande:
    Men sisko. Det är ju alldeles för tidigt för att se något på VUL. Dina test ser knappt positiva ut så vad tänkte du se på VUL? Förlåt om jag e lite trög men förstår inte riktigt vad du menar.

I vecka 6 skall man la se... Ska man göra en beräkning hära på sidan så är jag då idag på 5+6 fra senaste menstruationen räknat... och på bim +14... Är väl ej för tidigt dvs OM man är gravid, men då går det väl även att se om det finns knutor el så.
  • Lindis1974

Men om du var så lång gången så skulle väl du få ett positivt test?
    En hinnsäck bör dem se i v 5+6

• Sisko
    Lindis1974 skrev 2011-10-26 15:44:10 följande:
    Men om du var så lång gången så skulle väl du få ett positivt test?
    En hinnsäck bör dem se i v 5+6

Ja kanske kanske inte... Fick ej det med mitt första barn... Fast det är nu 13 år sedan... Men mitt andra barn syntes de så sent som i vecka 9 *tro mig lika besatt då*
    Med mitt 3e barn blev det ett plus i vecka 8 och hade även då testat som en tok lagt ut hundratalet kr. Så. . . En graviditet emellan syntes i vecka 6 men även de tunt streck... 
    Jag bara sitter här och analyserar, diskuterar och så...   
  • Den lilla M

sisko är du säker på när du hade äl för om du är ca 28dagar efte ÄL borde det bli ett ordentligt plus vid det här laget.

bara om man inte ger upp finns chansen att lyckas
  • finskaflikkan
    Sisko skrev 2011-10-26 15:48:49 följande:

Ja kanske kanske inte... Fick ej det med mitt första barn... Fast det är nu 13 år sedan... Men mitt andra barn syntes de så sent som i vecka 9 *tro mig lika besatt då*
    Med mitt 3e barn blev det ett plus i vecka 8 och hade även då testat som en tok lagt ut hundratalet kr. Så. . . En graviditet emellan syntes i vecka 6 men även de tunt streck... 
    Jag bara sitter här och analyserar, diskuterar och så...   

Oj fått plus så sent?
    Då ser de ju lite lovande ut om du nu vill de vill säga?!  
  • Sisko
    Den lilla M skrev 2011-10-26 15:49:53 följande:
    sisko är du säker på när du hade äl för om du är ca 28dagar efte ÄL borde det bli ett ordentligt plus vid det här laget.

varför skall de bli de nu när de aldrig har blivit de? ... En fråga bara, för jag har alltid plussat sent, alltid... Men men men.. Ger mig..
    finskaflikkan skrev 2011-10-26 15:54:54 följande:

Oj fått plus så sent?
    Då ser de ju lite lovande ut om du nu vill de vill säga?!  

Man är la den med minst barn i familjen med sina "bara" 3 st... :) *ler* ... så... Njo några till är varmt välkomna... Jo, fått sena plus, men tänkte man kanske kunde plussa i tid denna gången.. .:D
  • Trekidz

Jag skriver som jag gjort en ggn innan, varför testar ni inte med ett digitalt test, då får ni svart på vitt o slipper spekulera, det måste vara jobbigt att gå i ovisshet... Dyrt med dig.test, tja, men det kostar ju en del att testa många ggr oxå med stickor... 

Lycka till 

Alla goda ting är 3: Elias Tilde & Lovisa :)
  • Sisko
    Trekidz skrev 2011-10-26 16:31:07 följande:
    Jag skriver som jag gjort en ggn innan, varför testar ni inte med ett digitalt test, då får ni svart på vitt o slipper spekulera, det måste vara jobbigt att gå i ovisshet... Dyrt med dig.test, tja, men det kostar ju en del att testa många ggr oxå med stickor... 

Lycka till 

Ler, jo de är nog de bästa. Dvs digitala, svart på vitt. Ta stickor plus stickor, så bli de många pengar, ist för att köpa ett två paket cb el så. mmm :) Så sant så sant...

tack du, man kanske återkommer här om någe dagar...  
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester