• Skrutt 83

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Hej tjejer!

Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!

ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • beautiful disaster

Här kommer mitt mest konstiga ÄL-testning någonsin! (Kan Rosenrot ha spelat in?)

Ingen stegring men solklart positivt ÄL-test idag
    (I-Phone bild men alla test i början är EXAKT lika starka/svaga :-P

• Skrutt 83
    Squeezy skrev 2011-10-28 09:53:13 följande:
    Dagens... Understa är oredigerat. Fullt utslag på äl-test idag. Dock borde strecken vara starkare då väl? Känns mest som att det är något skumt som får det att ge utslag. Har EJ lagt testet bredvid ett äl-test.
    Plussade tidigt med dottern, bim -5 har jag för mig. Har inte full koll på min bim nu. Men senaste mens var
    26:e september. Äl för ca 1½ vecka sedan.

Ser absolut något, håller tummarna! Påminner lite om mitt från imorse..
  • Squeezy
    Skrutt 83 skrev 2011-10-28 11:06:24 följande:
    Ser absolut något, håller tummarna! Påminner lite om mitt från imorse..
    Lägg upp det då!
  • Jajatta

Beautiful disaster: var exakt så för mig också ! (äter rr) och hade svga streck och helt plötsligt superstarkt! Ingen stegring innan. Trodde det var något fel men gjorde ett till efter 3 timmar och det var lika starkt!

• Skrutt 83

Behöver era ögon tjejer.. Symtomen håller i sig men inget tydligt plus i sikte.. Hade fulltutslag på äl-test från lör kväll till tis så baserat på att ägget släppte mån är jag på äl+11 men om det släppte först tors så är jag bara på äl+8... Imorse såg testlagret ut såhär:

Ökad kontrast:

Tog även ett cb, inget syntes direkt, väntade inte ens 10 min utan la bort det, ca 45-60 min senare såg det ut såhär:

Har jag blivit helt inbillningssjuk eller finns det något där.. Vet att man inte ska räkna cb efter som det var efter tiden men ändå lever lite hopp... Ser ju NÅT på testlagret men vad...Någon som är bättre på att trixa får gärna göra det med orginalen.

• LillaPluppen
    beautiful disaster skrev 2011-10-28 10:46:35 följande:
    Här kommer mitt mest konstiga ÄL-testning någonsin! (Kan Rosenrot ha spelat in?)

Ingen stegring men solklart positivt ÄL-test idag
    (I-Phone bild men alla test i början är EXAKT lika starka/svaga :-P

Man har ju bara ökning av LH hormonet i 1-2 dagar innan ÄL så det är inte många som har en stegvis ökning utan man får helt plötsligt utslag lixom=)

http://www.clearblue.com/se/cykel-och-agglossning.php

Här är en grym sida för att förstå det där med  alla hormoner som byter av varandra och allt=)
  • Squeezy
    Skrutt 83 skrev 2011-10-28 11:35:54 följande:

Behöver era ögon tjejer.. Symtomen håller i sig men inget tydligt plus i sikte.. Hade fulltutslag på äl-test från lör kväll till tis så baserat på att ägget släppte mån är jag på äl+11 men om det släppte först tors så är jag bara på äl+8... Imorse såg testlagret ut såhär:

Ökad kontrast:

Tog även ett cb, inget syntes direkt, väntade inte ens 10 min utan la bort det, ca 45-60 min senare såg det ut såhär:

Har jag blivit helt inbillningssjuk eller finns det något där.. Vet att man inte ska räkna cb efter som det var efter tiden men ändå lever lite hopp... Ser ju NÅT på testlagret men vad...Någon som är bättre på att trixa får gärna göra det med orginalen.

Jo något supersvagt syns där. på cb är dte ju ganska tydligt även om det är ogiltigt. Men man ser något suuupersvagt på ditt oredigerade ifrån testlagret oxå. Ja lika mina...
  • HelenFr

Jag tycker verkligen att där är ett svagt streck på testlagrets...Och med lite trix så syns det tydigt tycker jag..
  • Skrutt 83
    Squeezy skrev 2011-10-28 11:57:18 följande:
    Jo något supersvagt syns där. på cb är dte ju ganska tydligt även om det är ogiltigt. Men man ser något suuupersvagt på ditt oredigerade ifrån testlagret oxå. Ja lika mina...
    Vad lycklig jag blir att du också ser. Ja våra är väldigt lika! Hoppas vi båda snart får ett tydligt plus. Jagkänner mig dock inställd på minus, med sonen plusade jag på äl+10 och i augusti på äl+12 men då slutade det i missfall.. Hoppas bara att ägget släppte senare eller fäste senare denna gång.. Svårt att veta eftersom jag hade stegring från lör kväll till tis. Men kan ju vara spökplus också mitt, ditt är tydligare! Vilken dag var du på?
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester