• Skrutt 83

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Hej tjejer!

Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!

ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • sweasmamma
    pernillamcd skrev 2011-10-26 11:49:46 följande:
    En liten undran i missfalls diskussionen, borde inte hcg halten minska efter missfall? Jag tror jag haft ett tidigt missfall men har testat starkare plus på stickorna. Vad tror ni?
    visar det starkare har du nog INTE haft mf=)
  • lillabambi
    pernillamcd skrev 2011-10-26 11:49:46 följande:
    En liten undran i missfalls diskussionen, borde inte hcg halten minska efter missfall? Jag tror jag haft ett tidigt missfall men har testat starkare plus på stickorna. Vad tror ni?
    då tror jag inte på mf, imitt fall var dom bara jätte svaga....
  • Mariiaa

När jag fick mitt mf så var jag först hos läkaren en onsdag och då fick jag ta blodprov, och se hur mycket hcg jag hade i kroppen och på måndagen åkte jag dit igen och tog blodprov, och då ringde läkaren senare på dagen och sa att de var ett missfall för mitt hcg hade sjunkit så mycket. När jag då gjorde g test innan mf så va strecken starka och nu cirka en månad nästan efter missfallet så har jag ett plus på stickan, antingen så ha jag kvar rester eller så är de så enkelt att de är positivt, men jag ska inte ha mens förens den 4 nov men nu sen i sön har jag haft små blödningar, söndagen va typ en binda blod (ursäkta) och mån va nästan ingenting och tisdagen va lite brun aktigt och idag ingenting. Det jag känner av är en "mensvärk" som jag aldrig haft förut.. Nidis, kanske, eller inte.

Nu  ha jag skrivit lite av min händelse.

• sweasmamma
    finskaflikkan skrev 2011-10-26 12:16:38 följande:
    Tappar hoppet ännu mer efter vad jag läst... Usch! Gråter
    näää gör inte det !!!! KRAM 
  • lillabambi

Någon som kan informera mig lite om äl test, började testa i måndags var då svagt, igår var det nästan lika starkt som kontrollstrecket men ett smalt streck och idag är det obefintligt, ?

• Mariiaa

Tappa inte hoppet finskaflikkan! Hoppet är de sista som överger en!

Jag ha ingen aning när de gäller äl test, varje gång ja gör dom så får jag två streck och ibland starkare och ibland svagare, men jag anta man ska "mysa" när strecket är som starkast. :)

• LillaPluppen
    Mariiaa skrev 2011-10-26 12:11:06 följande:
    När jag fick mitt mf så var jag först hos läkaren en onsdag och då fick jag ta blodprov, och se hur mycket hcg jag hade i kroppen och på måndagen åkte jag dit igen och tog blodprov, och då ringde läkaren senare på dagen och sa att de var ett missfall för mitt hcg hade sjunkit så mycket. När jag då gjorde g test innan mf så va strecken starka och nu cirka en månad nästan efter missfallet så har jag ett plus på stickan, antingen så ha jag kvar rester eller så är de så enkelt att de är positivt, men jag ska inte ha mens förens den 4 nov men nu sen i sön har jag haft små blödningar, söndagen va typ en binda blod (ursäkta) och mån va nästan ingenting och tisdagen va lite brun aktigt och idag ingenting. Det jag känner av är en "mensvärk" som jag aldrig haft förut.. Nidis, kanske, eller inte.

Nu  ha jag skrivit lite av min händelse.
    Nu säger du att du hade MF för nästan en månad sen, är det 6-13 september du menar att du haft mf? för du skrev nämligen oktober i ditt första inlägg. I så fall finns det ju mer hopp om en ny graviditet!
  • Mariiaa

Alltså de är så rörigt jag är sämst på att hålla koll, men jag var hos doktorn den 5 oktober och den 10 oktober ringde doktorn och sa att jag hade fått mf. Ja snart är de ju som sagt november och min mens är beräknad den 4 november och idag är det den 26, men jag vet knappt själv, är sämst på hålla koll, men jag tror de va så..

Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester