Inlägg från: slemtorsk i din bralla |Visa alla inlägg
  • slemtorsk i din bralla

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Blir fan inte klok på min kropp

Verkade förut som ägglossningren var på ingång....hade lite..yttepytte flytningar i ägglossningstyp... men icke.. det avtog lika fort som det dök upp.. har nu molvärk som fasen.. det brukar jag INTE ha vid ägglossning..utan en helt annan typ av värk... det ömmar i livmodern och jag som inte har fått några tester än, hoppas de kommer med posten i morgon ...

Borde fått ägglossning senast i onsdags.......har ALDRIG haft förskjuten cykel förutom när jag verkligen var gravid..men ivf-behandlingen har tydligen fuckat upp alltihopa...

• slemtorsk i din bralla

Grattis Skrutt... är det någon mer som plussat senaste dygnet, jag har inte hunnit med att bläddra igenom....

Fick nog äntligen ett tecken på ägglossning igår när flytningarna kom i gång..

SÅ nu är det bara att vänta på posten för att se om mina tester kommer så jag kan börja testa också.. nu blir ju min cykel heeeelt förskjuten..från att ha haft BIM 2/1 så blir det ju flyttat till 7/1...

• slemtorsk i din bralla
    Skrutt 83 skrev 2011-12-27 10:36:54 följande:
    Tack snälla! Känns underbart efter 8 månaders försök! Magkänslan är mkt bättre än i augusti när det blev mf men oron finns ändå där när det är så tidigt. Men ska försöka slappna av och bara njuta!  Härligt att äl nu verkar infinna sig! =) Åhh stort grattis igen till bröllopet!

Kan återigen rekomendera er tjejer att pröva Borago, har ätit det 2 månader i mitt liv och båda dem har jag blivit gravid. Denna gång åt jag från mensens första dag till äl. Det finns massa trådar om borago. Är samma sak som Glandin. Kan ju vara värt att testa?  
    jag äter ju bidrottningele... men problemet i vårat fall ligger ju hos maken... Jag har bra ägglossning och även om jag boostar den så spelar det ingen roll när spermierna inte orkar fram hela vägen

Vi ska ju köra igång med nästa ivf-försök i mars så fram tills dess fortsätter vi kladda med heminseminationerna och hoppas på det bästa
  • slemtorsk i din bralla
    Skrutt 83 skrev 2011-12-27 10:42:19 följande:
    Åt bidrottniggéle i nov men märkte ingen direkt skillnad. Det boragon tydligen ska göra är att bygga upp slemhinnan så att ägget fäster bättre. Håller tummarna för att ni snart lyckas å slipper ivf.
    hade ju hela 11 mm slemhinna tre dagar före äggplock... ha ha.. och slemhinnan ska vara minst 4 mm för att ägget ska fästa...läkaren räknade ut att min borde vara runt 14 vid ägginsättningen så jag klarar mig nog då

Men bidrottningelen gör samma sak som boragon, mer eller mindre men boragon har fler fördelar iofs..

Jag avvaktar nog lite med naturläkemedel också eftersom jag är rädd att naturläkemedel kan krocka med hormonbehandlingen sen.

IVF-behandlingen var inga problem för mig faktiskt, mådde bättre än någonsin under stimuleringen faktiskt, däremot väntan från insättningen av embryo och fram till testdag var oerhört psykiskt påfrestande, jag visste ju faktiskt att jag var kemiskt gravid med TVÅ små korn....och tiden kröööööp fram. Men medicinskt sett så var det bara överdosen av morfin under äggplocket och att läkaren slant med ett instrument där "Inne" som var jobbigt....hoppas dock på att slippa det till nästa gång
  • slemtorsk i din bralla

jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

Mina tester kom i dag!!!! Hela 150 ägglossningstester och 50 gravtester.. här ska testas...

bara för att jag mått så konstigt så tog jag ett gravtest men det var ju blankt så klart.. och ägglossningstestet gav fullt utslag... som jag misstänkte eftersom mina ägglossningsflytningar fick fart i natt och jag har haft ont i äggstockarna i dag

SÅÅÅ snart får jag börja gravtesta också ha ha ha... galen man är..

Till och med mannen förstår mig ju nu och log lite grand när jag tog med mig lådan in på dass...
    "Du är ju testoman...." suckade han med ett leende, men var skulle testerna annars stå om inte på dass liksom?????

• slemtorsk i din bralla
    HannaaaMaria skrev 2011-12-27 19:22:41 följande:
    Vad tror ni om det här?
    Ett spökstreck eller ett plus?

Det ser ju ut att ha rätt bredd nedtill men upptill ser det smalt ut... jag säger som jag alltid säger.. jag litar inte ett skvatt på CB tyvärr... men om det är lika brett hela vägen upp torde det räknas som positivt, men eftersom det är just CB så vet man ju aldrig
  • slemtorsk i din bralla
    cutepoison skrev 2011-12-27 19:20:45 följande:
    Lycka till då! :D 

Jag har också mått konstigt men börjar mer och mer tro att ÄL var försenad och då är det tekniskt omöjligt att jag är med barn. 
    ja min ägglossning var rejält försenad men eftersom jag genomgått en ivf-behandling så är det tydligen "normalt" 6 dagars försening blev det så nu blir det ju senare BIM också....*suck*
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester