• Anonym (at your service!)

Här kan du skriva det där sms:et eller mailet du så gärna vill men inte vågar skicka!

Ibland vill man säga ett par sanningens ord till någon fast av olika anledningar låter man bli.
    Man vill men vågar inte. Man både vill och vågar men vet att det får (eller kan få) konsekvenser som man inte är beredd att ta. Eller som i mitt fall-man saknar personens kontaktuppgifter och vet inte riktigt vart man ska göra av alla tankar och känslor. Någonstans måste det ut!  

Så, vill du som jag skicka ett sms eller mail till någon som du kanske är hemligt förälskad i, till någon du saknar, någon du är arg på, en avlägsen vän, din sambo, din kusin, Fredrik Reinfeldt eller vem som men utan att outa dig till personen ifråga och utan att behöva ta konsekvenserna av ditt handlande, skriv ditt sms/mail i denna tråd och jag kan nästan garantera dig att det kommer att kännas bättre efteråt. Självklart får man vara anonym och man väljer själv om man vill berätta här i tråden till vem meddelandet är.  

Jag börjar.

Sms till mitt ex vars telefonnummer jag inte längre har: 

"Undrar hur du mår och vad du gör. Kan inte sluta tänka på dig. Saknar dig så det gör ont och vill ha dig tillbaka. Tror jag. Åtminstone just nu. /Ditt ex "

Din tur. Kör hårt! Skrattande    

• Svar på tråden Här kan du skriva det där sms:et eller mailet du så gärna vill men inte vågar skicka!
  • Anonym (Z)
    Anonym (SP) skrev 2025-03-23 21:50:29 följande:
    Om du visar intresse till mig och säger att du är singel berättar jag dig om mina känslor. 
    Älskar dig och vill att vi båda mår bra. Hjärta

Låter som att du inte ens haft någon relation med denna person som du tvångsmässigt tror är din själsfrände? Tycker det ger obehagliga vibbar. 

• Anna2023
    Anonym (Z) skrev 2025-03-24 15:03:46 följande:

Låter som att du inte ens haft någon relation med denna person som du tvångsmässigt tror är din själsfrände? Tycker det ger obehagliga vibbar. 

Hon skrev för nåt år sen att han är gift och vill säkert inte ha med henne att göra. Hon svarar nu på varenda inlägg här och tror att det är han. Sorgligt... Jag förstår hennes känslor då jag själv är i samma sits men det där börjar bli obehagligt att läsa.
  • Anonym (Z)
    Anna2023 skrev 2025-03-24 15:59:20 följande:
     Hon skrev för nåt år sen att han är gift och vill säkert inte ha med henne att göra. Hon svarar nu på varenda inlägg här och tror att det är han. Sorgligt... Jag förstår hennes känslor då jag själv är i samma sits men det där börjar bli obehagligt att läsa.
    Det är obehagligt om inga känslor uttalats. Låter som en besatthet och hade inte uppskattat om någon var så fixerad vid mig som jag kanske knappt brydde mig om. Vill inte vara elak men uppfattar det extremt osunt. 
  • Anonym (Tilldig)

Jag tror det är så att SP vet att killen är förälskad men av någon anledning inte kan eller vågar.  

• Hope8
    Jag dras till dig som en magnet. HjärtaJag ska vara lyckligaste personen i världen om jag får veta att du har samma känslor som jag.
  • 1omtänksam
    Anonym (Z) skrev 2025-03-24 20:44:26 följande:
    Det är obehagligt om inga känslor uttalats. Låter som en besatthet och hade inte uppskattat om någon var så fixerad vid mig som jag kanske knappt brydde mig om. Vill inte vara elak men uppfattar det extremt osunt. 
    Håller med dig Z I det här. 

Vill säga till dig signatur SP (sen undrar jag även om inte  du också är signatur "Hope8"?) 

I all välmening tänker jag att du ska försöka ge upp den person du söker efter och upplever som din själsfrände. Det verkar vara en arbetskamrat som du inte vet om denne har känslor för dig eller inte. Tro mig, jag vet hur det känns att ha lyckorus i hela kroppen och tro att en person är ens själsfrände. För att sen upptäcka att allt var en illusion, ja en liten besatthet till och med. Been there. Done that. Men du verkar vara mitt i det just nu. Därför är mitt tips att du sakta försöker att se allting mer klart. Att den du skriver om kanske inte är den du tror eller målat upp i ditt inre. Jag vill säga till dig att leta efter kärlek där du vet att den är ömsesidig och går åt samma "håll". 

OBS! Menar inget illa SP!  Bara komma med lite konstruktiva kritik efter att ha läst några av dina inlägg här.  Allt gott ❤️ 
  • Anonym (Over again)

Jag måste ta mig ur det här, och bort från dig och din tortyr. Någonstans har jag trott att det skulle gå att fortsätta hålla kontakten levande.

Men jag är bara för dig på alla sätt och vis, och får inte ut annat än plågor, sorg och vrede.
    Jag har verkligen inget att förlora, men det har du!!! Men allt är endast ditt fel, så lev med det sen!

• Homosapio

För att jag har försökt mer än en gång men vi talar olika språk. Det är din tur nu! Visa din sårbarhet lite! 

• Anonym (Silence)
    Anonym (Tilldig) skrev 2025-03-25 16:46:11 följande:

Jag tror det är så att SP vet att killen är förälskad men av någon anledning inte kan eller vågar.  

Så varför jaga nån som inte vågar eller kan? 
    Hoppas SP hittar en man som kan ta initiativ 
  • Anonym (Rövknullad)

Kan inte ni som försöker lösa andra problem göra de i en annan tråd. Låt den här tråden vara en plats för meddelanden utan diskussion. 

Det gör att meddelandena försvinner. 

Svar på tråden Här kan du skriva det där sms:et eller mailet du så gärna vill men inte vågar skicka!