• Helenmedh

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Amandasmamma2010 skrev 2012-06-19 18:49:34 följande:
    Jag hoppas verkligen det!! Ska testa med digitalt imorn med morgonkiss!
    Lite osäker men typ 20-21 juni =) 
    Jag kan nästan ge min högra hand på att det kommer stå Gravid
    Grattis! 
  • Helenmedh
    isflikkan1 skrev 2012-06-19 18:54:12 följande:
    Helenmedh, jag ser det defenitivt!! Åk å köp ett digitalt.... Gissar vecka 1-2 :)

GRATTIS!!! 

Själv plussade jag 7/6 :) I mina ögon skittidigt, endast 7 el 8 dagar efter äl :)
    HAha vaa?! Fan jag vågar inte :P Men skulle vara bra eftersom vår fertilitetsläkare skrev ut mediciner som man INTE ska äta om man är gravid... Hmm.. Åh tänk om? 
  • Helenmedh
    Amandasmamma2010 skrev 2012-06-19 19:00:50 följande:
    Hele

Jag tror på din bild med!! Fan va kul..
    När ska du testa med digitalt??? =) 
    Oj det vet jag inte ;P Uteblir mensen så ska jag testa med digitalt.. Men det är ju några dagar:/ Och då är det fort som fasen att höra av sig till kliniken eftersom då måste jag ha min spruta mot att inte stöta bort fostret.. Om det nu är så att jag är gravid och hinner så långt... Ohh vilket gissel! 

Men du är ju gravid, helt säkert!  
  • Helenmedh

Åhh... Kunde inte hålla mig från att ta ett till. Gud man sjuk man är...! Men jag tycker mig se att det är lite starkare än det jag tog i eftermiddags? Eller jag vet inte.. Det är det översta som är nytt, det understa är testet som jag la upp med genomlysning som de flesta tyckte var positivt.. ÅHHH!!... 

• Helenmedh
    Charin84 skrev 2012-06-19 21:54:10 följande:
    Tycker det översta syns mer
    Det är det nyaste :) 

Isflikkan: Det syns med genomlysning på det nya också, typ likadant som på det förra.. Men det är jättesvårt att få på bild nu när solen gått ner :P Går ju inte att få på bild med en vanlig lampa bakom för då flimmrar hela bilden :/ 
  • Helenmedh
    Meja JP skrev 2012-06-19 22:02:09 följande:
    kollar bar asista sidan nu.

helenmedh jag ser attdet blivit starkare
    Oj j*vlar! Jag tror att jag svimmar lite nu.. Haha.. Jag har bara ett test kvar, är jag smart väntar jag 2-3 dagar med det... Men jag känner ju mig själv.. Kommer ju testa imorgon det första jag gör typ... 
  • Helenmedh
    isflikkan1 skrev 2012-06-19 22:07:07 följande:
    Ahhhh, förstår.....

Hade knappt synligt första streck själv..... Men gjorde som du å tog ett lite senare oxå på kvällen å det va bara lite lite mer synligt.... MEN sen vaknade jag vid 04:00 på morgonen å då, då va det mer synligt :)

Shit vilken testoman man varit, speciellt då kroppen spelade mig ett spratt först.... Vi planerade inte graviditet, men min mens tyckte den skulle utebli hela maj, fick en liten, liten blödning 21-23/5  som nu BM har bestämt att vi räknar utifrån tills dess att jag varit å gjort UL 12/7.....  Har alltid gått som en klocka å brukar kunna säga på minuten när jag ska ha tant röd... Sista gången jag blödde va i början på april:) Va så glad när jag äntligen fick ett plus.... Får se om BM flyttar fram mig på UL:et !!
    Du är alltså gravid? Grattis isåfall! Vilken jäkla känsla! Hade jag fått behålla den första så hade jag varit i vecka 20-23 nu:/ Vi har försökt i ett år och 3 veckor nu med 2 missfall.  Började vår utredning idag eftersom min son på fyra år föddes med immunisering av en så ovanlig typ så varken läkare eller andra visste hur jag skulle kunna bli gravid igen. Kroppen stöter bort typ ALLT inkl embryon.. Men nu så verkar vi hittat vår läkare som skulle utreda och hjälpa oss! Tänk om jag är gravid nu? Då kommer min kropp garanterat stöta bort det.. Men å andra sidan har vi kontakt med denna läkare så han kanske har någon lösning/hjälp.. Aja, vad vet man..? Så oerhört frustrerande bara att inte veta riktigt VAD det är för fel.. 
  • Helenmedh

Här är en lite bättre bild kanske... Nedersta är nyast.. Känns som om jag inbillar mig? Galet.. 

• Helenmedh
    isflikkan1 skrev 2012-06-19 22:22:43 följande:
    Usch vad jobbigt att inte få veta.... Å kroppen verkar vara den konstigaste av apparater. Immunisering vad är det för ngt?! Förlåt om jag frågar.

Ja, jag är gravid, inskriven och har fått världens underbaraste barnmorska :) Nu håller jag på att vänja mig vid alla galna symptom som kommer och går :)
    Immunisering är jättestort begrepp.. Finns många olika typer men jag har en som dom oftast inte kan behandla i Sverige eftersom den är så ovanlig så att det inte finns så mycket forskning om den.. Enkelt draget (jag vet inte heller knappt) så är det så att mitt immunförsvar går bärsärkagång och attackerar allt. Kommer det då in något med främmande celler (tex ett ägg med mannens dna) så stöter immunförsvaret ut det.. Detta uppdagades när pojken föddes och var sjuk pga mitt blod.. Funderade inte så mycket över det då men när vi började försöka oss på ett syskon och det inte gick eller bara slutade i mf så föll poletten ner typ.  Nu hoppas vi på hjälp, att dom kan upptäcka antikropparna i tid.. 

Gud vad kul! Åhh..! 
  • Helenmedh
    Meja JP skrev 2012-06-19 22:37:53 följande:
    haha hade jag med gjort eller ikväll bara för att kolla.och imorgon hade jag varit irriterad över att jag tog det sista igår
    Men absolut är det starkare på det nedre
    Haha vilken bild surrar du om nu? haha, vad snurrigt.. Den första jag la ut på föregående sida så är det nytagna testet överst, på den andra bilden jag la ut här uppe är det nytagna testet nederst Haha..
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester