• Anonym (at your service!)

Här kan du skriva det där sms:et eller mailet du så gärna vill men inte vågar skicka!

Ibland vill man säga ett par sanningens ord till någon fast av olika anledningar låter man bli.
    Man vill men vågar inte. Man både vill och vågar men vet att det får (eller kan få) konsekvenser som man inte är beredd att ta. Eller som i mitt fall-man saknar personens kontaktuppgifter och vet inte riktigt vart man ska göra av alla tankar och känslor. Någonstans måste det ut!  

Så, vill du som jag skicka ett sms eller mail till någon som du kanske är hemligt förälskad i, till någon du saknar, någon du är arg på, en avlägsen vän, din sambo, din kusin, Fredrik Reinfeldt eller vem som men utan att outa dig till personen ifråga och utan att behöva ta konsekvenserna av ditt handlande, skriv ditt sms/mail i denna tråd och jag kan nästan garantera dig att det kommer att kännas bättre efteråt. Självklart får man vara anonym och man väljer själv om man vill berätta här i tråden till vem meddelandet är.  

Jag börjar.

Sms till mitt ex vars telefonnummer jag inte längre har: 

"Undrar hur du mår och vad du gör. Kan inte sluta tänka på dig. Saknar dig så det gör ont och vill ha dig tillbaka. Tror jag. Åtminstone just nu. /Ditt ex "

Din tur. Kör hårt! Skrattande    

• Svar på tråden Här kan du skriva det där sms:et eller mailet du så gärna vill men inte vågar skicka!
  • Thepinkguard5
    Till min pappa:

Hej leo,ja,du är inte ens värd att bli kallad pappa,och att du hadde mage att kalla dig skjälv världens bästa pappa är det mest skrattretande jag nånsin hört.en bra pappa överger inte sina 4 barn,en bra pappa psykiskt och fysiskt misshandlar inte sina barn,en bra pappa är inte en mytoman,en bra pappa är inte en gaslighter,en bra pappa hånskrattar och narrrar inte sina barn,en bra pappa lyssnar på vad sina barn har att säga,en bra pappa fatshamear inte sina barn,en bra pappa ser inte sin plikt att ta hand om sitt barn som en "tjänst som måste gengäldas",en bra pappa andvänder inte saker emot en,en bra pappa beter sig inte som en 5 åring,en bra pappa snor inte sitt barns mat,en bra pappa tar inte på sig äran för saker han inte gjort,en bra pappa tar inte hem vuxna manliga vänner o lämnar sina barn med dom,en bra pappa lovar inte ett rum till sitt barn i sin nya lägenhet som sedan inte blir barnets trots allt,en bra pappa tar inte in främmande katter från gården in i lägenheten när ens barn är dödligt allergisk,en bra pappa pratar inte skit om barnets mamma till barnet,en bra pappa skuldbelläger inte sina barn,en bra pappa manipulerar inte,en bra pappa bedrar inte sina barns mammor,en bra pappa försörjer sitt barn,en bra pappa är ALLT annat än vad du är,du är en vidrig,vidrig mäniska som bara förtjänar det värsta.efter allt du gjort mot dina barn,samt vad du inte gjort för dina barn,hur du behandlat alla dina partners(the fact att du har haft 50+ förhållanden samt legat runt med waayyy more är riktigt jävla vidrigt och INTE nåt du bör vara stolt över och flexa om),ja,jag hoppas verklkgen att karma kommee att ta dig en vacker dag,ditt vider.hoppas du behandlar din nuvarande kvinna bra,men känner jag dig rätt så är det inte så sannolikt.har inte pratat eller sett dig på 3 år och hoppas att jag alldrig gör det igen,på ett sätt så hadde jag viljat se dig o skratta dig rakt upp i ditt patetiska ansikte,precis så som du gjorde mot mig förr i tiden.vi ses i hellvetet,leo,hasta la vista
  • Anonym (dra åt h-vete!)

Kära ex! Kan du sluta upp med att snacka skit om mig gentemot barnen? Förstår du inte hur du skadar dem när du illustrerar allt dåligt som "göra/vara som mamma"? Du tror att det ska få dem att vilja bo hos dig, men de ser igenom det. Du försöker styra precis allt de gör, hur de är och hur de ska agera. Detta skapar enorma mängder känslor i deras kroppar som sen ska ut när de kommer hem till mig igen. De är som små robotar när de är hos dig. Så sent som imorse sa ena barnet att hen ofta säger vad hen vet att andra vill höra istället för vad hen vill, just för att inte andra ska bli arga. Detta för att du inte klarar av när de du påstår dig älska inte håller med om att ditt ord är lag.

Nåja, snart är barnen gamla nog för att välja själva om de vill ha dig i sitt liv och jag tänker inte lyfta ett finger när du åter igen gör bort dig och sårar dem.

• Anonym (Over again)
    1omtänksam skrev 2025-03-18 16:56:46 följande:
    Ledsen för din skull att du råkat ut för en sådan person! Känner igen detta med att hjälpa någon som inte visade sig förtjäna det. Narcissister ska en hålla sig ifrån. Jag lärde mig en riktig läxa. Aldrig tro på bara ord. Action speaks louder than words. 

Hoppas du ska läka från personen Over again!  Har sett tidigare inlägg från dig och du verkar klok och empatisk. 
    Jag är för dumsnäll och har stor empati, så det är såna som hittar mig. Blir nyttjad och manipulerad och svindlad. Det är tacken för allt man gör, har gjort. Man bryts ner i spillror
  • Anonym (SP)
    Grattis på din födelsedag, min hälft! Hjärta Ville säga det personligen men du inte är på kontoret idag.
  • Anonym (Silence)

Jag undrar hur du verkligen mår? Njuter du av livet eller är du ledsen? Jag hoppas allt är bra med dig. Synd att vi inte kan prata med varandra -Ödet vägrar föra oss samman men det är ok.  Jag är så van vid tystnad att jag skulle bli väldigt förvånad om det händer nåt annat. Jag vet att du saknar mig, jag känner det. Jag saknar dig också. ✨

• Anonym (Ouddxte)

Jag saknar dig. Hade förhoppningar på att få vakna med ett sms ifrån dig. 

• Anonym (SP)
    Om du är min hälft måste du känna att jag mår dåligt utan dig. 
    Jag försöker leva bra, umgås med vänner, gå på fester, teater, bio, reser i olika länder m.m. Men jag förstår att mitt liv är meningslös utan dig.
    Njuter du av livet? Hur känns det att vakna varje morgon utan personen du älskar?
    Vill du att jag fortsätter titta på dig som på en kollega eller vill du se en annan blick? Du kan förändra situationen om du kommer till mig för samtal.
    Livet är för kort, ditt val, ditt beslut.
    Puss och kram Hjärta
  • Anonym (Tilldig)

Hur ska jag göra det då?
    Varför inleder inte du till samtal?
    Hur ska vi kunna ta det vidare?

Menar inget illa, jag älskar ju dig. Vill bara veta. 

• Anonym (SP)
    Om du visar intresse till mig och säger att du är singel berättar jag dig om mina känslor. 
    Älskar dig och vill att vi båda mår bra. Hjärta
  • Anonym (Dåså)
    Anonym (Tilldig) skrev 2025-03-23 20:34:45 följande:

Hur ska jag göra det då?
    Varför inleder inte du till samtal?
    Hur ska vi kunna ta det vidare?

Menar inget illa, jag älskar ju dig. Vill bara veta. 

Du skrev ju att du sårat personen. Varför väntar du på att hen kontaktar dig? Undrar bara
Svar på tråden Här kan du skriva det där sms:et eller mailet du så gärna vill men inte vågar skicka!