• Helenmedh

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Xantippa85 skrev 2012-10-28 11:45:37 följande:
    Tack allihopa!!! :) BF 6/7, så jag missade juni månad ;) ååå va lycklig jag är!!!!
    Grattis!
  • Helenmedh
    knackigt skrev 2012-10-28 16:54:41 följande:

Jag gjorde ena testet imorse och det andra nyss, det tog någon minut innan de svaga strecken kom fram, men det var inom 5 minuter. Så vad tror ni? Det är Apoteket hjärtats test.

Haha, det där är INTE svagt :P Grattis, du är gravid
  • Helenmedh

Men herregud Puffmajs! Vilken underbart söt liten son, blir alldeles rörd "Snart" är det min tur förhoppningsvis! 

• Helenmedh

Ni som ska sluta röka: börja INTE snusa istället! Min bm sa att det är värre eftersom du har snusen/nikotinpåsen inne längre tid än en cigg, alltså förs mer nikotin över till barnet under längre tid än med en cigg..

Nikotintuggumnin var det samma med tydligen.. Så försök sluta utan substitut med nikotin :)

• Helenmedh

Vi försökte i 14 månader. Provade ALLT, kosttillskott, vitaminer, ältest, huskurer m.m men nej.. Så en dag köpte vi vår efterlängtade lilla valp och bebistänket och alla tankar blev lagda på is. Fanns liksom ingen tid att hinna tänka på graviditet. Månaden efter var jag gravid! Helt fantastiskt och såå oväntat. Är i vecka 16 nu :) jag tror, som många andra skriver, att det är bäst att inte tänka så mycket. Och ja, jag veeet mycket väl att det inte är lätt! Hatade när alla sa det till mig och ville strypa varenda en... Men har nog insett att det underlättar väldigt..

Alla behöver ju inte köpa valp men att göra något annat? Börja med något projekt kanske? Sy? Sticka? Ta körkort? Renovera nåt? Aa ni förstår kanske:)

Läser tråden varenda dag fortfarande trots att jag är gravid och hejar på er alla!

• Helenmedh
    lih skrev 2012-11-05 11:43:56 följande:
    Det känns så skönt att veta att man inte är ensam!
    Egentligen vill en del av mig skita i allt och kasta alla stickor, samtidigt som en annan del vill veta när jag har srörst möjlighet att bli gravid osv. Men det spär ju säkert på allt analyserande osv.

Du måste ha fått en chock efter alla försök att när du struntade i allt så blev det en graviditet :) hur misstänkte du att du var gravid sen?

Hade jag kastat alla mina tester osv hade jag säkert ändå gått och funderat öevr när mensen skulle komma, jag är hopplös! Jag renoverar varje liten stund jag kan oftast, försöker hålla mig sysselsatt men tankarna tar lätt överhand. Man kanske skulle skaffa hund :D haha. Då lär jag ju inte ha tid över att fundera på annat.
    Ja jag blev ganska chockad.. Haha, hade ett test kvar från testlagret och gick hem på lunchen. Hade en känsla i kroppen liksom.. 5 Dagar innan hade jag känt ett stick i livmodern, precis som när jag blev gravid med sonen. Ände redan då: Det där känner jag igen! Nu jäklar hände nåt! Och ja, fem dagar senare, den där dagen på lunchen fick jag ett ytterst svagt streck på tl´s sticka.. Slängde upp det här och fick till svar att njaee.. Ganska svagt och tl har ju så mycket spök. Ta ett digitalt! 

Ringde maken som var på jobbet. Han hade väldigt bråttom och sa att han inte hade tid att prata, då slängde jag ur mig: Jag är gravid! Fattar inte alls varför jag sa så eftersom man knappt såg strecket.. Ångrade mig hårt när han blev chockad och nästan viskade: Är du seriös?

Känslan i kroppen sa ändå digitalt.. Gick på apoteket och köpte och jo.. Gravid 1-2 lös upp!
    Maken kom hem efter han slutat och jag gav honom stickan. Hans reaktion: Det här?! Kallar du det positivt? Man ser ju ingenting! Gav han då digitala och sen grät vi lite :)

Nu blev jaga kanske ot men kommer aldrig glömma det där :)

Iallafall, det var väl känslan jag hade, dels sticket och dels.. Ja känslan helt enkelt, mådde inte illa, inga ömma bröst.. inget sånt utan bara en känsla..
    Jag hoppas verklige att det tar sig för er också! Det är bra att sysslesätta sig tror jag.. Men att tänka bort graviditet medvetet tror jag inte funkar. Tror att man måste ha en sporre, en aktivitet att hålla på med liksom :)  
  • Helenmedh
    lih skrev 2012-11-05 12:32:08 följande:

Känner igen sticket du pratar om, fick det förra månaden och har även känt av det den här. Ömma bröst kom för 2 dagar sedan, något jag inte brukar få annars. Men det känns som att jag bara inbillar mig allt, det är som du säger, man har liksom en känsla.
    Förra månaden kände jag så, "nu är det vår tur, den här månaden är jag gravid" och det var jag,

Den här månaden känns det inte rikigt lika optimistiskt. Men som sagt, man kan ju inte stressa fram en bebis. Jag måste hitta en ny aktivitet.

Jag har ju en dotter sedan tidigare på 3 år, så jag har ju alltid fullt upp, men det hade varit så kul med ett syskon nu. Hon blir fyra nästa år. I och med att hon blir större så blir man ju iof mer bebissugen :)
    Det kommer ska du se! Jag har en son som fyller fem imorgon (!) så nu sitter det fint med en bebis ;) 
  • Helenmedh

Håller tummarna stenhårt för dig tiamo!

Carolineklund: men varför tar du inte ett digitalt test? Är du i vecka sju tycker jag det är märkligt att få så svaga test. Ser inte ens strecken i mobilen :-O
    Med ett digitalt får du ju svart på vitt

• Helenmedh

Men carolineklund: ägget fäster inte nu! Ägget fäster ca 7 dagar efter äl och då kan en sk nidblödning uppstå. Du kan inte få ett positivt test innan ägget fäst!

Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester