• Daphodil

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Ped ansvar skrev 2021-05-18 18:43:43 följande:

Nu kommer jag här med nytt test, haha! Kommer nu att vänta till fredag morgon och då ta både vanligt och digitalt. Men, vad tror ni, är det ett äkta eller kan det vara spök? Drog nitlott förra månaden då jag fick en hel drös med spökstreck på RFSU, nu har jag valt predictor early (BIM 19 eller 20 maj), men vet inte hur de är med spökstreck..

Det ser positivt ut. Hoppas det är starkare imorgon.
  • Daphodil
    Lucifer91 skrev 2021-05-18 12:22:54 följande:

När börjar/började ni testa er efter ÄL?

Äl+9... Har plussat väldigt svagt där en gång.
  • Daphodil
    Maria Mi skrev 2022-01-19 20:17:29 följande:

Hej! Behöver lite hjälp! Här kommer två bilder på testet jag inte blir klok på. Känns väl som spök?

Strecket är säkert för tunt för att kunna ses som positivt. Eller så är det kanske tillräckligt brett men färgen på teststrecket liksom ?fadear? ut åt höger!

Tacksam för svar!!

Tydligt positivt ju!
  • Daphodil
    Angelika07 skrev 2022-01-19 12:07:26 följande:

Är på äl+9 eller +10. Kan det vara spökstreck? Kom upp nästan direkt efter testet togs. När jag fotade så låg de framme ca 1-2 minuter som högst.

Angelika07 skrev 2022-01-19 17:37:31 följande:

Tog en Clearblue testa tidigt nu... hmm

Positivt
  • Daphodil
    Mina3 skrev 2022-01-20 00:04:55 följande:

Äl +8. Är det bara jag som ser ett svagt andra streck? Spökstreck kanske?

Ja, positivt!
  • Daphodil
    Lojjjssan skrev 2022-01-21 03:31:20 följande:
    ÄL + 10. Vad tror ni? Spök? plussade med sonen äl + 10. 
    Jag tror positivt!
  • Daphodil
    mammamalin skrev 2022-01-21 09:25:58 följande:

Hej, vad tror ni om detta? Svagt plus eller bara att strecket lyser igenom? Bör vara på äl+12 idag och har testat med Apotrksgruppens småå teststickor.

Behöver en bättre bild för ett bedöma 
  • Daphodil
    Rebeccaengen skrev 2022-01-21 12:47:23 följande:

hej! Vi försöker få till syskon här och har försökt sen i maj 2021. Så inte överdrivet länge men ändå så pass länge att man börjar bli otålig!! jag är på äl+7 nu, testade negativt imorse men efter att jag kollat på tester 1 h efter ser man ett svagt svagt streck? hur skulle ni tolka det? ser ni ens det jag ser eller är jag tokig Skäms andra bilden är en inzoomning av första. vet att det både är för tidigt och att man inte ska kolla så länge efter. Är det bara jag som är såhär otålig?!?

Torkstreck blir min bedömning. 
  • Daphodil
    Kourion skrev 2022-01-21 11:46:40 följande:

Hej!
    är ÄL+11 och är beräknad BIM 25/1 
    tog ett test imorse. Är det jag som ser i syne eller är det positivt? 

Ja, positivt
  • Daphodil
    Barajagju skrev 2022-01-22 13:07:36 följande:

Tog ett test aom såg ut såhär? Ser ju ett tydligt streck men tycker det sitter för långt ut mot kanten? Eller typ flyttat sig? Läste av efter 5 minuter. Efter drygt 10 minuter försvann det, men står att man inte ska läsa av efter 10 minuter. 

Testet är positivt, men ovanligt att det flyttar sig och försvinner. Ta ett till.
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester