Inlägg från: slemtorsk i din bralla |Visa alla inlägg
  • slemtorsk i din bralla

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

sweasmamma skrev 2011-12-20 08:19:05 följande:
    Nej jag har ju haft mensvärks liknande sen senaste äl,ca en v efter !! Jag vet att jag är stressad men har även släppt det lite... Min dotter är inte nyfödd längre,hon är 3 år=)

Sist jag va hos gyn såg det bra ut men det va ju ett bra tag sen !! kan det va något allvarligt?? =(  
    nja något allvarligt tror jag inte det är.. då skulle du ha jätteont, men om det värker och ömmar kan det ju vara något litet myom eller chokladcystor som vanligtvis är totalt ofarliga men kan ställa till det litet...

Fick för mig att din lilla var yngre

Det är aldrig fel att kolla upp sig.. jag går MINST en gång om året, även innan vi beslutade att skaffa barn.

Som du skrev sen.. en infektion skulle du troligtvis ha ont av.. men jag har haft urinvägsinfektion 2-3 gånger och ingen av gångerna visste jag om det.. ingen smärta, ingen feber... inget...var först när jag tog andra prover som det uppdagades och den kan ju sätta sig på njurarna så jag är glad att det upptäcktes.Man måste inte ha symptom.....varken av uvi eller grav

men först o främst tycker jag att du ska ta ett test till...... och om det är negativt kanske en liten koll inte är så dumt.
  • slemtorsk i din bralla
    alexander2011 skrev 2011-12-20 08:29:44 följande:
    slemtorsk: tror du blandade ihop mig o puman. jag har ju en liten bebbe :) håller iofs med dig. därför bör hon ta ett test för att utesluta att hon är gravid.
    japp... blandade i hop er
  • slemtorsk i din bralla
    sweasmamma skrev 2011-12-20 08:42:20 följande:
    aha okej ... ja alltså jag har varit gravid 5 ggr,och varje gång har jag haft en känsla av att jag varit gravid,ingen av gångerna va planerad! men haft ma,mf och en abort(i tidig ålder) jag känner mig inte gravid men som sagt mensvärken sitter i ,kommer och går och illamående!!

uvi har jag haft ett par ggr men det behöver väl inte kännas likadant varje gång!jag testar idag men har också ringt bm och dom ska ringa upp!OM det skulle vara ett myom,(måste googla det ) kan det ge dessa symtom

jag vet ärligt talat inte vilka symptom det kan ge- om några... vet att de kollade mig efter det innan IVF-behandlingen, det är som knutar tror jag, på livmoderhalsen eller livmodern...En vän till mig som hade det blödde mycket och ofta och länge.. det är väl det enda jag vet och det stämmer ju inte på dig iaf....

Testa igen och att kolla upp sig är aldrig fel, hellre en gång för mycket än en för lite Håller tummarna
  • slemtorsk i din bralla
    sweasmamma skrev 2011-12-20 11:37:28 följande:
    alltså... uvi kan ge magont och lätt illamående..... 
    ja det kan det.. Uvi kan ge väldigt konstiga symptom, hjärtklappning, yrsel och sånt också...

Men ta det nu lugnt, ta ett test först o främst.
  • slemtorsk i din bralla
    05091112 skrev 2011-12-21 10:27:54 följande:
    Ja...ja då kan jag ju ställa in mig på det
    jag tycker att du ska ta ett digitalt.. du har tagit olika typer av tester.. först har du svagt plus på ett test som är väldigt känsligt..

Visst är det testlagrets du har underst? De ska ha 25 mlU som känslighet men har själva sagt att de vet att de kan ge svagt plus på så lågt som 10 mlU

Sen har du testat med RFSU som enligt egen utsaga ska ha 50 mlU som känslighet.. enligt min barnmorska så är dem skit och hon sa faktiskt "RFSU är skit, dem måste du ju ha gått in i  sjätte veckan för att de ska ge utslag"

Du HAR ju svagt utslag även på RFSU, det går inte att jämföra två olika typers tester ens med samma känslighet.

Men köp du ett digitalt och testa ... var i cykeln är du?
  • slemtorsk i din bralla
    sweasmamma skrev 2011-12-21 11:12:01 följande:
    Inte köpt test . göstressad. ska till banken sen hämta dottern sen götlaborg till svärmor och bästa vännerna!!!MEN jag lovar jag köper ett test idag =)
    Femmanhuset har offentliga toaletter på andra våningen (på var sida av godisbutiken) som är fräscha och välstädade och alltid luktar gott...... på handikapptoaletterna finns det dessutom små bänkar där man kan lägga ett test i väntan på att minuterna ska gå, bra ljus att fotografera i också och så kan man ju maila bilden till någon här på FL som kan lägga upp den..............

• slemtorsk i din bralla
    Squeezy skrev 2011-12-21 11:18:55 följande:
    Rutinerad? :P
    jupp... pluggar ju i Göteborg men bor 9 mil därifrån så ibland är det mååånga långa timmar innan mannen slutar jobbet, och vem fan orkar vänta tills man kommer hem med att testa när man har tester som bränner i väskan.

Jag har å andra sidan datorn med mig när jag har varit i skolan och kopplar upp på nätet via mobilen så jag kan posta mina bilder direkt ha ha..

Gäller att ha lite koll vet du 
  • slemtorsk i din bralla

Jag tycker vi gör en mass-insats och ringer Clearblues info och klagar.. samtidigt.. det är fan skit att deras tester håller på o ger falska utslag så ofta..

Visst finns det andra test som har gjort det också, men de har iaf gjort något åt det.. för några år sedan återkallades alla Preg-tester för att det hade kommit info till tillverkaren att de gav falska plus.. alla återkallades, man såg över produktionen och började om... Med tanke på hur stort clearblue är i jämförelse med Pregs tillverkning så borde de kunna göra samma sak

• slemtorsk i din bralla
    mamma Linder skrev 2011-12-21 12:17:53 följande:

Måste lägga ut mina Äl tester, blir ju inte klok på det.
    Det översta är från måndag fm och det understa från i dag fm. När hade jag äl? idag har jag lite små ont i nedre magen.
    Vi pippade fredag, söndag, måndag. Är det någon ide att fortsätta?  
    pippa ska man väl alltid göra Men det verkar ju som om du är på väg nedåt i hormonhalt och då har du ju haft din ägglossning... men jag skulle nog köra en dag till för att vara säker, om inte annat för att det är kul med sex
  • slemtorsk i din bralla
    Odetta skrev 2011-12-21 14:21:04 följande:
    Är så himla rädd för X att jag ringde och pratade med en bm på kk om mina svaga test...dem har ju varit oförändrade på en vecka nu. Hon sa att det ju är så tidigt att det skulle kunna vara normalt och så sa hon att jag skulle avvakta 1-2 veckor till, inte ta några fler test under tiden och helt enkelt vara uppmärksam på kroppens signaler.

Skit det där, men tills motsatsen är bevisad är jag väl...gravid...eller?
    japp du är gravid.. grattis och god jul
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester