• viochdu

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

swallow the big moon skrev 2012-09-14 14:32:56 följande:
    viochdu, du är gravid... sluta testa dig hela tiden, testa inte o leta missfall lixom. du är gravid, är du test sugen så gör ett efter helgen, NU kan man inte så mycket ändringar då allt beror på vätskeintag, hur länge du hållt dig osv. försök o njut av att vara gravid istället
    Ja men kan inte rå för det.

Rosa flytningar, nu lite bruna och eftersom jag hade äl tidigare och jag redan har kort lutelafas och då har jag  BIM på söndag inte tisdag som jag trott. Och då tänker jag att slemhinnan börjat släppa därav rosa flytningar och bruna flytningar..

Jag vet att det inte spelar ngn roll hur mkt jag testar mig så blir jag knappast mer gravid.. Men det går inte att släppa hur mkt jag än vill.....

Jag försöker tänka positivt och tänka VI SKA HA BARN men så fort man går på dass och möst av ngt som är blandat med Blod då kommer rädslan automatiskt och så vet man att testen ligger där.. Det är omöjligt. ska be mannen gömma dom..

-Andra försöket- / ÄL-6-7/9 / BIM 19-20/9 -Vi längtar-
  • viochdu

Och nu blöder jag klarrött blod med.

• viochdu
    swallow the big moon skrev 2012-09-14 15:21:06 följande:

så länge de inte kommer klumpar och jätte blodigt o att de ökar i mäng o du inte har ont så oroa dig inte. blödde med båda mina pojkar men har aldrig tagit mer än 1 test båda grasviditeterna. Oro däremot kan framkalla missfall... så släpp de nu. ring mvc  ta de lugnt nu. Ta vara på helgen o ha de ytterst mysigt!!
    Tack. Ska försöka
  • viochdu
    sweasmamma skrev 2012-09-14 15:30:26 följande:
    oj ja men som slemmis skrv, så länge inga klumpar ! håller tummarna !!
    TAck så mkt... NU ska jag njuta av helg och fest med jobbarkompisarna imorgon "dock nykter"
    Petra 334 skrev 2012-09-14 15:34:59 följande:
    Viochdu - håller tummarna för dig!
    Tack Petra

• viochdu
    swallow the big moon skrev 2012-09-14 15:42:16 följande:

om de håller i sig till kvällen o komma klarrött, asså mens-blod bör du kontakta gyn, men övergår det tilll rosa aktigt till kvällen så släpp de. När jag fick mitt mf så började de med blodrött, över gick till klumpar o sen mensliknande blödning. men som sagt fortsätter de o komma som mens så ring gyn, men bästa är nog ändå att avvakta o se under helgen, inget dom kan göra endå. Håll hoppet uppe nu tjejen <3 till dig
    Nä och dom kommer troligtvis säga det till mig när jag ringer oxå. "det bästa du kan göra är att vänta och se, är det tidigt MF sköter kroppen det själv" va svaret förra gången.

Så som du beskriver hade jag det förra gången.. Nu är det liksom blandat med rosa rött och ja.. Som att det är mer blod nu än flytningar i "röran"...  Väntar till efter helgen så får vi se hur mkt det blir..
  • viochdu
    Mini Léonie skrev 2012-09-14 15:43:42 följande:
    Viochdu:
    Men har du haft en riktigt mens mellan?

Annars låter det som att allt inte kommit ut och därav hormonhalten kanske?
    NÄ det har jag inte. som sagt mf 24 augusti... BM sa det va omögligt att det skulle vara från förra mf.et. är det så tidigt så sköter kroppen det själv... Men klart det finns en möjlighet..
  • viochdu

Och så skrev hon ju eftersom jag hade haft negativa ÄL test.. Som borde visat på HCG annars oxå..

• viochdu
    Mini Léonie skrev 2012-09-14 15:49:20 följande:
    Fast omöjligt är det ju inte med tanke på att testen inte blir starkare och du blöder igen... Men jag ska inte lägga mig i
    Som jag skrev. "klart möjligheten finns" klart du ska lägga i. Jag skriver ju här för att folk ska lägga sig i.
    Petra 334 skrev 2012-09-14 15:51:47 följande:
    Viochdu - kan tyvärr säga att jag fick fortfarande svagt streck på gravtestet 2 dagar innan de tog sista blodprovet som var 3. Samtidigt tog jag ältest som var neg.

Samma nu när jag plussade igen, svagt på gravtestet men negativt ältest i onsdags.
    Jag fick två negativa gravtest och sedan ett neg äl test efter mitt MF

Kom tillbaka från Barcelona och hade fullt utslag på äl testet. som sedan blev svagt svagt dagen efter och dagen efter det va det helt neg .  dagen innan jag plussa med digitalt hade pos äl test. (denna omgången alltsp

www.familjeliv.se/Forum-15-317/m66644278.html här är länken där jag skriver med barnmorskan. Men visst hon vet ju inte allt...
  • viochdu
    Lillagris skrev 2012-09-14 16:03:23 följande:
    Håller oxå tummarna för knasten men mina såg starkare ut och dom va spökstreck. Men självkart håller jag tummarna. Tycker inte heller att man ska behöva redigera testen för att se strecket!!
    MAn redigerar för att vi ska se det man själv ser live. Svårt att fånga ett streck på bild som stämmer överrens med verkligheten.

• viochdu
    Caspersmama skrev 2012-09-14 16:16:26 följande:
    Viochdu: Enda är att försöka boka vul någonstans om några veckor, jag har sagt det förut och upprepar att dem blödningar du beskriver samt nu beigeaktig flytning är fullt normala, du är långt ifrån den första som har så men förstår oron. Jag tycket också att 13-testet är starkare men det blir oftast inte så mycket starkare för var dag, snarare varannan, var tredje.. Försök ha tålamod och slappna av så gott det går, tids nog visar det sig hur läget är!
    Finns inte privat här. Men däremot vet jag att där jag bor har man rätt till ett VUL tidigt om man haft MF innan.

Jag ska inte testa mer. Ska invänta den 18 och hoppas på att inget mer "blod" kommit då..

Tack för din omtanke!

Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester