Inlägg från: slemtorsk i din bralla |Visa alla inlägg
  • slemtorsk i din bralla

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Hoppas 2012 skrev 2011-12-18 10:35:00 följande:
    Stort grattis till giftermålet slemmis!!!! Härligt! Det är bland det härligaste som finns att göra, tro mig!
    det är andra gången jag gifter mig så jag vet.. även om jag nog förmodligen inte SKULLE ha gift mig förra gången men det är ju lätt att vara efterklok.. förra gången var det vit prinsessklänning, domkyrkan, trerätters middag med servering och bla bla bla.. ,men INGET var som jag ville ha det.. INGET förutom buketten...allt annat var bara kompromisser.. fick inte ens den klänning jag ville ha för att damen i butiken övertalade min blivande att den inte skulle passa mig och det blev en annan som jag inte egentligen gillade alls, nederdelen var för stor och jag tappade nästan kjolen usch
    Han hade EN uppgift och det var att fixa bröllopsnatten... tre dagar före kom han ihåg detta och det blev på ett sk hotell några meter från kyrkan o festlokalen (vilket iofs var bra) men det var ett hotell av den standaren att vi gick till Puben tvärs över gatan och hämtade en nyckel för receptionen var inte bemannad mer än tre timmar/dag, frukosten serverades på en trappavsats och var rostat bröd och automatkaffe typ......

Den här gången tänkte vi först ha vitt- sommarbröllop och var inställda på midsommarafton nästa år... men någonstans på vägen så stannade vi upp och bara kände att NÄÄÄÄÄÄE.. vi vill göra detta på VÅRAT vis.. så till att börja med beställde jag MIN klänning.. jag skiter i att jag väger nästan 100 kg, men det är klänningen jag vill ha.. (en sjöjungfruklänning,...snäv upptill och lite utsvängd nere vid fötterna)....i RÖTT......tomterött.. uppsydd till mig, efter mina mått...sydd i kina men kostade bara 800 kr
    Sen kände vi att vi "bjuder" dem som är viktigast, vilka är samma personer vi firar jul med...vi ringde en vigselförrättare som tyckte det var en jätterolig idé och så ska vi ha överraskningsbröllop..vi var tyvärr dock tvugna att avslöja det för sambons föräldrar då hans mamma nyligen insjuknat i Alzheimers och har hon en dålig dag kan hela dagen förstöras av att något är "utanför planerna" så de två vet..men sambons bror med fru och min son vet INTE......

Vi har haft en väldigt skakig väg fram tills i våras när hela vår tillvaro exploderade pga att en del "hemligheter" kom fram.. jag var på väg att lämna min karl... och han insåg nog att jag var allvarligt och det blev kaos..Men mitt i det kaoset så kände vi nog iaf att har vi klarat det så här långt så är det meningen.. han friade helt plötsligt mitt i alla tårar.. ... han som sagt att han aldrig skulle gifta sig igen, och sen så började vi försöka med bebis i stort sett samma dag...

SKa erkänna att jag har tjuvprovat ringen flera gånger denna veckan och att jag är arg på mig själv att jag inte tillät mig själv att bli genuint lycklig förrän jag var nästan 40, att jag gjorde så många misstag på vägen.. men samtidigt är jag så jääävla lycklig just nu. Låter klyschigt men livet har verkligen landat och jag är ledsen för att min mamma aldrig fick se mig så här.. för att HON aldrig fick uppleva det här och den här känslan själv...

Det hade varit underbart om vi hade kunnat ge ett bebisbesked på julafton också, men nu blev det inte så... men det kanske kommer senare.. jag fyller ju år i februari tex
  • slemtorsk i din bralla
    Lindis1974 skrev 2011-12-18 11:13:27 följande:
    Åh vad mysigt det låter Slemmis.
    Hur ska ni göra när ni överraskar?
    Gifta er hemma eller dra med folk någon stans?
    Låter så spännande :)
    Vi ska vara hemma... gästerna kommer runt 15 när Kalle börjar. då brukar vi börja med glögg enligt traditionen och sätter fram maten så den är redo.. sen vid 16.15 ungefär så kommer vigselförättaren och knackar på.. då ska jag ha smitit in i sovrummet för att byta om till min klänning.. först tänkte jag ha den på mig när de kommer men den är LITE i finaste laget att ha på sig när de kommer...de kommer misstänka något då *S*

Har lovat min son att han ska få leda mig fram till sambon så jag får lura med mig honom in i sovrummet...sen sa vigselförrättaren att hon ska säga några ord..typ presentera sig och förklara att för sex månader sedan så blev hon kontaktad av oss... och i dag är hon här typ....

Vi ska gifta oss i vårat finrum, framför granen Vi bor ju så vackert.. med stora panoramafönster ned mot skogen så det blir inte så mycket finare än så
  • slemtorsk i din bralla
    Hoppas 2012 skrev 2011-12-18 11:41:54 följande:
    Slemmis!
    Jag måste börja med att be om ursäkt, jag borde tänkt att jag vet ju inte hur ditt liv ser ut och jag tänkte inte med det jag skrev att du redan varit gift. Så det jag skrev kom ut fel. Ert bröllop låter som en saga framför granen och allt som ni önskat er. Man ska alltid göra det som man själv vill och det är fantastiskt att du denna gång får ERT drömbröllop.
    Kram
    nej nej... be inte om ursäkt vännen.. Jag tog absolut inte illa upp.. och det är ju SÅ det ska kännas... underbart att gifta sig.. inte som det var förra gången för mig..
  • slemtorsk i din bralla

Ang socker så är det främst en jämn insulinnivå man eftersträvar, något man vanligtvis inte har problem med om man inte har diabetes.

Däremot.. har man lätt för att få svamp, har man oftast något svårare att bli gravid, svamp får man om man äter mycket socker, man har settt att om man drar ner på raffinerat (sk vitt socker, alltså rena sötsaker och godis, alltså inte fruktsocker främst) så minskar svampangreppen och då ökar chansen att bli gravid.

Tack för alla lyckönskningar..

Ja det blir nog magiskt... särskilt roligt är det för att mannen just varit väldigt tvär när vi talat om äktenskap och / eller förlovning, främst eftersom vi båda varit gifta förr och har riktigt dåliga relationer bakom oss... och nu är det han som frågar flera gånger om dagen "du har väl inte ångrat dig???" Lite gulligt

Sitter o dricker vin för första gången på 3 månader... såå jäkla gott, men jag är redan påverkad efter 1 glas *S* så jag tål ju INTE mycket direkt numera .... när jag var yngre (i 20-års åldern) kunde jag häva i mig ett helrör på en kväll utan att vara märkbart påverkad, lite lagom lullig och rolig bara .......och jag väger mer nu än då. Inser att jag varit väldigt hård emot min kropp så jag är väldigt GLAD för att jag inte blev gravid tidigare i livet (min son kom ju efter jag fyllt 30)

NU ska jag dricka upp vinet, fortsätta slå in klappar och sen fixa lite kvällsmat... sen ska vi inseminera så det kan bli en liten ärta..

• slemtorsk i din bralla
    alexander2011 skrev 2011-12-19 11:27:32 följande:
    negativt idag. är på bim+1. har ont i magen under naveln/buken och höger sida. spänner o värker. mensen kanske på g i alla fall men har känt såhär några dagar nu men inte lika kraftigt som idag :(
    när ska jag ta rfsu testa tidigt? tror den kommer med posten idag/imorgon. måste det vara morgonurin efter bim?
    Har du gått förbi ditt BIM så kan du testa när som helst på dagen, men du bör ju ha hållt dig i några timmar för att säkerställa hormonhalten.
  • slemtorsk i din bralla
    alexander2011 skrev 2011-12-19 11:33:24 följande:
    ok tack. tror jag ev kommer ta morgonurin ialla fall för säkerhets skull.

funderar fortfarande. jag som annars har en cykel på 30 dagar, fick mensen den 22:e nov.äl den 1:e dec dvs äl kom 5 dagar tidigare. har jag en cykel på 25 dagar denna  månaden nu då ist för 30? eller har jag bim den 22:e likt förbannat? då är det 30 dagar.
    det som är huvudsaken är hur långt det är mellan ägglossning och mens, den cykeln ändras sällan, så brukar du ha mens på ÄL+14 så har du oftast det alltid oavsett längd på cykel, det är inte så att din ägglossning kom tidigare den cykeln då mensen kom "för tidigt"??

om du hade ÄL den 1:e skulle jag räknat med att mensen skulle kommit nu, men jag har ju alltid 14 dagars lutealfas...
  • slemtorsk i din bralla
    Bullen i ugnen skrev 2011-12-19 12:50:35 följande:
    Nja, det ska väl vara lika starkt el starkare än kontrollstrecket?
    fast det ÄR det ju.. det är ju mycket starkare.. kontrollstrecket är ju det som är närmast det gröna och det är ju det svagare strecket.
  • slemtorsk i din bralla
    Liten Léonie skrev 2011-12-19 20:06:04 följande:
    Så här ser kvällens test ut.. Fortfarande inte ens nära BIM.
    BIM - 6 idag men direkt när jag kissade kom strecket och sen blev det visserligen lite smalare men kom direkt... 

TOKIG!!!

Helt oredigerad men ur

plockat ur vanligt CB för att mobilkameran går inte att fota på testet utan att det blänker...

Vad säger ni? 
    jag ser inte om det ska vara plus eller inte när det är urplockat. just CB är annars de enda testen som inte blänker i kameran tycker JAG men det beror säkert på vilken mobil man har......
    Om det är vanligt CB ska det ju bli ett plus.... jag ser bara ett streck åt ena hållet.
  • slemtorsk i din bralla
    sweasmamma skrev 2011-12-20 07:48:23 följande:
    Ja jag TROR ju inte det är nåt.. men... OM det inte hade varit någonting...skulle det verkligen visa sån brett streck ,KAN det vara spök??

jag har mensvärk ,av och till ....men allt kan ju bero på annat ..

man är såå van vid neg så man vågar inte hoppas 
    Jag blir lite orolig när du säger att du har "mensvärk" av och till... jag har lagt märke till det också när du skriver att du har känningar allt som oftast i de trakterna. Det är ju inte riktigt "normalt" att ha mensvärk lite när som helst.

Jag känner ofta av min ägglossning tex, men det är inget som påminner om mensvärk utan en helt annan sorts värk, det finns säkert de som har "mensvärk" även vid ägglossning men man har ju inte ont hela tiden "av och till".

Har du varit hos en gyn och kollat upp dig ordentligt, mensvärks-liknande smärta kan ju bero på att ma har en infektion tex, då kan ju det vara en solklar orsak till att du bara får negativt.

Sen kan det även vara stressmage, du är ju sååå stressad över att bli gravid, har du inte en liten som är rätt "nyfödd"?? När jag får känningar av min magkatarr så känns det ofta i samma region som livmodern, och strålar ofta ut i ryggen (precis som mensvärk kan göra)

Jag tycker du ska boka tid hos en gyn för en genomgång ..en riktig sådan för att gå omkring och ha mensvärk mest hela tiden är INTE ett bra tecken.
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester