Inlägg från: slemtorsk i din bralla |Visa alla inlägg
  • slemtorsk i din bralla

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

konkelbär skrev 2011-12-05 21:29:37 följande:
    Nu måste ni faktiskt hjälpa mig! Först och främst - jag har blivit fet utan att gå upp i vikt (!)

För det andra, jag kollade på ett tre dagar gammalt clear blue som då visade EXTREMT svagt plus - nu visade det tydligt plus. Men jag har tagit tre stycken RFSU "testa tidigt" och dom har visat negativt.

Vad är detta?
    testa tidigt är SKIT ...clearblue är SKIT *S*

Ta ett digitalt eller något annat test är mitt tips... om du hade ett svagt plus som du såg tydligt så är du ju gravid iofs
  • slemtorsk i din bralla
    konkelbär skrev 2011-12-05 21:35:12 följande:
    Men det första var EXTREMT svagt, killen tyckte inte "direkt att han såg nåt"... Men testet visade ju positivt 3 dagar gammalt.. Kan det inte vara falskt plus om det har gått så pass många dagar?
    tiden har gått ut för ganska länge sen jue.. jag skulle inte ta det som ett plus utan köpa ett digitalt..

RFSUs vanliga gillar jag, jag har aldrig fått några spökstreck eller "falska" plus på dem...inte heller apotekens egna olika, CB digital är ju supersäker, inget att analysera eller ifrågasätta men man får vänta till BIM för att få rätt utslag....
  • slemtorsk i din bralla
    konkelbär skrev 2011-12-05 21:40:26 följande:
    hur lägger man in en bild ?
    konkelbär skrev 2011-12-05 21:40:12 följande:
    Jag har fått "mens" fast sjukt lite och brunt. Blödit lite både innan jag skulle få mensen och sedan 4 dagar efter att mensen skulle börja...  Så har inte haft någon ordentlig mens.. Och är isåfall på B"IM" + 8....
    Låter som du ska ta ett digitalt.. så får du svar....

Bild måste du ladda upp på din dator först om du inte redan har gjort det...
  • slemtorsk i din bralla
    konkelbär skrev 2011-12-05 21:43:26 följande:
    Hur lägger man in den i tråden då ?
    genom att klicka på "ladda upp bild" under rutan du skriver text i... sen får du leta i din dators kataloger efter bilden, så spara den på ett lättåtkomligt ställe...när du hittat den klickar du bara på den så laddas den upp
  • slemtorsk i din bralla
    konkelbär skrev 2011-12-05 21:45:39 följande:
    Så långt är jag med..

Här är en länk om någon vill titta:

www.familjeliv.se/hem/konkelbar/gallery/phpm1...
    men det är ju ett isärplockat test.. och just clearblue ska man verkligen inte plocka isär för det blir inte rätt då...har varit flera tjejer här som hävdat att de fått positivt och haft isärplockade tester som liknar ditt som "bevis" men inte fan har de varit gravida
    Testet var väl dessutom typ 3 dagar gammalt??

Ta ett nytt, digitalt så behöver du inte tveka
  • slemtorsk i din bralla
    Squeezy skrev 2011-12-05 21:50:34 följande:
    Okej, kolla noga. Var brutalt ärliga. Det första är den riktiga bilden. Den andra är endast "auto level" på... Jag blir knäpp. Men tycker att det ser ljust, ljust rosa ut irl. Men mina ögon kan lura mig så... Syns något? Varsågoda att trixa lite om ni vill.

när jag mixade lite blev det tyvärr bara en vit linje
  • slemtorsk i din bralla

Radioactive...har gjort ivf och då tar man en spruta som bland annat innehåller hcg, 36 timmar före äggplock for att ägg3n ska lossa, det kan ta upp mot 10 dagar innan sprutan försvunnit ur kroppen, först efter det kan man lita på att ett positivt test innebär graviditet. Nu har jag testat för att se om den försvunnit..är på tok för tidigt ..bara 5 dagar sen jag fick tillbaka mina embryon

• slemtorsk i din bralla
    Radioactiive skrev 2011-12-06 06:56:45 följande:
    fattar de inte!!!!
    Bim +5 idag och ingen mens i sikte  inget plus med de digitala????
    Ja blir änna tokig, visserligen kan man plussa även sent me de digitala å med vanliga test men
    om de skulle vart mens så är min mens som en klocka, detta är inte särskilt vanligt!
    Är du helt säker på när du hade din ägglossning då?? För den kan ju ha varit senare än normalt, vilket skulle förklara både sen mens och ett ev sent positivt resultat.

Sen är det ganska vanligt att man hoppar över en mens då och då faktiskt, det är inte alltid man ägglossar (även om ägglossningstesterna ger utslag att man gör det så ger dem ju bara utslag på hormonet som triggar lossningen, inte att ägget faktiskt lossat) och då kan mensen utebli helt och bara hoppa över en månad. Har hänt mig EN gång i livet och då var jag 12-13 år men jag vet att det förekommer, oftare hos en del, hos andra någon gång i livet bara.
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester