• Skrutt 83

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Hej tjejer!

Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!

ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • Lejoninna
    tidelo skrev 2011-10-29 10:26:46 följande:
    Tack så jättemycket för era tolkningar. Jag är totalchockad. Det är helt oplanerat, ska byta jobb om en månad, så det blir isf lite stökigt. Är 30 och lillasyster har precis fått barn, så visst har jag tänkt tanken på att skaffa barn om två-tre år. Oj, oj. Sambon är bortrest över helgen. Kan man ta en så här sak på telefon? 

skicka ett mms Flört
  • Lindis1974

Ja du kan ta det per telefon om du vill.
    Men ni ni kär ju ha vetat att risken finns om du nu inte blivit gravid trots skydd då :)

• tidelo

Då blir det telefon. Vi har skyddat oss, så det är verkligen oväntat. Finns det inga andra omständigheter, hormonrubbningar eller så som kan göra att det blir ett + ? 

• Lindis1974

Tidelo: jo tumörer kan ju upphov till ert plus.
    Men när hade du mens sist?
    Äter du p- piller så räcker det med att ha varit magsjuk eller nåt.

• Lejoninna
    tidelo skrev 2011-10-29 10:46:53 följande:
    Då blir det telefon. Vi har skyddat oss, så det är verkligen oväntat. Finns det inga andra omständigheter, hormonrubbningar eller så som kan göra att det blir ett + ? 

Obestämd nej det tror jag inte..
  • sweasmamma
    tidelo skrev 2011-10-29 10:46:53 följande:
    oj vilket jätteplus!! du är supergravid!!!!!!GRATTIS!!!!!!!!!!!!!{#emotions_dlg.flower}
  • sweasmamma

jaha...jag har ev äl den 30 eller den 1/11 ,har börjat sexa igår så nu kör vi igen =) har ju inte riktigt koll när jag har Äl men borde börja bli fertil nu i helgen ,jag kör inte äl stickor utan vi ger försök nr 4 en chans och funkar det inte kör vi stickor nästa månad =) bim 15-16/11!!

• Stinis83

Tidelo, du är gravid :) Och du borde nog besöka en bm om du inte haft mens sen juni, jag hade min senaste mens 5 juni och nu är jag gravid i vecka 22 :) Jag menar inte att skrämma dig, men du kan vara rätt långt gången, så kolla upp det snarast möjligt. Sådär starkt var mitt test när jag var i vecka 6-7 :) Sen har jag inte testat :)

• Lejoninna

Slänger in bilden här med.. vad tror ni? Är det en spökis lr är strecket rosa? Tiden har gått ut på testet.. Solig 

• Hoppas 2012
    sweasmamma skrev 2011-10-29 11:05:41 följande:
    jaha...jag har ev äl den 30 eller den 1/11 ,har börjat sexa igår så nu kör vi igen =) har ju inte riktigt koll när jag har Äl men borde börja bli fertil nu i helgen ,jag kör inte äl stickor utan vi ger försök nr 4 en chans och funkar det inte kör vi stickor nästa månad =) bim 15-16/11!!
    Hej,
    Enligt uträkningar på FL har jag ÄL 2/11 men började igårkväll känna ömt där nere och öm i äggstockarna. Så för säkerhetsskull myste vi på Glad. Är lite osäker på luteal fas o sånt  (förra månaden 13 dgr) men kan man få såna känningar några dagar innan ÄL? Har testat med ÄLtest men inget utslag som visar att det skulle vara ÄL nu. Fast test vet man ju aldrig med Glad. BIM 15/11 också så roligt att följa dig hur det går.
    Roligt att följa er andra också, men ni förstår hur jag menade.
    Och imorse vaknade jag med illamående och att det drar i nedre delen av magen...
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester